Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43

Onderwerp: Feestdagen: Memorial Day

  1. Top | #21

    Standaard Miami-Memorial Day

    Wij zullen op 28 mei aankomen in Miami en blijven daar 3 nachten.

    Waar ik niét aan gedacht had : Memorial Day Weekend !!

    Zal wel verschrikkelijk druk zijn dan....:shock:

    We willen deze dagen toch een kléin beetje rustig doorbrengen, vooral tijdens de dag bedoel ik dan, s'avonds ben ik wel te vinden voor een feestje

    Iemand tips om tijdens de dag toch de grootste menigte te kunnen ontwijken ? Ik dacht zelf zo aan Key Biscayne, Fairchild Tropical Botanic Garden, ...
    En voor een wat rustiger strand, ben ik dan aan het North Shore open space park aan het juiste adres ?
    Alle tips zijn welkom want dit is, zoals je waarschijnlijk wel merkt lol, onze 1ste keer Miami !
    Groetjes en bedankt !!

  2. Top | #22
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Miami-Memorial Day

    Fairchild tropical botanical garden is zowieso al een echte aanrader!
    Ik ben er afgelopen september geweest, dus er bloeide niet zoveel, dat zal in Mei zeker anders zijn. Het is een heel groot park waar je rond kan wandelen maar ook met een treintje de rondrit kan doen. Je krijgt dan hele leuke info van de gids. Let ook eens op de bomen links en rechts van de weg ernaar toe, die zijn zó moooooi.

  3. Top | #23
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Miami-Memorial Day

    Rond Memorial Day Weekend wordt op Miami Beach de Urban Beach Week (ook wel Black Beach Week genoemd) gehouden. Dit jaar vindt het festival plaats van 26 t/m 30 mei. Het speelt zich voornamelijk af rond Ocean Drive, Collins AVe en Washington Ave. Voorgaande jaren waren er zo’n 350.000+ bezoekers op het festival. South Beach staat deze dagen in het teken van allerlei festiviteiten, muziek (veel en voornamelijk Hip Hop), eten, modeshows, entertainment en optredens. De African American, Hispanic en Asian cultuur komen samen tijdens dit evenement. Het speelt zich zowel op straat, op het strand als in de clubs af. Er zijn veel straten afgezet tijdens het festival en er is heel veel politie aanwezig. Dit laatste omdat het een aantal jaren achtereen behoorlijk uit de hand is gelopen. Inclusief bijbehorende schietpartijen. Niet echt de place to be dus.
    Tijdens het weekend zijn de stranden afgeladen vol. Amerikanen trekken er op dit soort dagen uit om lekker aan het strand of in de parken te vertoeven en daar ook te barbecueën. In 2002 waren we toevallig met dit weekend op Key Biscane. Ook daar was er geen doorkomen aan.
    Als je de rust wilt opzoeken dan doe je er goed aan om van Miami weg te gaan. De Everglades is dan een goede optie. Een andere optie is om lekker te gaan winkelen.
    Ik weet niet precies waar je verblijft, maar als je besluit om toch naar Miami Beach te gaan, hou er dan rekening mee dat het ’s avond extreem druk is. Met de auto is er geen doorkomen aan en parkeerplaatsen zijn er niet of alleen tegen extreem hoge tarieven. De auto ver van het Art Deco district parkeren en de rest gaan lopen is dan nog een betere optie. Een andere optie is om vroeg naar Miami Beach te gaan om daar vervolgens lekker de hele avond te blijven hangen.
    Laatst gewijzigd door Guus; 24-01-11 om 22:17.

  4. Top | #24
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Miami-Memorial Day

    Als je meer info wilt over wat er allemaal te doen is tijden Urban Beach Week: http://www.blackbeachweek.com/urbanbeachweek1.html

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #25

    Standaard Re: Miami-Memorial Day

    Bedankt voor de info !
    Wij logeren in het AAE Lombardy Hotel, 6300 Collins Avenue.
    We zullen een huurwagen hebben dus de Fairchild tropical botanical garden kunnen we zeker doen !! Verder zou ik met de auto een rustig strand opzoeken, misschien net buiten miami dan ? (is Hollywood beach of North beach dan een beter idee ?)
    Of een ander strand die de moeite is en waar het niet té druk zal zijn ?
    S'avonds zouden we dan wel een stapje zetten in de drukte, maar dan laat ik de auto bij ons hotel, ik zag op google maps dat we heel dichtbij ons hotel een bushalte hebben. Rijden de bussen tot heel laat ? Iemand een idee ?
    Na die 3 dagen Miami rijden we trouwens naar Key West, Everglades staat ook nog op het programma.

  6. Top | #26
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Miami-Memorial Day

    Ook bedankt voor de info.
    Wij komen 29 mei aan op het vliegveld van Miami, maar gaan nu eerst elders een hotel zoeken en pas vanaf 1 juni op south beach.

  7. Top | #27

    Standaard Re: Miami-Memorial Day

    Ga niet savonds naar South Beach dan. Het ziet er (letterlijk) zwart van de mensen, en het is er gewoon niet veilig. Ik denk dat je 's avonds beter naar Bayside kunt gaan.

  8. Top | #28
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Memorialday

    Wij zijn eind mei een weekje in Florida. In deze week valt Memorial day.

    Wie is er wel eens met Memorial day in Florida geweest, wat kunnen we van die dag verwachten. Zijn de winkels bijvoorbeeld open, is het in die periode erg druk of zijn er andere dingen die handig zijn om te weten.

    groet Christa

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Memorialday

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2theUSA Bekijk Berichten
    Zijn de winkels bijvoorbeeld open, is het in die periode erg druk of zijn er andere dingen die handig zijn om te weten.
    De winkels zijn open. Kijk ook even hier. Wij zijn eens per ongeluk in een waterpark terecht gekomen. Alleen nog staanplaatsen......



  10. Top | #30
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Feestdagen: Memorial Day

    /Edit

    Al gevonden , iets met Google enzo
    Laatst gewijzigd door remon; 26-04-11 om 09:08.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •