Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 308

Onderwerp: Laptop meenemen

  1. Top | #11
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
    Ik heb zelf net een laptop gekocht en ga er in februari voor het eerst mee op reis (ook met Delta overigens). Ik heb naar precies hetzelfde zitten kijken als jij. Ik kwam een aantal problemen tegen met het opladen in een vliegtuig. Ten eerste moet het toestel het ondersteunen. Wij vliegen met Delta naar Atlanta met een 767-300 en die hebben alleen emPower ports in Business class volgens seatguru.com. Dus dat houdt al vrij snel op. Daarnaast vind ik die adapters nou niet echt goedkoop.
    Zie het ::hier:: ook ja.. Da's jammer dan
    De vliegtuig-adapters zijn idd niet echt goedkoop. We willen in de auto wel de laptop gebruiken. Ik wil hem als navigatiesysteem gebruiken (we zijn toch met z'n tweeen). Denk dat ik maar op zoek ga naar een car-only adapter . De laptop die ik op het oog heb is zowiezo geschikt voor 110-220V en we nemen meestal een stekkerdoos mee met wereld-stekker om de rest van de apparatuur op te kunnen laden (mobiel, batterijen, X's Drive).

    Wat ik me alleen afvraag...zijn de sigaretten-adapters in de USA en in Europa hetzelfde qua aansluiting/spanning ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
    Wat betreft internetten (met een laptop) zie je dat dat in steeds meer hotels wordt aangeboden. Ook Wireless zie je steeds meer en dat is toch wel het makkelijkst. Het mooiste zou zijn als je een laptop met Centrino kan aanschaffen. Daar zit Wireless nl. standaard in!
    we zitten eigenlijk naar een 2e hands laptop te kijken.. Voor wat wij er mee doen hoeft het niet het nieuwste van het nieuwste te zijn... Een PCMCIA insteekkaart voor Wireless is ook niet zo duur meer tegenwoordig..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #12
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Voor in de auto / camper kun je ook een converter 12/220 v aanschaffen (bij conrad bijv.) Heb je er voor allerlei gadgets wat aan en ze zijn niet duur (± 40 euro) en zo groot als een cd walkman. Highspeed werkt idd met netwerkkabel en voor dial up internet een gewoon telefoonsnoer. De sigaretteaanstekers in auto's zijn wereldwijd hetzelfde, dus dat kan ook. Wireless moet ik nog uitproberen, deze zomer op de camping in Sturgis. Heb afgelopen najaar zelfs de website bijgehouden vanaf de hotelkamer, werelds toch :lol: . Voor dial up heb je trouwens wel een provider met lokale inbelnummers, bijv. CS, nodig. Highspeed kun je zo op.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
    Voor in de auto / camper kun je ook een converter 12/220 v aanschaffen (bij conrad bijv.) Heb je er voor allerlei gadgets wat aan en ze zijn niet duur (± 40 euro) en zo groot als een cd walkman.
    en hoe sluit je zoiets aan dan? In de USA is het zowiezo 110V dus dat zal dan niet gaan.

    Ik heb net even bij Conrad gekeken maar kan ze daar niet vinden...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Meeste laptops tegenwoordig (en ik denk ook 2e hands) hebben een powersupply die automatisch tussen 100-240v en 50-60hz schakelt, net als monitors. Kijk maar eens op de achterkant van je monitor; goeie kans dat er iets staat in de trend van 100~240v, 50~60hz.

  5. Top | #15
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Ik bedoelde meer hoe je het de auto aansluit.. Van de laptop weet ik dat die op 110V en 220 V werkt..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #16
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ow, excuus #-o stom van me. Als je idd die 12/220v converter hebt dan gaat de 12v kant in de auto en de 220v kant in de laptop en die kan alles aan toch? Of zie ik wat over het hoofd?

  7. Top | #17
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Heb je goed gezien. In de sigarettenaansteker dus, en aan de andere kant (zit ook nog een paar meter opgerold snoer in) heb je een gewoon "hollands" stopcontact. Je kunt ze vinden bij Conrad als je in de zoekfunctie "spanningsomvormers" intikt. Kon de link hier niet opkrijgen. Succes.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #18
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Deze link bedoelde je?

    ::SPANNINSOMVORMER MCI-100::



    Met 100 W duurvermogen zorgt deze zeer lichte en handige spanningsomvormer MCI-100 voor 230 V als u onderweg stroom nodig heeft.

    - In blikdesign
    - Past in elke bekerhouder
    - 100 W duurvermogen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #19
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Laptop in vliegtuig/auto en hotel.

    Hallo,

    Ik zie hierboven een uitgebreide discussie over laptop meenemen.
    Ik heb zelf een Dell Latitude en heb deze onlangs meegenomen naar Florida, maar misschien gelden mijn ervaringen voor de meeste andere merken ook.
    De standaard voeding van Dell kan je ook op 110 Volt gebruiken, maar let op:alleen in geaarde stopcontacten.
    De hierboven afgebeelde omvormer heeft bijv geen geaarde aansluiting. Bovendien zijn de goedkopere omvormers minder of niet geschikt voor notebooks, dat heeft te maken met de kwaliteit van de "omgevormde" stroom.
    Ik heb zelf een verloopsnoertje gemaakt van US(in) naar contra Ned(uit), want de meeste verloopstekkers die je hier koopt hebben geen aarde.
    Je kan voor de meeste laptops ook speciale autosnoertjes kopen, waarmee je accu's direct opgeladen worden zonder er eerst 110 of 230 V van te maken.
    Het draadloze netwerk werkt in de US op andere kanalen dan hier en niet iedere kaart kan dit aan of moet eerst opnieuw ingesteld worden.
    Ik heb voor de aansluitingen in hotelkamers prijzen van $10 per dag gezien.
    Hoe verre je in de economy stoelen zelf comfortabel zit met een laptop met de risico's van drankjes, eten e.d. en hoe lang je hem effectief kan gebruiken moet ieder zelf uitmaken.

    Ik heb hem zelf dus alleen gebruikt in combinatie met TomTom USA en verder ge-internet voor een paar quarters in de lobby.

    Het is net als met veel computerzaken: Werkt het in èèn keer dan heb je geluk, werkt het niet dan kan je een gedeelte van je vakantie eraan spenderen, maar het is niet onmogelijk.
    Maar misschien heb je geluk.

    Succes,
    Knaapje

  10. Top | #20
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik bedoelde eigenlijk <<link werkt niet meer>>, maar je kunt ook een direct-in 12v > laptop gebruiken. Ieder z'n keus. Maar de converter werkt in ieder geval perfect, zeker als je aan het rondreizen bent. En je kunt ieder willekeurig apparaat er op aansluiten, ook in Nederland. Het verloop met randaarde snap ik niet helemaal, want aan de voeding van mijn Acer zit een gewone 2 polige eurostekker zonder randaarde en die kan ik er ook niet bijtoveren. In de meeste hotels waar wij verbleven was er of Free Highspeed Internet (met netwerkkaart) of in ieder geval free local calls zodat je met een lokaal inbelnummer geen kosten had. Als er al internet surcharge was (op een extra poort) trok ik gewoon de stekker van de telefoon eruit om lokaal in te belllen. Is wel een bezoeking om weer via een telefoonlijntje het net op te gaan, maar je moet wat. :?

    Het is de Voltcraft Powerdisc PD-100-12v en het best. nr. is 51 21 11 -02 en hij valt onder de sinusachtige wisselrichters bij Electronica/Meettechniek > Netvoeding > Spanningsomvormers op de site van Conrad, die de onhebbelijke gewoonte hebben dat als je even niets in de winkelwagen doet, ze de link automatisch afsluiten :evil: . Maar goed, zo kan het ook.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:07. Reden: samengevoegd / link werkt niet meer
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •