Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 96

Onderwerp: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier

  1. Top | #21
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Geld overmaken

    Je bank een opdracht geven om een cheque uit te geven op naam van de mensen op Marathon. Bij sommige banken kan dit via online bankieren programma. Deze cheque kan je dan met de bevestiging meesturen. Persoonlijk zoek ik alleen maar huizen waar ik met paypal, cc of overschrijving kan betalen. Helaas is Amerika nog steeds een land waar bijna alles met cheques betaald wordt.
    Laatst gewijzigd door Ebelix; 25-09-11 om 17:35.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  2. Top | #22
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ebelix bedankt voor je reactie.

    Kan dit dan gewoon doen bij de ABN dus zonder hun account nummer gewoon op naam dus.

    Is inderdaad veel handiger om het gewoon via de bank visa of Paypal te doen maar dit is helaas niet mogelijk,....maar het huis is het dubbel en dwars waard.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  3. Top | #23
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Geld overmaken

    Onder buitenland-overboeking van het internet bankieren bij de ABN zit inderdaad de optie om een cheque te laten printen. Daar zijn helaas nog extra kosten aan verbonden boven de toch al niet flauwe kosten voor geld overmaken. Heb ik geen ervaring mee.

    Je kunt ook aan de verhuurder vragen om zijn bankrekeningnummer en het BIC- of Swift-adres van de bank om het geld over te maken. Waarschijnlijk zullen er ook aan de kant van de ontvangende partij nog kosten berekend worden door de bank, ook als je bij het overboeken kiest voor 'alle kosten t.l.v. opdrachtgever'.

    Je kunt ook de zoekfunctie in buitenlandoverboeking internet bankieren gebruiken maar die helpt je vaak niet heel veel verder. Als de ontvanger niet verder komt dan het ABA-routingnummer van de bank (ABA = American Bank Association), dan kan de ABN helpdesk (0900 - 00 24 (€ 0,10 per minuut) daar wel het BIC/Swift adres voor je bij zoeken.

    Maar je loopt een goede kans, als je vraagt of je het mag overmaken (dat heet in Amerika een wire transfer) dat je een reactie als huh? aan de andere kant krijgt. Hoewel het technisch mogelijk is is het zo ontzettend ongebruikelijk dat men het niet kent of de administratie er totaal niet op is ingericht.

    Het Amerikaanse banking systeem dateert nog ergens van diep uit de vorige eeuw, helaas. Overigens kan Western Union wel degelijk een Amerikaanse money order verzorgen voor zover ik weet (naast het bekende systeem om geld cash op te halen, dat vooral op derdewereldlanden is gericht).
    (edit: net even op de on-line versie van Western Union gekeken en daar vind ik de money order er niet meer bij).
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 25-09-11 om 20:31.

  4. Top | #24
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Geld overmaken

    Zij hebben al aangegeven dat ze liever geen gebruik maken van de bank betaling, prima zijn wat oudere mensen dus begrijp ik best. We hebben in 2008 ook wel eens een bank betaling gedaan bij een andere verhuurder in de US maar dit ging ook niet echt van harte,...

    Western Union kennen zij niet maar staan ze wel voor open, ik zal morgen wel even naar de bank gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn. is dit een heel verhaal dan doen we de Western Union methode wel, ik kon de optie nog wel vinden kost 28 euro online maar goed de bank is ook niet gratis. Ik ga wel even naar het GWK,..hopelijk kan ik dan ook betalen met de "overgebleven" dollars van dit jaar want de koers is drama nu,..
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  5. Top | #25
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ik vraag me af of al dit soort problemen, kosten en risico's nou opwegen tegen "gewoon" via een van de bekende reisorganisaties boeken.

    Knaapje

  6. Top | #26

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ook al zijn het wat oudere mensen en ze verhuren hun huis / villa dan begrijp ik niet dat alleen een cheque een optie is. Je moet je echt afvragen of je dit wilt. Ben al verschillende keren geweest en heel wat villa's gezocht en gevraagd naar betalingsmogelijkheden maar dit nog nooit meegemaakt. Het minste wat ik heb meegemaakt is betalen via een rekeningnummer van hun. En dat ging uiteindelijk ook goed. Maar cheque zou ik persoonlijk niet doen. Neem aan dat het een bekende van jullie is anders zou ik het niet doen. Wie zegt dat ze ouder zijn etc?

    Is de borg voor het boeken of uiteindelijk echt als borg voor eventueel iets stuk maken. Als dit het laatste is dan is de optie natuurlijk omhet geld contant bij aankomst te betalen. $ 500,- borg voor een boeking is ook niet weinig voor een boeking. Hoe moet je dan de rest betalen, ook via dezelfde methode?

  7. Top | #27
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Geld overmaken

    Mijn eerste ingeving is, zeker als je de mensen niet "kent"; een ander huis zoeken
    Jajarbrinks en Knaapje verwoorden precies mijn gedachten, toen ik je vraag las.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #28

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ik zou mij ook nog eens een keer bedenken hoor.Vind het erg vaag allemaal

  9. Top | #29
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ik heb er een goed gevoel bij hoor, deze mensen adverteren vanaf 2005 op homeaway en hebben veel reviews. Ik denk dat het op de keys toch ook weer even anders werkt dan bv Orlando. We blijven er 3 weken en dit is voor ons een perfect huis (groot zwembad, eigen dock). Het is een borg maar tevens een aanbetaling. De manier van een cheque wordt daar heel veel gebruikt deze vraag hebben we wel vaker gehad, alleen kon het dan meestal ook via Paypal (dit hebben zij niet). Ik doe dit eigenlijk liever dan mij volledige CC gegevens opgeven zoals afgelopen vakantie. Ik snap wel dat het voor sommige een beetje vaag overkomt maar de mailtjes over en weer voelen goed. Vanmorgen kreeg ik een mailtje van ze en Western Union vonden ze ook prima ze zijn vandaag bij de KMart geweest om te vragen hoe dat precies zat. (of ik het dan wel mocht ik Western Union gebruikte naar de Kmart wilde sturen :-D).

    @Koen wij huren eigenlijk altijd via particulieren en soms moet je inderdaad even zoeken naar de mogelijkheden maar hierdoor krijg je wel de mogelijkheid om precies het huis te vinden die aan je wensen voldoet.

    Ga vandaag bij de ABN vragen wat de mogelijkheden zijn,..
    Laatst gewijzigd door angelique100; 26-09-11 om 08:44.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  10. Top | #30
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Geld overmaken

    Eigenlijk vind ik (maar dat is persoonlijk) het nog vreemder klinken.
    Je schrijft dat ze al vanaf 2005 op Homeaway adverteren. Vermoedeljk dus ook veel aan buitenlanders en dan na minimaal 6 jaar ervaring met verhuren alleen nog maar met een cheque kunnen betalen en niet weten wat Western Union is, notabene het "klassiekste" en "duisterste" betalingsysteem in de USA ?

    Maar ieder zijn idee er over.

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •