Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 94

Onderwerp: Seaworld Orlando - dierenwelzijn (Blackfish)

  1. Top | #21
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Ook hier:
    Bravo! Zo is het maar net!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #22
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Voor wie het ook eens van een ander horen wil, heeft SeaWorlds Michael Scarpuzzi, vice president of zoological Operations een opiniestuk geschreven waarin hij met respect over de tegenstanders van dierentuinen en aquaria schrijft maar waarin hij ook aandacht vraagt voor het goede en nuttige werk dat door SeaWorld wordt gedaan.



  3. Top | #23
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Liefhebbers van deze discussie kunnen vandaag ook terecht bij Eén Vandaag voor al dan niet gekleurde informatie. Eventueel kan je de reportage ook later via uitzending gemist bekijken.



  4. Top | #24
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Inhoud van de docu:

    Blackfish: orka's die doorslaan. De documentaire Blackfish vertelt het verhaal van de orka Tilikum. In de attractieparken Sealand of the Pacific en SeaWorld Orlando doodde hij diverse mensen. Regisseur en producent Gabriela Cowperthwaite verzamelde schokkende beelden en maakte emotionele interviews.






    1Vandaag uitzending: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...an_?autoplay=1
    Laatst gewijzigd door Njit; 05-11-13 om 19:48.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #25
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    staat vandaag ook in de telegraaf

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Ik had een tyd geleden al een flinke afknapper op sea world ,er was een dier in hele erge nood was aangespoeld op het strand .seaworld heeft dat dier toen een dag en een nacht laten liggen omdat ze geen tyd hadden echt heel treurig beest was op sterven na dood ,en heb pas de hele documentaire blackfish gezien buiten het feit dat ze schandalig met deze dieren omgaan is het ook heel erg triest en schandalig dat ze de in 2010 vermoorde/verongelukte vrouw die de show met tilikum deed er zelf de schuld van geven jaa ze flapperde teveel met haar paardenstaart nee voor ons nooit maar dan ook nooit geen seaworld meer maar dat is mijn mening

  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Heb beide keren in Florida ontzettend genoten van Seaworld, en 1 keer van Discovery Cove, maar heb me nooit verdiept in het welzijn van de dieren die daar leven ( ja stom, i know...). Ben me nu een beetje aan het inlezen, en zag vanavond ook een korte reportage hierover op RTL4 bij EditieNL. Van het weekend de hierboven genoemde linkjes even bekijken.
    Ik neig er nu al naar om die parken nooit meer te bezoeken...
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Ik heb vandaag het korte stukje "reportage" op RTL4 gezien. Ik vond de berichtgeving nogal eenzijdig belicht.
    Ja er zijn dieren in gevangenschap in dolfinarium en SeaWorld (en nog vele andere dierentuinen en pretparken). Ja een deel daarvan is uitsluitend ter vermaak van de medemens.
    Er werd echter weinig aandacht gegeven aan de manier waarop onder andere SeaWorld haar steen(tje) bijdraagt aan het verbeteren van natuurlijke habitat en habitat in gevangenschap van de dieren.
    Ik blijf in ieder geval gewoon naar SeaWorld en Busch Gardens gaan in mijn toekomstige Florida bezoekjes.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker Lier's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    40

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Dat er amper word ingegaan op het aandeel van Seaworld komt vooral omdat seaworld weigerde mee te werken aan deze docu.
    Ik heb een aantal weken geleden deze ' discussie' op het forum geplaatst maar daar werd zo fel op gereageerd dat ik dacht; laat maar.
    Ik ben iig erg blij dat deze docu er nu is , en ik ben blij dat mensen er nu met andere ogen naar gaan kijken.
    Natuurlijk zijn er mensen die eerst jaren lang naar seaworld zijn geweest en nu ineens niet meer willen. Dat ligt gewoon aan het feit dat mensen niet weten ( niet willen weten ) hoe slecht de dieren het daadwerkelijk hebben.
    NAtuurlijk doen deze beesten geen kunstjes voor de fun, dat doen ze omdat ze anders geen eten krijgen, simpel!
    Natuurlijk zijn ze niet gelukkig in een bassin wat veel te klein is. ( denken mensen nou echt dat deze dieren het goed hebben?? )
    En natuurlijk vinden beesten het niet leuk om 3x per dag 365 dagen per jaar een show te moeten op voeren, kom op!
    Laatst gewijzigd door Lier; 23-11-13 om 11:02.

  10. Top | #30
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Seaworld Orlando - dierenwelzijn

    Ik hoop dat er veel mensen wegblijven, des te rustiger wordt het voor ons
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •