Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Electronic ticket (E-ticket)

  1. Top | #1
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Electronic ticket (E-ticket)

    Vandaag kreeg ik mijn reispapieren binnen en in eerste instantie leken de vliegtickets te ontbreken. In een begeleidende brief werd het E-ticket (electronic ticket) geintroduceerd als vervanging van de vliegtickets waar we zo aan gewend waren. Dit E-ticket is niet meer dan een soort faktuur met vluchtgegevens. Als je dit E-ticket samen met paspoort(en) overhandigt aan de incheckbalie dan ontvang je gewoon je instapkaarten.
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je vergeten bent om het E-ticket mee te nemen, je legitimatie voldoende is om de instapkaarten te krijgen.


    Ik las dat steeds meer luchtvaartmaatschappijen daartoe overgaan i.v.m. kostenbesparing (aan hun kant, natuurlijk :twisted: )
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Electronic ticket (E-ticket)

    Bij de meeste luchtvaartmijen hoef je niet eens meer naar de incheckbalie, maar haal je je paspoort door een scanner en dan kun je nog zelf bepalen waar je wilt zitten, en dan print het apparaat je instapkaart uit.
    Daarmee loop je naar en balie waar je de bagage afgeeft, en klaar ben je.
    Eric

  3. Top | #3
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Ook bij vluchten naar de States? Ik heb het scansysteem zelf wel eens gebruikt, maar dat was bij een vlucht naar Ierland.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Voor vluchten naar de states moet je nog steeds naar de incheckbalie, omdat je daar ook je adres in de States moet opgeven.
    Eric

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6

    Standaard

    Het e-ticketnummer kan zo worden opgeroepen aan de hand van je gegevens bij de incheckbalie. En mocht je het e-ticket vergeten, kan het makkelijk opnieuw worden uitgedraaid.
    De maatschappijen hebben hier baat bij, omdat ze zo tijd besparen in geval van zoekgeraakte tickets. Voorheen moest er eerst een nieuw ticket worden gekocht en dan een f.o.i (form of idemnity) worden ingediend om de kosten van het zoekgeraakte ticket terug te krijgen. Dit was tijdrovend en kostbaar, nu wordt er met 1 druk op de knop een nieuw e-ticket uitgedraaid!

    groeten,

    Albert

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Er worden tegenwoordig bij de boeking direct meer gegevens van de reiziger vastgelegd. Als je ziet hoe ouderwets het "zoek-en-boek"-systeem er nog uitziet (dat is echt uit het jaar nul), dan ben ik al heel erg blij dat er iets als een e-ticket bestaat.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Electronic ticket (E-ticket)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Bij de meeste luchtvaartmijen hoef je niet eens meer naar de incheckbalie, maar haal je je paspoort door een scanner en dan kun je nog zelf bepalen waar je wilt zitten, en dan print het apparaat je instapkaart uit.
    Daarmee loop je naar en balie waar je de bagage afgeeft, en klaar ben je.
    Eric
    Op schiphol hebben de meest airlines geen automated check-in machines.. (ik geloof KLM - Brittish Airways - en nog een paar)

    Maar een paspoort is voldoende om in te checken bij de desbetreffende Check-in balie...

    Het zou alleen erg fijn zijn als ze daar de Security op schiphol eens over zouden inlichten...

    2 maanden geleden had ik klein "meningsverschil" met een vrouwelijke securitybeambte aldaar. (die van het "interview") kregen we uiteraard eerst de gebruikelijke "bagage-vragen... waarna het onderstaande meningsverschil begon...

    BEAMBTE: - Heeft u uw e-tickets bij u?? Want die wil nog wel even zien...

    IK: - Nee... hoezo??

    BEAMBTE: - Anders kunt u niet vliegen...

    IK: - Da's vreemd, want deze zijn niet verplicht... U heeft mijn paspoort, en dat is voldoende... Volgens de huidig geldende regels van United...

    BEAMBTE: - Maar dan heeft u toch op zijn minst wel een factuur daarvan bij u...

    IK: Nee... Ook dat niet, de reden is dat ik nooit, ook maar een ding teveel meeneem, ik neem niets mee wat ik mogelijkerwijs zou kunnen verliezen"
    Bovendien zou devolgende stap kunnen zijn dat u om mijn bankafschriften gaat vragen???

    BEAMBTE: - "(sarcastisch) Oh... is dat zo??? Nou, een E-Ticket is toch écht wel verplicht"!

    IK: - "Mevrouw, ik heb een e-ticket, anders zou ik hier geen Boardin Pass hebben, bovendien is een E-Ticket is een 'Electronic Ticket' die door de luchtvaartmaatschappijen in het leven zijn geroepen, om van de papieren rompslomp af te komen... en niet om hiervan weer een afschrift bij je te hebben, bovendien heb ik dat nummer... (in mijn hoofd) u mag dat checken bij United".

    BEAMBTE: - "Tja... eigenlijk.... Daar kunt u weleens gelijk in hebben".

    IK: - "Sterker nog... Ik héb gelijk"

    Waarna zij onze Boarding passes en paspoorten bijelkaar deed en ons een prettige vlucht wenste....

    Maar gewoon even helemaal niets verifieren bij de supervisor...

    Óf ze wist het, en stond ze me gewoon te engen,

    Óf ze wist echt niks, dan vind ik het een behoorlijke blunder...

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    En wat dachten jullie van een besparing op de kosten van gestolen tickets? Er bestonden -en bestaan- hele waslijsten met gestolen ticketnummers. Sinds de introductie van het E-tkt zijn deze lijsten behoorlijk geslonken zoniet weggewerkt. Al met al inderdaad een behoorlijke kostenbesparing. Maar ook 1 die tgv de passagier werkt.

    groet
    Trainspotters

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trainspotters
    En wat dachten jullie van een besparing op de kosten van gestolen tickets? Er bestonden -en bestaan- hele waslijsten met gestolen ticketnummers. Sinds de introductie van het E-tkt zijn deze lijsten behoorlijk geslonken zoniet weggewerkt. Al met al inderdaad een behoorlijke kostenbesparing. Maar ook 1 die tgv de passagier werkt.

    groet
    Trainspotters
    Ja inderdaad... en wat dacht je van al die, peperdure, ATB printers die we allemaal zo nodig moeten leasen...

    Bovendien scheelt het ongeveer $ 2.8 miljard per jaar (worldwide)

    De IATA verwacht dat eind 2007 ALLE carriers E-tickets zullen uitgeven...

    (Kom op, Martinair... E-tickets werken écht goed, ook op US bestemmingen)


    Greetz! :mrgreen:

    .

  10. Top | #10
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Electronic ticket (E-ticket)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus
    Óf ze wist het, en stond ze me gewoon te engen,

    Óf ze wist echt niks, dan vind ik het een behoorlijke blunder...
    Hallo corrus
    Je opmerking dat je dat de beveiligingsbeambte je stond te “engen”, zou wel eens kunnen kloppen. Veel reizigers doen op schiphol arrogant of komen betweterig over. Als men jou bij die categorie inschat dan zou dat wel eens kunnen.
    () waarom zou jij als particulier een ATB printer moeten leasen????????
    Harm



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •