Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910
Resultaten 91 tot 96 van de 96

Onderwerp: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier

  1. Top | #91
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Wij hebben dit jaar hetzelfde appartement gehuurd als 2 jaar geleden (in dit topic vind je daar ook wat over terug, omdat ik het toen niet eens was met de 500 dollar borg).
    Wij hebben in 2012 via paypal betaald. Dit jaar wilde de eigenaar de aanbetaling van 200 dollar (we gaan er op vooruit...haha) via bankbetaling ontvangen. Best wel spannend om naar een Amerikaans nr over te maken. Bedrag van 200 dollar heb ik een week geleden overgemaakt en was binnen 2 of 3 dagen bijgeschreven op de bankrekening van de eigenaar.
    Eenvoudige methode, maar pas goed op dat je de juiste nummers hebt om over te maken. Je hebt naast het bankrekeningnr ook het nummer van de bank nodig en een SWIFT code. Ook heb je het adres van de bank nodig en van de eigenaar. De overboeking heeft mij 8 euro gekost.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #92
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    117

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Van de eigenaar mag in het geld naar de UK rekening over maken of de US rekening.
    Naar een Uk rekening overmaken kost niks maar ponden zijn duurder dan dollars.
    Mocht ik voor de US rekening kiezen dan doet ze 15 dollar boven op de prijs, dat is voor de bankkosten.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

  3. Top | #93
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Dat ze 15 dollar op de prijs doet is omdat ze waarschijnlijk liever op de UK rekening het geld krijgt en zij bankkosten moet betalen voor het overboeken van de US naar de UK.
    Maar let op, je eigen bank rekent ook bankkosten voor het overboeken naar een buitenlandse rekening. Hoeveel? Dat verschilt per bank, maar kan ook zo maar euro 10 zijn.
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  4. Top | #94
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Overboeken naar een Amerikaans bankrekeningnummer heeft mij dus 8 euro gekost (op een bedrag van 200 dollar) zie bericht hierboven.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  5. Top | #95
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier!

    Er zijn verschillende opties om via normale buitenlandbetaling geld over te maken. BIC van de bank is niet noodzakelijk, kan ook d.m.v. ,,NAW'' van de bank i.c.m. NAW van de begunstigde met bankaccount. Het bankaccount is niet uniek in de VS, daarom staat er veelal ook een FED Routingcode op de rekening. Vraag er anders naar bij de begunstigde. De combinatie accountnummer+routingnummer is uniek. Dan gaat er weinig mis. Wel is er vaak misverstand ,,waar'' je dit routingnummer moet invullen op het ,,digitale'' overschrijvingsformulier. Niet alle banken beschrijven dit goed, maar het volstaat om het in te vullen bij ,,Nationale Bankcode''.
    Controleer wel goed je kosten... Heb de afgelopen maand zelf meegemaakt dat bij ,,gedeelde kosten'' de kosten van mijn bank werden afgehouden (SNS 5 Euro), bij de ontvangende bank (Bank of America 15 dollar transferfee) maar er ook nog kosten van het totaalbedrag werden afgehaald (12.50 dollar afgetrokken van het totaal door een ,,correspondentbank''). Een correspondentbank wordt door NL banken vaak ingeschakeld om de transactie buiten Europa uit te voeren. Nou, natuurlijk een klacht ingestuurd, want het inhouden van de totaalsom kan natuurlijk niet! Stel je voor dat je een bedrag wil ontvangen voor diensten of goederen, en er is ,,iemand'' in de transactie die kosten gaat aftrekken. Lijkt me voor diensten of goederen leveren niet zo handig! Die worden dus dan niet geleverd! Klacht inmiddels ingediend bij SNS Bank en DNB v.w.b. deze werkwijze.
    Ben benieuwd of er nog meer forumers zijn die dit herkennen?
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 13-01-14 om 13:07.

  6. Top | #96
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier

    Nou je het zegt, ik heb ook voor gedeelde kosten gekozen....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •