Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Reisschema Charlene: Florida rondreis

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Hallo iedereen,

    Na tijdens ons tweede bezoek aan Florida enkel Orlando gezien te hebben zouden we graag de volgende keer eens een rondreis maken, ik zou natuurlijk in een drie tot 4 tal weken zoveel mogelijk gezien willen hebben maar wil het wel op een rustig tempo doen, het is en blijft natuurlijk vakantie.... Nu heb ik hier totaal geen ervaring mee, ik heb aan de hand van enkele schema's proberen een route uit te stippelen maar heb geen idee of het al dan niet haalbaar is, of alles wel in de juiste volgorde staat, of het haalbaar is que kilometers op een dag, of ik voldoende tijd uitrek per bestemming + heb ik nog een aantal plaatsen die er nog tussen moeten maar waarvan ik geen idee heb waar ze te plaatsen... Moesten jullie mij een klein beetje in de juiste richting kunnen sturen?! Dit is wat ik voorlopig al heb:

    Dag 1 Brussel-Miami
    Dag 2 Miami
    Dag 3 Miami
    Dag 4 Miami - Fort Lauderdale
    Dag 5 Fort Lauderdale - Cocoa Beach
    Dag 6 Cocoa Beach - Everglades
    Dag 7 Everglades
    Dag 8 Everglades - Key Largo
    Dag 9 Key Largo - Key West
    Dag 10 Key West - Islamorada
    Dag 11 Islamorada - Naples
    Dag 12 Napels
    Dag 13 Napels - Sanibel Island
    Dag 14 Sanibel Island - Clearwater
    Dag 15 Clearwater - St-Petersburg
    Dag 16 St- Petersburg - Tampa
    Dag 17 Tampa - St-Augustine
    Dag 18 St-Augustine - Orlando

    Dan nog een paar dagen Orlando en dan terug naar Miami ....
    Wat ik er nog tussen zou willen is Fort Meyers, Sarasota, Daytona Beach, Fort de Soto, Honeymoon & Caledesi Island en Crystal River.... Geen idee waar ik dit tussen moet plaatsen.... Plus kan ik bepaalde dingen vanuit één en dezelfde logeerplaats bezoeken, bv Key Largo, Key West en Islamorada? Want dagelijks van hotel naar hotel verhuizen lijkt me ook niet zo prettig.... Alvast bedankt voor jullie hulp....

    Lieve groetjes

    Charlene

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Florida rondreis

    Hi Charlene, ik denk dat de volgorde niet helemaal klopt, je rijdt van hot naar her, van boven naar beneden en weer terug.

    Als je nu eens de plaatsen in Google Maps intikt zie je vanzelf wat er fout gaat...
    Zit je al ergens aan vast? Tickets alleen geboekt of nog helemaal niets?

    Om rust in te bouwen kun je misschien beter 2-3 nachten op 1 plek en van daaruit plaatsen bezoeken?

    bv:
    Brussel - Miami overnachtingshotel
    Key Largo / Islamorada, 2 nachten, bezoek Key West
    Key Largo - Naples, onderweg bezoek Everglades
    Naples - Sanibel, 2 nachten, bezoek Fort Myers en Captiva
    Sanibel - St. Pete, 2 nachten, bezoek Fort de Soto
    St. Pete - Crystal River, 2 nachten, zwemmen met manatees en bezoek Honeymoon Island
    Crystal River - Orlando, ?? Nachten, parkbezoeken, shoppen, bezoek Daytona, Cocoa Beach, St Augustine
    Orlando - Ft Lauderdale, 1-2 nachten
    Miami - Brussel

    Je kunt hier zelf nog volop in wijzigen, weet niet hoe lang je in Orlando wilt blijven.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt? succes!!

    gr Esther
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Florida rondreis

    Hey Esther,

    Heel erg bedankt voor je reactie, ik had al zo'n beetje het gevoel dat mijn indeling niet zou kloppen
    Ik zit nog nergens aan vast, het is pas voor volgend jaar dat we aan het kijken zijn dus nog helemaal niets geboekt van vluchten of hotels....
    Bedankt voor je richtlijnen, hier kan ik al een heel stuk verder mee....
    Het is wel de bedoeling om toch een weekje ofzo in de buurt van Orlando te blijven hangen....
    Moest je nog tips hebben van leuke plaatsjes, niet te missen restaurantjes of hotelletjes mag je altijd iets laten weten...
    Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.
    Groetjes

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Florida rondreis

    Oja waar zou je dan ongeveer Sarasota nog tussen plaatsen?

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reissdchema Charlene: Florida rondreis

    Graag gedaan!

    Sarasota zit tussen Sanibel en St Pete in, maar pas op, je kunt niet ALLES zien, maar wel veel....
    Je zou ook van Naples naar Sarasota/Bradenton kunnen gaan, daar 2-3 nachten overnachten en van daaruit kun je FortdeSoto en St Pete bezoeken. Onderweg kom je dan langs Ft Myers en Sanibel. De keuzes zijn legio.....

    Volg je blogs/reisverslagen van Forumers? Daar kun je ook ontzettend veel info uit halen!
    Zo ook uit die van ons en de Moolenschotjes hebben een handig roadbook samengesteld.

    Succes!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reissdchema Charlene: Florida rondreis

    Uiteraard kun je in drie weken niet alles zien, dat begrijp ik... Langs de ene kant wil ik er toch zoveel mogelijk proberen uit te halen, langs de andere kant blijft het natuurlijk vakantie en wil ik ook nog een paar rustige momenten in plannen... Zal beetje wikken en wegen worden wat we zeker willen zien en wat eventueel nog een jaartje kan wachten.... Ik vroeg me af, moest ik nu een een weekje een villa huren in Cape Coral, wat kan ik dan van daaruit allemaal bezoeken? Lijkt me aangenamer om niet continu van hotel te moeten veranderen....

    Ik volg heel veel reisverslagen van mede forumers, die van jou en van de Moolenschotjes heb ik ook gelezen (behoren zelfs tot mijn favorietjes),heb al heel wat tips kunnen verzamelen op die manier....

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Wat Esther schrijft: plak alles eens in Google maps.

    Dit is wat je nu hebt: http://goo.gl/maps/NFiPD . Kwestie van een beetje schuiven
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Leuk dat je ook mijn blog hebt gelezen. Altijd leuk te horen dat mensen daar ook info vanaf halen.

    Vanuit Cape Coral kun je oa Ft Myers, Lovers Key, Sanibel/Captiva bezoeken.
    Als je daar een villa huurt bouw je nog meer een rustpunt in.
    Daarna een villa in Orlando van waaruit je ook heel veel kunt bezoeken (Crystal River, Daytona, St Pete) maar dan moet je wel rekening houden met autoritjes van 1-2 uur.
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Ik heb heel veel aan jouw blog gehad Esther....

    Mijn schema begint wat vorm te krijgen maar er zitten wel heel veel stranden bij (heel mooi daar niet van) maar waar uiteindelijk niet zo heel veel andere dingen te beleven vallen heb ik de indruk.... Om op het einde wat meer tijd in Orlando te kunnen doorbrengen wil ik er daar dus een paar van schrappen en enkel de mooiste, leukste plekjes overhouden.... Ik ben nog aan het twijfelen tussen Sanibel Island, Captiva, Lovers Key, Fort Meyers, Clearwater, Honeymoon Island & Caladesi Island... Welke mag ik zeker niet schrappen, zijn echt de moeite om te doen?

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Ik had dus nog nooit eerder Google Maps gebruikt, (beetje beschamend om toe te geven), bedankt voor de tip, is idd een grote hulp....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •