Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Reisschema Patrickwijk: Florida met Wendy, oktober 2014

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Waalwijk (gemeente), Netherlands
    Berichten
    22

    Standaard Reisschema Patrickwijk: Florida met Wendy, oktober 2014

    Hallo luitjes,

    wij zijn een reis aan het plannen naar Florida. Het wordt onze eerste keer en we willen lekker genieten.
    ik heb de volgende opzet gemaakt:
    - 15 tot 22 oktober Orlando (bezoek aan universal, sea world en cape canaveral verder lekker daar in te vullen)
    - 22-10 orlando-crystal river
    - 23-10 crystal river-St. Petersberg/clearwater
    - 24-10 St. Petersburg-fort meyers/sanibel island
    - 25-10 tot 27-10 key west
    - 27-10 auto inleveren in Miami en start 5 daagse cruise Bahama's
    - 27-10 tot 31-10 cruise naar grand Bahama's island/nassau/great stirrup cay
    - 31-10 tot 4-11 Miami beach met iig een dagexcursie naar everglades en gatorpark

    graag jullie tips en aanvullingen. Mis ik iets wat ik echt moet zien? Tips over verbetering van het schema. Graag!!

    grt Patrick

  2. Top | #2
    Stamgast Sniper's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    159

    Standaard Re: Reisschema Patrick en Wendy oktober 2014

    Hallo Patrick,

    Mooie vooruitzichten. Indien je rechtstreeks wilt vliegen kun je Arkefly overwegen. Landen in Sandford Orlando en weer vertrekken vanaf Miami.
    Verder zou ik Busch gardens ook bezoeken in Tampa. En Disney mag natuurlijk ook niet ontbreken! Cape Kennedy is leuk, zeker nu de Space Shuttle daar ik staat sinds juni dit jaar.
    Zelf ga ik naar Key Largo, dat ligt in de buurt van Miami zodat we telkens uitstapjes kunnen maken. Key west ligt een aardig eindje verderop, heb ik begrepen. Maar dat is een persoonlijke afweging. Fort Myers ligt zo`n 500 km van Key West, da`s toch wel een behoorlijke rit 25 oktober, hoor! Maar rijden is daar niet te duur en leuk om te doen dus wat dat betreft. In ruime lijnen volgen wij globaal dezelfde route.

    Bahama`s lijkt me gigantisch leuk!!
    Succes met voorbereiden.

    Grtz Allard
    Florida 1991: Orlando - Florida 2012: Fort Lauderdale/Orlando - Florida 2013: Orlando/Clearwater Beach/Cocoa Beach
    Florida 2014: Orlando/Clearwater Beach/Fort Myers/Key Largo/Miami - Florida 2015: Miami/Lauderdale by the Sea/Fort Myers/Napels/Key West/Clearwater Beach-Florida 2018​: Orlando/Boca Raton/Marathon/Key West

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Waalwijk (gemeente), Netherlands
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema Patrick en Wendy oktober 2014

    Dank je voor je reactie. ArkeFly hadden wij inderdaad ook op het oog.

    Gezien de kosten willen we niet naar alle parken. In dat kader hebben we gekozen voor seaworld en universal (2 parken). Ben meer harry potter fan als disneyfan zodoende de keuze.

    fort meyers key west is inderdaad een flinke rit. Daarom ook 2 nachten in key west en pas later terug naar de everglades. Zag wel dat ik key west in het weekend gepland heb. Hotels zijn dan onbetaalbaar zie ik.... Pfff

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Waalwijk (gemeente), Netherlands
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema Patrick en Wendy oktober 2014

    Ons definitieve schema:
    - 11 tot 19 oktober Orlando (bezoek aan universal, sea world en cape canaveral verder lekker daar in te vullen)vliegen met united en landen in orlando. Hier hebben we een villa
    - 18-10 orlando-crystal river
    - 19-10 crystal river-St. Petersberg/clearwater
    - 20-10 St. Petersburg-fort meyers/sanibel island
    - 21-10 fort meyers -naples
    - 22-10 naples- key west
    - 23-10 key west - key largo
    - 24-10 key largo- miami beach. auto inleveren in Miami en 3 nachten miami. iig een dagexcursie naar everglades en gatorpark en ducktours rondvaart
    - 27-10 tot 31-10 cruise naar grand Bahama's island/nassau/great stirrup cay
    - 31-10 tot 1-11 Miami beach en en terugvlucht vanuit miami.

    Iemand nog tips wat we echt moeten bezichtigen of waar we echt moeten gaan eten. Heb er zin in!!

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema Patrick en Wendy oktober 2014

    Hi Patrick, dat ziet er goed uit, een villa in Orlando is natuurlijk super!
    KSC is geweldig om te zien, het is een uur rijden vanuit Orlando en je bent er echt een dag zoet.
    Bezoek van Seaworld kun je misschien nog combineren met Aquatica en Busch Gardens, afhankelijk van je soort entreekaarten.
    Als je Naples - Key West in een keer te ver vindt kun je het misschien ook nog omdraaien:
    Naples - 2 nachten Key Largo (dagje Key West via Islamorada) - retour Miami Beach (1,5 uur vanaf Key Largo)
    overnachtingen op Key Largo zijn ook goedkoper volgens mij.
    succes met uitzoeken!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema Patrick en Wendy oktober 2014

    Wij lopen elkaar net mis Patrick. Wij komen 21-10 aan in Orlando, blijven daar een poosje en zakken dan ook via de westkust af naar de Keys. Wij doen alleen helaas geen cruise
    Ons schema is verder ook heel anders, omdat we met onze dochter reizen. Maar ik lees wel even mee op je topic, voor het geval er een goede tip voor bij komt.
    In ieder geval handig om de topics te lezen die gaan over de plaatsen die je aandoet, staan vast ook leuke tips in.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Waalwijk (gemeente), Netherlands
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema Patrick en Wendy oktober 2014

    De cruise is denk ik wel een aanrader. Voor de kosten hoef je het niet te laten denk ik. We zijn 300 euro per persoon kwijt op basis van vol pension. Ik ben echt benieuwd.

    we zouden eerst van fort meyers naar key west gaan. Daar heb ik nu naples nog bij gedaan. De reis daarna is lang maar denk ik wel te doen. We doen na key west ook een overnachting op key largo zodat we pas wat later uit key west weg hoeven. Maar de tip is goed. Dank je! Overnachten op key west is inderdaad duur maar soms moet je een beetje gek doen in het leven ;-)

    3 pretparken voor ons is voldoende. Ben vorig jaar hier in Europa naar 5 parken in een week geweest. Na 3 dagen was ik echt pretparkmoe. Denk dat deze 3 parken voor ons het leukste zijn!! Maar jammer dat we elkaar mis lopen. Nederlanders in de omgeving is altijd gezellig!

  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    1

    Standaard Re: Reisschema Patrickwijk: Florida met Wendy, oktober 2014

    Patrick,
    Je schema ziet er goed uit. Het is inderdaad handig dat je ook nog wat tijd hebt die je ter plekke gaat invullen. Anders worden jullie wel heel onrustig :-)
    Mijn vraag gaat echter over jullie mini cruisevakantie naar de Bahamas. Via welke reisorganisatie gaan jullie. Wij willen in de loop van 2014 ook vanaf Miami naar de Bahamas.

    Alvast dank voor je reaktie.

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Reisschema Patrickwijk: Florida met Wendy, oktober 2014

    Waarom doe je de 3 dagen Miami zonder auto?
    Handiger is om deze te houden, scheelt zoveel tijd. (En uiteindelijk ook geld)

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Waalwijk (gemeente), Netherlands
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema Patrickwijk: Florida met Wendy, oktober 2014

    We hebben de cruise geboekt bij arke. Hij stond in de brochure. Geloof dat de boot de norwegian sky heet. Verder worden wij niet snel onrustig hoor. Worden sneller onrustig als we alleen op het strand kunnen liggen haha

    De 1e dag hebben we de auto tot 5 uur en kunnen hem nabij ons hotel inleveren. Ons hotel zit op ocean drive. De 4e dag moeten we al op tijd naar de boot. Die 2 dagen ertussen in overbruggen we wel. Willen nog een dag naar de everglades en de duck tour doen. Beiden kan volgens mij vanaf ocean drive. En het dure parkeren in miami. Dit alles heeft ons doen besluiten om hem in te leveren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •