Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Reisschema Charlene: Florida rondreis

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Ondertussen staat ons schema bijna op punt, dit is hoe het er op dit moment uitziet:

    Dag 1 Brussel- Miami
    Dag 2 Miami
    Dag 3 Miami
    Dag 4 Miami
    Dag 5 Miami - Fort Lauderdale
    Dag 6 Fort Lauderdale - Islamorada - Key West
    Dag 7 Key West
    Dag 8 Key West
    Dag 9 Key West - Everglades - Naples
    Dag 10 Sanibel Island & Captiva - Naples
    Dag 11 Naples - Lovers Key - Fort Meyers
    Dag 12 Fort Myers - Fort de Soto - St-Petersburg
    Dag 13 Clearwater - St-Petersburg
    Dag 14 St-Petersburg - Honeymoon Island & Caladesi - Orlando
    Dag 15 Orlando Relaxen & Shoppen
    Dag 16 Orlando St-Augustine & Daytona Beach
    Dag 17 Orlando Magic Kingdom
    Dag 18 Orlando Bush Gardens
    Dag 19 Orlando Relaxen & Shoppen
    Dag 20 Orlando - Brussel

    De hotelletjes die op dit moment onze voorkeur wegdragen zijn:
    Miami: Mandarin Oriental 4 nachten
    Fort Lauderdale: Double Tree Hotel 1 nacht
    Key West: Southernmost Resort Hotel 3 nachten
    Naples: The Inn on Fifth 2 nachten
    Fort Meyers: Best Western Plus Beach 1 nacht
    St-Petersburg: Indigo 2 nachten
    Orlando: The Point Orlando Resort 5 nachten

  2. Top | #12
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Hoi Charlene, erg leuk dat je ons blog hebt gelezen.

    Sanibel en Captiva zijn leuke compacte eilanden waar je langs de stranden veel schelpen kunt vinden.
    Fort Meyers is ook erg leuk, als ook Clearwater. De andere eilanden hebben wij nog niet bezocht, maar wellicht deze zomer vanuit Cape Coral.

    In Clearwater kan je ook een boottrip doen met de LittleToot waarmee ze op zoek gaan naar Dolfijnen - erg leuk om te doen en duurt maar 2-3 uurtjes.
    Je kan reserveren via hun site: http://www.littletoot.us

    Als je naar Sanibel gaat, zeker een wat drinken of lunchen bij the BubbleRoom. Ook grappig om mee te maken.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  3. Top | #13
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Zie nu ook je aangepast schema

    Het Mandarin Oriental is geweldig en een echte aanrader.. Was vorige zomer absoluut het beste hotel voor ons (heel chique allemaal) en een leuke verassing door het hotel voor de verjaardag van Nicole. Ook voor deze zomer hebben we deze weer overwogen, maar zat helaas voor onze periode al vol.

    Southernmost Resort is ook super, lekker dicht bij zee en aan het begin van Duval Street - afgelopen zomer zaten wij in Southermost Hotel, maar deze liggen allemaal in een blok bij elkaar. Ik geloof dat wij ook in de Best Western Beach aan Estero Blvd hebben gezeten - ook een erg leuk hotel met een leuke tuin. Grappig is ook de papegaai Koko die vaak buiten onder een van de rieten cabanas zit. En ze hadden er vorige zomer Douwe Egberts koffie en lekker donuts bij het ontbijt ;-)

    In Fort Myers kunnen we de Bar Grill Yucatan ook aanraden.Een leuk restaurant en je krijgt er korting op vertoon van hotel sleutel. s'Avonds is er ook veel te doen bij de pier met mooie uitzichten op de zee en stranden - zeker bij zonsondergang.
    Laatst gewijzigd door Moolenschotjes; 19-02-14 om 15:24.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen en er heel wat informatie en tips uit kunnen halen, waarvoor dank!!!!

    Het is eigenlijk door jullie dat ik mijn zinnen op een rondreis heb gezet want eigenlijk gingen we enkel Orlando aandoen maar jullie enthousiasme heeft me aangestoken om toch eens de rest van Florida ook te verkennen....

    Enkele van onze hotels zijn dan ook gekozen aan de hand van jullie ervaringen...

    Bedankt voor de tips, de Little Toot lijkt me erg leuk, maar ik ben nogal snel zeeziek dus ik weet niet zeker of het wel iets voor mij is, of gaat de boot redelijk snel? Als het een soort speedbootje is dan wordt ik meestal niet ziek en kan ik het misschien toch doen....

    De Bubble Room staat al op mijn lijstje, zag er erg kitch maar wel heel erg leuk uit.... En blijkbaar is het eten ook echt wel lekker?!

    De Mandarin Oriental heb ik leren kennen door jullie verslag en ik was meteen verkocht, het is nogal aan de dure kant maar ik wil gewoon nergens anders logeren Gewoon al het uitzicht vanuit de kamer op de skyline is geweldig.... Ligt het wel een beetje centraal want het ligt in het business district dacht ik ergens gelezen te hebben?!
    Laatst gewijzigd door Charlene; 19-02-14 om 19:14.

  5. Top | #15
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Erg leuk om te lezen dat jullie inspiraties hebben opgedaan uit ons reisverslag. Ook wij lezen graag reisverslagen van anderen om ideeën op te doen.

    Het Mandarin Oriental gaat jullie vast bevallen. Het is inderdaad prijzig, maar zeker waard. Het uitzicht is geweldig, maar ook het zwembad en de ligging. Het ligt inderdaad in een zakelijk district, maar niet ver van downtown Miami. Wij hadden hier een gratis upgrade gekregen naar de suite, maar ook de gewone kamers zijn prachtig..

    littleToot is geen speedboot maar gaat wel met een flinke snelheid over het water. De stroming (wave) die deze maakt, vinden dolfijnen helemaal geweldig en zullen hierin gaan springen. Weet niet of het iets voor je is.


    Nog veel plezier met plannen en als je iets wilt weten dan horen we het wel.
    De komende maanden gaan we het Roadbook van vorige zomer updaten en aanvullen voor aankomende vakantie.
    Zodra deze klaar is posten wij deze weer...
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Ik lees heel veel reisverslagen en heb al heel wat ideetjes opgedaan maar jullie verslag behoort toch tot één van mijn favorietjes hoor, heerlijk relaxed geschreven, leuke foto's erbij, zalig om te lezen....

    Bedankt voor de tips, misschien dat ik het er toch op ga wagen om met de Little Toot te gaan varen, klinkt echt wel leuk om te doen....

    Kijk al uit naar jullie nieuwe verslag en update van het roadbook.... Veel plezier met plannen....

    Groetjes

  7. Top | #17
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Hopen echt voor je dat de LittleToot gaat bevallen... wij vonden het geweldig leuk om te doen.
    Neem trouwens wel voldoende water mee - er is ook voldoende schaduw op de boot.

    Je vaart trouwens vrij dicht langs de kust lijn.

    Groetjes
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    63

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    oho ook weer een top dolfijnen spotten vanaf Clearwater, noteren wij ook weer

  9. Top | #19
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Is echt aan te raden Kyra.
    Bij terug komst van de LittleToot zijn wij naar het strand bij ons hotel gegaan (waar trouwens de LittleToot ook voorbij komt) en zagen wij een moeder dolfijn en kleintje voorbij zwemmen op nog geen 100 meter afstand.
    Helaas geen foto toestel op dat moment - maar wel super om mee te maken.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Reisschema Charlene: Florida rondreis

    Kleine aanpassing gemaakt,ipv 2 nachtjes St-Petersburg is het nu 2 nachtjes Clearwater geworden en Daytona & St-Augustine bewaren we voor het volgende tripje, dit om toch iets meer rust in te bouwen....
    Laatst gewijzigd door Charlene; 28-02-14 om 20:56.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •