Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 94

Onderwerp: Seaworld Orlando - dierenwelzijn (Blackfish)

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    nee..lees je eerst verder in over wat seaworld verder doet, en oordeel dan nog eens!!
    Dus eigenlijk is het gewoon wegstrepen van de slechte dingen tegen de goede?

  2. Top | #12
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Ik vrees dat zo de wereld in elkaar steekt in de eerste plaats komt het geld dat iedereen in zijn zak wil en dan de rest . Waarom willen mensen dieren zien in een kooitje die horen daar niet hoor ....waarom moet die goudvis in een kom op je kast ? Seaworld helpt dan ook nog gewonde dieren en zoals ton al schrijft waar dacht je dan dat die orkas van kwamen en dacht je nu echt dat ze de dingen die ze doen zomaar konden ......neen . Maar iedereen maakt de keuze om hiernaar toe te gaan of niet .

  3. Top | #13
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    @wehave, ik kan nu hier wel een hele welles nietes discussie gaan houden,maar dat kan niet de bedoeling zijn van dit topic
    toch wil ik wel even reageren..
    ja ik vind dat je dat tegen elkaar mag afwegen..en waarom
    SW en BG doen zoals de andere ook al aangeven heel goed werk in de wereld voor de dieren
    en waarom is dat nodig ..omdat wij mensen auto rijden (benzine tanken),vliegreizen doen, de verwarming aansteken, het licht laten branden
    en zo kan ik nog veel opsommen, al deze dingen zijn zooo slecht voor ons milieu,de wereld om ons heen,
    kijk maar naar de rampen met olieplatforms, kerncentrales, dat kost heel veel dieren levens ,dieren in het wild!!
    daar werken WE allemaal aan mee, SW en BG zet zich in bij dat soort rampen,om dieren te redden waar er te redden valt, en zet ze weer terug in hun natuurlijke leefomgeving
    het feit dat het park dan dieren in een hokje houd en kunstjes leert, ja daar kun je over discuseren(maar doen we dat niet allemaal,vogels, konijnen,paarden,katten,honden)
    maar als we nu wereld wijd weer allemaal paard en wagen nemen, fietsen ,lopen,bij schemer net als vroeger gewoon gaan slapen, en ons warm houden met een schapendeken
    dan pas denk IK dat we mogen oordelen over de parken!
    we werken er als mensheid allemaal aan mee dat dieren in hun natuurlijke leefomgeving amper kunnen overleven,
    en door ons vaak een vreselijke dood sterven
    zolang wij hier aan mee helpen, wie zijn wij dan om niet naar de prachtige show te gaan kijken in Seaworld
    die een boodschap (buitenom de gevangenschap van de dieren dan) naar ons als mensen uit brengt
    wij zijn niet perfect, wij helpen zelf de wereld om zeep, en organisaties achter dat park, probeert enigzins het dieren leed te verzachten daar in
    dus mag je goed en kwaad tegen elkaar in dit geval afwegen... ik vind van wel, ander zouden we wel erg hypocriet zijn
    maar ieder is vrij om te denken en te beslissen daarin wat ze willen.
    maar ik denk daar op het moment dat ik mijn tank van mijn auto vul toch wel even over na.!!!
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 18-09-13 om 10:55.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #14
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Bravo!!! Zo is het maar net!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #15
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Amen . Pas op als je met paard en kar gaat rijden misbruik je weer een dier en in schapenvacht slapen mmmmmik denk het niet .
    Laatst gewijzigd door cindy74; 18-09-13 om 17:20.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    trails en cindy ...dank je!

    nog even dit ....

    http://www.swbg-conservationfund.org/index.htm

    wij doneren bij elk bezoek aan SW,BG en DC aan de organisatie
    bij het boeken van DC kun je dit doen tijdens de boeking
    en in het noordpool gedeelte van SW staat een leuke ton waar je kleingeld in kunt laten rollen
    onze zoon vind het altijd weer fantastich om te doen
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 18-09-13 om 15:41.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  7. Top | #17
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Doen wij ook, en ook bij Disney kan dit en doen we dit.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #18
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mblokland Bekijk Berichten
    Nee in de bioscoop is deze niet te zien en of deze op dvd uitkomt weet ik niet, hij is online hier te bekijken.
    Met de meeste reacties ben ik het eens, seaworld heeft inderdaad al meer dan 22.000 dieren gered de afgelopen jaren. Mijn tip was vooral bedoeld om een kijkje achter de schermen te nemen, wat de documentaire laat zien gaat terug tot 20 jaar geleden. Wij hebben van het begin tot het einde geboeid gekeken en ik raad een ieder aan om te kijken (zie bovenstaande link).

    Dat Teleton zoals gewoonlijk mijn bericht uit de context trekt is inmiddels 'normaal' geworden en neem ik (en anderen op het forum) maar voor lief.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Ik heb de discussie in ieder geval met interesse gelezen. Door de felle reacties heen

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mblokland Bekijk Berichten
    Mijn tip was vooral bedoeld om een kijkje achter de schermen te nemen,
    Om misverstanden te voorkomen, kan je voortaan beter direct schrijven wat je bedoelt. Nu plaats je eerst een stemmingsmakerij linkje en merk je dat er nogal wat reacties op komen die je kennelijk niet welgevallig zijn. Want nu vind je het toch nodig om je bedoeling te verduidelijken. Dat kan beter, Blokland!

    Na thuiskomst hebben we de documentaireBlackfish (trailer)gekeken en is onze mening drastisch veranderd.
    En even over de consistentie van de context van je teksten op dit forum, als er een zijn best heeft gedaan om SeaWorld te propageren ben jij het wel. Okay, je hebt aanvankelijk nogal wat berichten moeten corrigeren omdat de informatie niet klopte en je houdt de beloofde informatie op de door jouw gestarte site niet bij, maar als het om "pro SeaWorld en Discovery Cove gaat, ben jij hier toch de man. Ik noem er maar eentje:

    Ohhhh mooie aanbieding Discovery cove plus dolphin Swim voor $169 p.p. helaas voor ons enkel in Januari, Mei of November
    Wanneer je dan, na al die jaren van enthousiast van de shows in SeaWorld genoten te hebben, plotseling tot inkeer komt, is dat op zich niet erg. Maar het komt een tikkeltje hypocriet over wanneer het lijkt dat je anderen ook probeert te bekeren met een suggestief tekstje en een verwijzing naar een anti SeaWorld film. Dat riekt naar Eerst genieten en dan pas principes, Blokland. En bovendien valt niet uit te leggen dat je je hier tot voor kort kennelijk nog nooit over het lot van deze dieren in gevangenschap hebt bekommerd. Daar wordt niets over uit de context getrokken, beste Blokland, want die context heb je zelf veroorzaakt.

    Tot slot nog even een vriendelijk verzoek om je aan de fatsoensnormen op dit forum te houden. In berichten spreek je voor je zelf en niet namens andere leden van het forum, tenzij je ze even met naam en toenaam noemt.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •