Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 21 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 202

Onderwerp: Parkeren in WDW

  1. Top | #121
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Disney heeft een langere tijd geëxperimenteerd met een directe busverbinding van Downtown Disney naar Animal Kingdom, dus niet via resorts ofzo, maar rechtstreeks.
    Volgens mij zijn ze gestopt met de test nu, wellicht komt er in de toekomst wel zoiets.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #122
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Klopt na een bepaalde tijd (ergens in de middag) kon je vanaf AK direct naar Downtown. De laatste keer dat ik er was (juli dit jaar) waren ze er al mee gestopt. Het idee was dat je na sluiting van AK nog gezellig naar Downtown kon want AK sluit vroeger dan de meeste andere parken. Maar in de toekomst gaat AK ook langer open dus of de optie nog terugkomt weet ik niet.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-08-14 om 21:55. Reden: q

  3. Top | #123
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Eigen ervaring: Naar de parken zonder parking te betalen.

    Als je geen parking wil betalen moet je met een bus van Disney tot in een park geraken.
    Omdat er geen bussen rijden tussen downtown Disney en de parken moet je altijd langs een Disney hotel. Dat is echter zeer tijdrovend omdat je moet overstappen en er gemiddeld maar om de 20 minuten een bus rijdt. Op de meeste fora hebben ze het maar over deze lange en niet aan te raden methode.

    Ik heb google maps een bestudeerd en heb een betere oplossing gevonden
    Een veel betere oplossing is nog altijd je auto op Downtown Disney te parkeren. Neem de laatste ingang van de parking (of de eerste afhankelijk uit welke richting je komt). Dit is de ingang die recht over Typhoon Lagoon ligt. Rij dan door tot laatste ingang van de parking. Parkeer je wagen zo dicht mogelijk bij de bocht in de weg. Vandaar is het ongeveer 500 meter stappen naar het Saratoga hotel. Loop langs het voetpad over de golf en dan door de ingang van het hotel en langs het zwembad tot bij de bushalte. Vandaar vertrekt er theoretisch elke 20 minuten een bus naar alle parken.

    We hebben 6 maal de bus genomen en 2 maal parking betaald. Parking aan de mini golfs of waterparken is gratis. Als je wil hoppen en vooral 's middags even er uit wil om buiten de parken te eten, kan je beter parking betalen.
    De 6 maal dat we de bus genomen hebben is het éénmaal tegengevallen, omdat er een panne was op de monorail en de beschikbare bussen ook verdeeld moesten worden naar de hotels die met de monorail bediend worden. We wouden die dag juist naar Magic Kingdom en 2 bussen die aan de halte kwamen waren al volzet door mensen die op de andere stopplaatsen van het Saratoga resort opstappen. Toen hebben we 35 minuten moeten wachten op de bus.

    Al de andere keren liep het zeer goed. Ik denk zelfs dat je sneller op Magic Kingdom geraakt en terug met de bus, dan met de wagen, omdat je niet eerst op de monorail moet wachten (en in de rij staan) en dan op het trammetje wachten (en in de rij staan).
    Bij sluiting van Epcot en Hollywood hadden we onmiddellijk een bus, terwijl er een enorme rij aan de trammetjes stond. Er is ook wat geluk mee gemoeid.

    Ieder zijn ding natuurlijk, maar 6 X 17 $, dat zijn toch wat kleren in de outlet stores.

  4. Top | #124
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk Berichten
    Ik heb google maps een bestudeerd en heb een betere oplossing gevonden

    • Neem de laatste ingang van de parking (of de eerste afhankelijk uit welke richting je komt). Dit is de ingang die recht over Typhoon Lagoon ligt. Rij dan door tot laatste ingang van de parking.
    • Parkeer je wagen zo dicht mogelijk bij de bocht in de weg.
    • Vandaar is het ongeveer 500 meter stappen naar het Saratoga hotel. Loop langs het voetpad over de golf en dan door de ingang van het hotel en langs het zwembad tot bij de bushalte.
    • Vandaar vertrekt er theoretisch elke 20 minuten een bus naar alle parken.
    Ziet er inderdaad simpel uit:

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #125
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Ze zijn druk bezig met het bouwen van een loopbrug naar Saratoga. Deze zal in het andere gedeelte van Downtown Disney uitkomen (meer in de Market Place). Dus dat is dan ook een optie. Ik verblijf vaak in een Disney hotel, 30 sec lopen naar de bushalte, even wachten en bijna voor de deur afgezet worden. Ideaal! En als je een auto hebt is het parkeren gratis.

  6. Top | #126
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    101

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Ik vind het toch ook veel geld. Wij hebben nu een 6 daags ticket gekocht. 6 x 17 dollar... Als je daar een paar keertjes onderuit kan komen.

    De hier boven geschreven route is wel te doen denk ik? Is het veilig om te wandelen naar het Saratoga resort vanuit Downtown Disney?

    Als we Magic Kingdom plannen zou ik dit niet overwegen, hier blijven we altijd tot in de late avond. Voor Animal Kingdom en Epcot zou dit wel interessant zijn...

  7. Top | #127
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Julieke, voor Epcot kun je parkeren bij het midget golf fantasia welke vlak bij het Dolphin hotel zit en dan kun je via de Boardwalk naar Epcot lopen, dat is een klein stukje. Bij de midget golf parkeer je gratis.

    Enige nadeel is dat het world showcase gedeelte waar je dan binnen komt later opent dan het future world gedeelte waar je normaal naar binnen gaat. Ik weet niet of je dan via de Boardwalk ingang ook vroeg naar binnen mag om door Epcot heen naar future world te lopen.


    Overigens ben je op diezelfde parkeerplaats ook op redelijke afstand van de Hollywood Studios af en kun je dat volgens mij dan ook lopend bereiken.
    Laatst gewijzigd door Anthon14; 16-09-14 om 18:03.

  8. Top | #128
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    En... ik vond het een takke eind lopen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #129
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Gelukkig hoef jij niet met Julieke mee te lopen Jij mag betaald parkeren

  10. Top | #130
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Parkeren in WDW

    Ach, de een vind $17 de moeite waard om ervoor te lopen en de ander betaald extra voor Premium parkeren. Laat iedereen z'n eigen keuze maken
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •