Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 31 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 308

Onderwerp: Laptop meenemen

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Gerrit,

    Blijkbaar bestaan er dan verschillen tussen de diverse merken laptops.
    Mijn originele Dell voeding is van US afkomst en bezat dus een US 3- polige stekker, die niet in niet-geaarde US stopcontacten past. Ik heb er zelf een Nederlandse stekker aangezet.Ook de secundaire kant van de voeding heeft 3 aansluitingen.

    De omvormer, die je noemt maakt inderdaad een trapeziumvormige spanning aan.
    Op bladzijde 662 van de 2005 Conrad catalogus wordt nadrukkelijk genoemd, dat deze omvormers voor vele toepassingen geschikt zijn, doch er wordt verderop letterlijk geschreven....Zuivere sinus-wisselspanningsomvormers: Voor audio- en video-apparatuur , computers e.d. is een zuivere wisselspanning nodig....Deze apparaten zijn vaak wat duurder......

    Maar goed het werkt in ieder geval bij jou. Het zal wellicht mede van de techniek van de laptopvoeding afhankelijk zijn.

    Groeten
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:05. Reden: full quote eruit

  2. Top | #22
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Ik denk dat ik toch maar voor een 'echte' laptop auto voeding ga..
    Beetje zonde om de laptop ermee op te blazen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #23
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Zelf heb ik er ook over nagedacht om mijn laptop mee te nemen naar USA maar heb het toch niet gedaan om de volgende redenen:

    - internetten kan ik in principe gratis bij bibliotheken in USA (en dat hebben wij ook gedaan)

    - een navigatiesysteem kan ik bij Hertz huren, Neverlost genaamd.
    Neverlost is veel compacter dan een laptop op je schoot.

    - Films zijn er genoeg in het vliegtuig dus is het voor mij niet interessant om mijn laptop daarvoor mee te nemen. Zoals knaapje al zei is de ruimte in economy class beperkt en dat werkt niet prettig.
    Tevens is je batterij zo leeg. Opladen is volgens mij alleen mogelijk bij duudere stoelen in het vliegtuig.

    - Zoals knaapje al zei, je moet maar zien of alles in één keer werkt als je in de USA bent. Zoals mijn zwager altijd zegt (en hij zit in de IT): op de verpakking staat "Plug and Play" maar onze ervaring is "Plug and Pray".

    Veel suc6,

    René :wink:

  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Over de films in het vliegtuig ben ik het absoluut met je eens.

    De maatschappijen die met de Boeing 777 of Airbus A330 vliegen hebben bijna allemaal een personal video on demand systeem. Je kunt dan kiezen uit meerdere films op tijden dat jij ze wilt zien. Wil je pauzeren, geen probleem, druk dan gewoon op de pauze knop.

    Neverlost werkt echt perfect. Heb het tot nu toe iedere keer genomen en iedere keer weer ben ik blij verrast met het resultaat. Aan de andere kant kun je over het algemeen met je eigen laptop wel meer.

    Als je in de VS een overstap moet maken halen ze overigens wel je laptop uit elkaar. In hoeverre ze dit doen weet ik niet maar ik heb verhalen gehoord van accu's verwijderen, drives en zelfs de harde schijf....just to make sure you are not carring a bomb.

  5. Top | #25
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Als je overweegt een laptop aan te schaffen, kun je dat het beste in de USA zelf doen. Ik heb er vorige jaar 1 (HP) gekocht bij Wal*Mart, voor slechts $900; met de huidige wisselkoers nog geen €700. Wil je niet voor een A-merk gaan dan koop je al een laptop voor iets meer dan $600...

  6. Top | #26
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ja, das zeker een goeie deal, Frank. Maar eh je hebt hem toch wel netjes aangegeven bij aankomst op Schiphol O

    Had je nog gekeken naar de garantie? Accepteert HP NL een Amerikaanse HP voor support?

  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik had die laptop-tas gewoon over mijn schouder hangen toen ik door de douane liep. Er zijn tegenwoordig zoveel reizigers die met een laptop reizen, dat wordt nooit gecontroleerd. Ik geloof ook niet dat ze er een probleem van maken, zolang het duidelijk voor eigen gebruik is en je er geen handeltje van maakt.

    HP NL geeft gewoon support op die laptop; ik had een akkefietje met het wireless network en dat werd gewoon beantwoord. De voeding is overigens universeel, ik hoefde alleen maar een Europese 230V snoer in te prikken en het werkte verder prima. Extra voordeel: de DVD-speler is standaard regio 1 en de laptop heeft een TV-out, dus mijn Amerikaanse DVD's worden nu standaard afgespeeld in de laptop.

  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    HP NL geeft gewoon support op die laptop; ik had een akkefietje met het wireless network en dat werd gewoon beantwoord. De voeding is overigens universeel, ik hoefde alleen maar een Europese 230V snoer in te prikken en het werkte verder prima. Extra voordeel: de DVD-speler is standaard regio 1 en de laptop heeft een TV-out, dus mijn Amerikaanse DVD's worden nu standaard afgespeeld in de laptop.
    en hoe krijg je hem dan Regio 2? Voor als je er dus europese DVD's op wilt afspelen?

    Wij zitten ook te kijken naar een laptop om mee te nemen. Zaten te kijken naar een 2e-hands Dell maar dan zit je ook rond de 550 euro.. Als een nieuwe 'kloon' laptop dan rond de $600 kost kan dat wel interessant zijn. Dit is omgerekend ook iets van 475 euro..

    Heb je misschien voorbeelden van dergelijke laptops? Waar wij hem voor willen gebruiken is:

    - Navigatie (GPS met Streets and Trips USA 2005)
    - Internetten (LAN en Wireless)
    - DVD-speler

    Het hoeft dus geen mega spelletjes laptop te wezen. Maar wel 1-tje die ook in Nederland werkt (universele adapter etc)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik laat 'm permanent op Regio 1 staan, want ik heb in mijn Desktop ook nog 'n DVD-speler zitten (regio 2), bovendien heb ik nog een DVD-speler in de woonkamer, 1 in de slaapkamer en een Playstation 2 die als DVD-speler kan dienen...

    Op dit moment heeft WalMart een paar aanbiedingen van laptops:

    http://www.walmart.com/catalog/catal...%3A3951%3A4070

    De goedkoopste is $548:
    Balance 14.1" Laptop, 1.1 GHz AMD Athlon 4
    .1 GHz Mobile AMD Athlon 4 processor
    14.1" XGA TFT LCD screen
    40 GB hard drive
    128 MB RAM
    DVD-ROM drive
    Integrated 802.11b wireless networking
    Microsoft Windows XP Home Edition

    En die net daarboven kost $648
    Balance 14.1" Laptop, 1.2 GHz Mobile AMD Athlon 4
    14.1-inch XGA TFT Display
    1.2 GHz Mobile AMD Athlon 4
    256 MB RAM
    40 GB Hard Drive
    DVD-ROM+CD-RW Combo Drive
    Integrated 802.11b wireless
    Improved specs compared to the $548 model:
    1.2 GHz processor (compared to a 1.1 GHz)
    Additional 128 MB of RAM
    Built-in CD/RW burner
    8-cell battery for longer-lasting power

    Vervolgens heeft men nog diverse aanbiedingen ruim onder $1000.

  10. Top | #30
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Ik laat 'm permanent op Regio 1 staan, want ik heb in mijn Desktop ook nog 'n DVD-speler zitten (regio 2), bovendien heb ik nog een DVD-speler in de woonkamer, 1 in de slaapkamer en een Playstation 2 die als DVD-speler kan dienen...
    is verder ook geen probleem.. Er zijn zat tools beschikbaar die ervoor zorgen dat de laptop elke regio afspeelt die je maar wilt..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Op dit moment heeft WalMart een paar aanbiedingen van laptops:

    http://www.walmart.com/catalog/catal...%3A3951%3A4070

    En die net daarboven kost $648
    Balance 14.1" Laptop, 1.2 GHz Mobile AMD Athlon 4
    14.1-inch XGA TFT Display
    1.2 GHz Mobile AMD Athlon 4
    256 MB RAM
    40 GB Hard Drive
    DVD-ROM+CD-RW Combo Drive
    Integrated 802.11b wireless
    Improved specs compared to the $548 model:
    1.2 GHz processor (compared to a 1.1 GHz)
    Additional 128 MB of RAM
    Built-in CD/RW burner
    8-cell battery for longer-lasting power
    zoiets zaten we dus ook naar te kijken (alleen dan een 2e hands Dell met PIII 1 ghz en 20 gb hdd). Daar zijn we dan dus ongeveer hetzelfde voor kwijt..

    De adapters zijn meestal wel geschikt voor 100V - 220V.. Moeten we alleen kijken naar de stekker die er dan bij zit.. Dit is denk ik meestal een USA stekker..

    We zouden hem alleen dan wel ter plekke moeten installeren met navigatiesoftware en GPS ontvanger.. Dit is dan wel een risico (dat het dus niet werkt om de een of andere reden..).
    Maar het klinkt wel interessant
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •