Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 94

Onderwerp: Seaworld Orlando - dierenwelzijn (Blackfish)

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Seaworld Orlando - dierenwelzijn (Blackfish)

    De afgelopen twee jaar zijn we vier keer naar Seaworld geweest en de orca shows zijn prachtig.

    Na thuiskomst hebben we de documentaire Blackfish (trailer)gekeken en is onze mening drastisch veranderd.

    Kijk vooral zelf en bepaal wat je er van vindt.

    afgesplitst van het algemene Seaworld Topic
    Laatst gewijzigd door Njit; 23-11-13 om 13:20.

  2. Top | #2
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Heb de trailer van die docu ook gezien, maar is hier toch nog niet te zien of zo.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    Heb de trailer van die docu ook gezien, maar is hier toch nog niet te zien of zo.
    Nee in de bioscoop is deze niet te zien en of deze op dvd uitkomt weet ik niet, hij is online hier te bekijken.
    Laatst gewijzigd door mblokland; 16-09-13 om 19:52. Reden: link

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Kijk vooral zelf en bepaal wat je er van vindt.[/QUOTE]Net de trailer gekeken en zit nu te lezen op IMBH.
    Dit zet me zwaar aan het denken of wij Seaworld nog wel willen bezoeken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-11-13 om 01:32. Reden: q

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mblokland Bekijk Berichten
    Na thuiskomst hebben we de documentaire Blackfish (trailer)gekeken en is onze mening drastisch veranderd.
    Mag ik even een teiltje...Je gaat er eerst vier keer zitten en dan rinkelt er geen enkel belletje.....Had je tot dan gedacht dat de eerste orca's zelf naar SeaWorld waren gezwommen? Of dacht je, toen je ze in die tank zag dat ze daar wel een riant onderkomen hadden? Of dat het wel gemakkelijk voor ze is dat de trainers de zalm met teilen tegelijk in hun muil mikken, zodat ze lekker niet op jacht hoeven en alleen maar een beetje rond hoeven te zwemmen??

    Wanneer je een reportage nodig hebt om wakker te schrikken en om je mening bij te stellen, vraag ik me af waar je dan eerst met je gedachten was. Nog nooit zulke gedachten gehad bij een ander circus of dierentuin? Of heb je deze stichtelijke gedachte speciaal voor SeaWorld bewaard? Nou, affijn, weer een oude koe uit de sloot gesleurd....nu naar het topic van de manatees? Want ik weet nog wel een reportage waarin het zwemmen met deze dieren wordt bekritiseerd. En ...o, jee....ze schijnen ook met dolfijnen te zwemmen!

    Mijn tip: eerst gewoon aan mee doen en daarna beledigd zijn en roepen hoe erg het is!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-11-13 om 01:32. Reden: q



  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Ik ben wel blij dat de link naar die trailer geplaatst is. Het zet mij in ieder geval aan het denken. Ik ben nog nooit in SW geweest, stond wel op de (hele concept) planning voor volgend jaar. Maar nee, nog nooit echt over nagedacht verder, hoe dat voor die orka's is. Dit is een goede wake-up call.
    Naar circussen met dieren ga ik ook niet.
    Dierentuin vind ik wel anders, daar hoeven dieren geen trucjes te doen en hebben ze behoorlijke leefruimte (iig Ouwehand, waar wij altijd komen). Het is niet natuurlijk, maar ook niet persee heel zielig, wat ik van circussen wel vind. En na wat ik nu gelezen en gezien heb, lijkt me SW ook echt zielig voor de dieren.

    (en ja, als we besluiten dus niet te gaan, zou ik dat wel jammer vinden! maar ja, zo werkt het dan)

  7. Top | #7
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Zoek dan ook eens op wat Seaworld / Busch Gardens wel voor goeds doen voor dieren over de hele wereld, bij o.a. natuurrampen en noem maar op. Ze doen nl héél veel goeds!!!
    En wij gaan toch weer naar Seaworld in Februari.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #8
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    ik vind seaworld of een gewone (ouwehand )dierentuin, geen verschil maken
    dieren in gevangenschap, zijn dieren in gevangenschap..punt!
    toch bezoeken wij regelmatig seaworld, waarom...net wat trails zegt ze doen ontzettend goed werk
    en kunstjes aan dieren leren...Mmmm een hond zit,lig,af leren ..
    een paard in rijden, en hem vervolgens in een boel onnatuurlijke houdingen drijven..
    zo lust ik er ook nog wel een paar..

    en tuurlijk denk ik er ook bij na, maar wat dan, nu dat park boycotten,
    zodat het geen inkomsten heeft om de dieren te onderhouden
    ze terug plaatsen in de natuur..waar ze niet meer kunnen overleven
    nee..lees je eerst verder in over wat seaworld verder doet, en oordeel dan nog eens!!
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Natuurlijk is het niet ideaal. Maar ik ga liever naar Seaworld of Loro Parque waar ze die dieren zo goed mogelijk behandelen.

    Ga maar eens naar het dolfinarium in Brugge, Miami Seaquarium, Pari Daiza (zeeberen en haaien), Antwerpse Zoo (zeeleeuwen en zeehonden), Mont Mosan (zeeleeuwen), .....

  10. Top | #10
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: SeaWorld Orlando

    Nog dichter bij huis: huisdieren. Dieren wonen toch niet in huizen?? Nee, ze horen buiten. Gelukkig zijn onze huisdieren het daar niet mee eens
    Ik zou je willen aanraden om de documentaire van Busch Gardens eens te bekijken over de redding van een pinguïn kolonie bij Zuid Afrika (olieramp) die mede door BG zijn gered. Of die over de olifanten, orang utans, etc.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •