Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 96

Onderwerp: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier

  1. Top | #81
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Ik ben eigenlijk niet meer benieuwd als probleemloos je bericht onder andere berichten wordt gegooid!
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 16-12-13 om 15:11.

  2. Top | #82
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Wij betalen het liefst via Paypal en ik zou nooit CC gegevens via de mail aan particulieren of onbekenden verschaffen, zeer onverstandig...
    Helaas hebben we dit jaar een villa moeten boeken waarbij we niet met Paypal konden betalen.
    De eigenaars boden als alternatief ipv een aanbetaling en in delen te betalen via banktransfers en dus meerdere keren bankkosten om alles in een keer voor aankomst te betalen om hoge bankkosten te voorkomen.
    Wij vonden dit acceptabel en hebben hierin toegestemd, mede omdat het mailverkeer uiterst soepel en vertrouwelijk verliep.
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  3. Top | #83
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Wij hebben ook een keer de vraag gehad of we de cc gegevens op wilden sturen. Wij hebben het niet gedaan. Vraag een of je geld op zijn rekening mag overmaken(wired transfer)

  4. Top | #84
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Inderdaad nooit je CC gegevens doorgeven aan wie dan ook. Ik heb heel wat jaren bij een bank gewerkt en alle betaalmethoden voorbij zien komen. Verleden jaar hebben wij wel een bankcheque laten aanmaken als betaling ondanks dat dit niet meer gebruikelijk is in Nederland wordt het in heel wat landen toch echt nog als iets heel gewoons gezien. Onze bank, ABN AMRO maakt deze cheques ook gewoon aan en tegen heel acceptabele kosten. Ik denk dat je goedkoper uit bent dan met PayPal. De vraag is alleen of je het vertrouwd genoeg vind om zo'n cheque op te sturen.
    succes!!

  5. Top | #85
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Mmm...ik ben vrijdag bij mijn bank, ABN, geweest om te informeren naar zo'n bankcheque, maar doen ze niet. De verhuurder wilde dat het liefst (voor hem het goedkoopst). Raar te lezen dat ze het dus soms blijkbaar wel doen.

    Nu kan ik of mijn CC gegevens afgeven, of proberen via internetbankieren over te maken.
    Ik heb een heel goed gevoel bij deze verhuurder, heeft mij al zijn gegevens gegeven voor het overmaken en biedt dus aan eventueel van mijn CC af te boeken. Maar het voelt toch niet helemaal lekker de CC gegevens te geven. Dus ga maar een internetoverboeking proberen.
    Welke BIC / Swift gebruiken jullie? De verhuurder schrijft: Any USA bank that your bank will wire fund through

    Hij vraagt trouwens wel als garantie (security deposit) ook de CC informatie. Dat zouden jullie dus niet doen? Als je bij een hotel ofzo boekt, moet je ook altijd je CC gegevens doorgeven, doen jullie dat wel?

  6. Top | #86
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Ik zou in geen geval CC gegevens doorgeven. Je kunt vanaf hier niet zien of controleren hoe hiermee wordt omgegaan, tot je je afschrift krijgt en dan begint misschien de ellende. Als een particulier je naam, nummer en experitstiedatum heeft kunnen zij hier alles mee doen!
    Het invullen van CC gegevens bij het boeken van een hotel op een secure website vind ik veiliger, hoewel natuurlijk ook niet 100% veilig.
    Een internationale overboeking via je bank is het veiligst. Als dit voor hen niet voldoende garantie is moet je je afvragen of dit degene is waar je bij wilt boeken?
    succes!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #87
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Wij hebben voor onze trip in september gewoon via CC betaald aan de particulier, echter geen gegevens doorgegeven via email.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  8. Top | #88
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Wij doen de borg altijd cash. Meestal is er een manager of de eigenaar zelf die het komt incasseren. Nadeel is dat je nog $ over hebt aan het eind van je vakantie . Maar hier halen we dan de laatste cadeaus van, gebruiken ze op het vliegveld en bewaren de rest voor een volgende keer. We hebben eenmaal een half jaar moeten wachten op ons geld en doen dit niet meer. Meeste verhuurders vinden dit geen probleem. Ik geef niemand meer mijn cc gegevens via mail of telefoon. Betaling woning doen we met paypal of internetbankieren .

  9. Top | #89
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SJSL Bekijk Berichten
    De verhuurder schrijft: Any USA bank that your bank will wire fund through
    Ik vind dit ook een beetje vreemd, je maakt toch geld over naar de bank waar hij een rekening heeft. Normaal gesproken maken wij altijd vlak voor we weg gaan apart de security deposit over. Dus misschien kun je vragen of jij dat ook zo kunt doen want dan hoef je je CC gegevens niet te geven.

  10. Top | #90
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Dank voor de input!

    Ik was gisteren ingelogd op internetbankieren, had de dag ervoor de optie buitenland geactiveerd, maar moest daarna paar uurtjes wachten. Dus gisteren mee aan de gang en daar stond de optie 'bankcheck' gewoon bij. Dus dat nu gedaan voor de aanbetaling. Ben benieuwd of het goed gaat. De bank maakt nu die check aan die dan aangetekend per post naar hem wordt gestuurd (moest zijn adres gegevens invullen) en dan kan hij daarmee naar zijn bank.

    Zal hem laten weten dat ik ook als security deposit niet mijn CC gegevens doorgeef. Voelt inderdaad niet prettig. Kijken hoe hij het dan wil. Cash is nog helemaal geen gek idee! Of idd vlak van te voren alsnog overmaken. Hoeveel kosten zijn daaraan verbonden? De bankcheck kostte best veel, maar als het goed is aan zijn kant maar USD 1.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •