Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 31 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 308

Onderwerp: Laptop meenemen

  1. Top | #141
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: telefoonkabel voor laptop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Eh, allemaal goed en wel, maar renee zit in een villa, en ik heb geen ervaring wat voor telefoon aansluiting daar zit. Er zal vast geen toestel zitten met een dataport, dus ze zullen het met een wandcontactdoos moeten stellen.
    Eric
    Sinds de LT meegaat is het in de villa's altijd nog gelukt. De ene keer met de DATAport, de andere keer was er een telefoonwandcontactdoos en de laatste keer met een vaste telefoon aan de wand. Die schuif je dan gewoon omhoog en je kunt hem van de wand halen en ziet dan de contactdoos.
    Veelal zitten deze telefoons in de keuken, met soms (zoals Michael al zei) een (extra) aansluiting in de masterbedroom.
    Kortom, het zal ongetwijfeld gaan lukken :grin:.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #142
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: telefoonkabel voor laptop

    Ik heb dus totaal geen ervaring met villa's, dus ik had geen idee wat voor soort telefoonaansluiting daar zit, maar nu blijkt dus dat dit dezelfde soort jack is als in de hotels.
    Eric

  3. Top | #143
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: telefoonkabel voor laptop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Ik heb dus totaal geen ervaring met villa's, dus ik had geen idee wat voor soort telefoonaansluiting daar zit, maar nu blijkt dus dat dit dezelfde soort jack is als in de hotels.
    Villas zijn net gewone huizen .... of gewoon huizen. Nee, verschil met hotelaansluiting is er njit .... eh .... niet!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #144
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    17

    Standaard Laptop mee

    Vorig jaar november hebben we onze Macbook pro in Florida gekocht en deze is toen zonder problemen door de douane gekomen. Ik zou hem bij de volgende reis weer graag meenemen.

    Kan het bij een eventuele controle hier alsnog problemen geven of maakt dit nu niets meer uit?

  5. Top | #145
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Laptop mee

    Waarschijnlijk kunnen ze aan de serienummers wel zien dat je hem niet in NL gekocht hebt. Ze kunnen er altijd moeilijk over doen.
    Ik neem aan dat er nog steeds de USA versie van OSX op staat?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #146
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: Laptop mee

    De douane kan/ mag altijd nog invoerrechten vragen als die nog niet eerder betaald zijn. Ze mogen ook na 5 jaar nog steeds invoerrechten vragen voor goederen die zijn ingevoerd zonder dat daar voor is betaald en dit geldt niet alleen voor laptops, maar voor alles.

    Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ze dat hebben gedaan, maar theoretisch gezien mogen ze dat wel vragen.

    Je moet te allen tijde kunnen aantonen waar je de goederen heb gekocht. Ook al zijn goederen in Nederland gekocht. Als je het niet kan aantonen en de douane twijfelt dan moet je gewoon betalen, helaas.

  7. Top | #147
    Regelmatige Bezoeker bejavenlo's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    37

    Standaard Re: Laptop mee

    Er is gigantisch veel grijsimport vanuit de USA in met name Apple en de meest gangbare Digitale Spiegelreflex Camera's zoals Canon en Nikon dus met alleen een serienummer komen ze er niet.
    Ik vlieg geregeld met mijn Camera's en Apple naar het buitenland en nog nooit problemen gehad.
    Ben....

  8. Top | #148
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Laptop mee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bejavenlo Bekijk Berichten
    Er is gigantisch veel grijsimport vanuit de USA in met name Apple en de meest gangbare Digitale Spiegelreflex Camera's zoals Canon en Nikon dus met alleen een serienummer komen ze er niet.
    De bewijslast ligt ook niet bij hun maar bij jou. Als ze het niet vertrouwen mag JIJ gaan bewijzen dat je het netjes in Nederland gekocht hebt.

    Nikon heeft dezelfde type-aanduidingen maar Canon noemt zijn camera's in de USA heel anders (Digital Rebel XTi vs Canon 400D)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #149
    Regelmatige Bezoeker bejavenlo's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    37

    Standaard Re: Laptop mee

    Met de 400D wel maar de prof cameras als de 1D MIII en de 30D 40D enz. is dat afgelopen 1 keer hebben ze me met de MIII aangehouden en toen was het alleen maar de vraag "en is die nu werkelijk zo goed als beweerd word maak eens 20 foto's op de snelste stand en laat eens horen hoe dat klinkt" ( de MIII maakt namelijk 10 foto's per seconde)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    De bewijslast ligt ook niet bij hun maar bij jou. Als ze het niet vertrouwen mag JIJ gaan bewijzen dat je het netjes in Nederland gekocht hebt.

    Nikon heeft dezelfde type-aanduidingen maar Canon noemt zijn camera's in de USA heel anders (Digital Rebel XTi vs Canon 400D)

  10. Top | #150
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    17

    Standaard Re: Laptop mee

    Bedankt voor de info. Inderdaad staat de USA versie van OSX er nog op, maar dan wel in het Nederlands. Daarnaast kunnen ze het nog aan het serienummer zien dus.
    Het lijkt me duidelijk; of ontspannen de douane door maar dan zonder laptop of het risico lopen ops:. Ik ga er over denken.......



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •