Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 31 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 308

Onderwerp: Laptop meenemen

  1. Top | #81
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Berichten
    43

    Standaard Laptop tips/ervaringen?

    Hallo
    Wij nemen onze laptop mee naar Florida en verblijven deels in hotels met soms Wifi verbinding en deels in een villa waarvan ik nog niet weet of deze internetverbinding heeft.

    Als een hotel geen Wifi heeft, zijn er dan wel eens vanaf de hotelkamer internetmogelijkheden?

    Wat is handig om aan kabeltjes mee te nemen?
    Ethernetkabel?
    Modemkabel?

    groet
    Arno

  2. Top | #82
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Laptop tips/ervaringen?

    Ethernet kabel heb ik zelf altijd bij me, WiFi ook.
    Modemkabel ga ik niet aan beginnen. Als ik zo traag moet internetten dan ga ik me alleen maar ergeren
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #83
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Laptop tips/ervaringen?

    Ik zou een Ethernet kabel menemen, en je modem kabel lekker thuis laten, dat is toch te traag.

    Sommige hotel hebben gratis wifi in de lobby, waar je gebruik van kunt maken. En je kunt natuurlijk ook kijken of je ergens anders gratis internet kunt halen, bijna alle Holiday Inn hotels hebben wifi internet. Oja en als je een password nodig hebt probeer eens een kamer nummer :-)

    kijk hier eens op Free wifi
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:15. Reden: full quote eruit

  4. Top | #84
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Laptop tips/ervaringen?

    Ik zou voor de villa toch een modemkabel meenemen. Is wel langzaam, maar vaak de enige optie. En snel genoeg voor even het nieuws kijken, of naar dit forum gaan. Wij kijken tegenwoordig speciaal naar villa's met highspeed internet of wifi, maar dat is er niet standaard.
    Je hebt wel vrijwel altijd gratis local calls, dus zorg dat je een lokaal inbelnummer hebt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #85

    Standaard Laptop meenemen

    Hallo allemaal,

    wij willen in augustus onze laptop meenemen. Hoe zit dat met de douane? Kan je bij veel hotels internetten?

  6. Top | #86
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: laptop meenemen

    Ook hier is al veel over gesproken op het forum, maar vooruit;
    Bij de douane (security) zul je de laptop uit de koffer/tas moeten halen om op de röntgenband te zetten. Verder niets.
    Er zit bij veel hotels een internet optie, alleen verschilt dat nog wel eens. Sommigen hebben dit op de kamer (o.a. HI, HI Express, Embassy, Super 8 etc.) al dan niet met kabel of WiFi. Anderen hebben de mogelijkheid tot internetten in de lobby, al dan niet met eigen of hun vaste computer. Dit kun je het beste even napluizen op de sites van de betreffende hotels.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #87
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: laptop meenemen

    De meeste middenklasse hotels bieden gratis internet, bij de wat betere zul je een bedrag (gemiddeld $ 10,00) per dag moeten betalen.
    Eric

  8. Top | #88
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: laptop meenemen

    Neem al jaren een laptop mee en heb nog nooit problemen met de douane gehad, ze vragen je soms om het ding aan te zetten of uit je koffer te nemen voor een inspectie maar dat is dan ook alles.
    De meeste hotels hebben in de lobby wel wifi access, somige ook op de hotel kamer even van te voren checken wanneer je boekt.

  9. Top | #89
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: laptop meenemen

    Ter aanvulling op bovenstaande reacties. Als je een nieuwe laptop hebt, dan is het verstandig om een kopietje van je aankoopbon mee te nemen. Mocht je bij terugkeer in Nederland discussie krijgen over het feit of je de laptop in de VS hebt gekocht of niet, dan kun je met het tonen van de aankoopbon de discussie gelijk platslaan. Het kan in ieder geval een hoop gedoe en tijdsverlies voorkomen. Dat geldt overigens ook voor andere zaken zoals b.v. fotocamera's.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:15. Reden: lettertype standaard gemaakt

  10. Top | #90
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: laptop meenemen

    Het uit de koffer nemen voor op de x-ray band is echt standaard, alleen de laatste keer (begin deze maand) op Atlanta werden alle laptops ook even apart genomen om nader te inspecteren en met een nitrodoekje af te nemen.
    Nog steeds niks aan de hand, gebeurt allemaal "in plain sight" en je krijgt hem direct terug.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •