Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Even voorstellen: MrB_and_MissG

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Hallo allemaal !!!!

    Wij zijn Marco en Geertrui en wonen in Vl Brabant België.
    In 2011 zijn we samen naar NY geweest om ons eerste reisje als koppel te vieren en omdat het voor Geertrui haar eerste vliegvakantie was.

    Onze planning voor nu is September 2014 - 20 dagen Florida ( zonder vlucht ) en zonder enige "planning". We willen graag een roadtrip doen. Een wagen huren en gewoon zien waar deze ons brengt. (motels, hostels, hotels )
    Het is ook onze eerste keer in Florida uiteraard, dus het wordt zoeken naar de mogelijkheden ! We zijn niet vastgepind op één bepaalde locatie of omgeving.
    Just the two of us and the car

    Ik ga vanaf vandaag deze site proberen uit te pluizen en indien ik geen antwoord vind op mijn vragen zal ik ze zeker stellen.

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen te delen en ik kijk er naar uit om de verslagen - blogs te lezen !

    Gegroet
    Marco & Geertrui

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    .

    Onze planning voor nu is September 2014 - 20 dagen Florida ( zonder vlucht ) en zonder enige "planning". We willen graag een roadtrip doen. Een wagen huren en gewoon zien waar deze ons brengt. (motels, hostels) Just the two of us and the car
    Hey MG,

    Met jullie kunnen we nog een hoop lol beleven, als ik jullie plannen zie. Heel wat ervaren Floridagangsters willen dat trucje ook graag leren. Florida zonder vlucht, dat lijkt mij ook wel wat...

    Even serieus; of Florida nu de juiste staat is om een road trip te maken, daar heb ik zelf zo mijn twijfels bij. Ik denk zelf dat andere gedeeltes van de VS zich beter voor zo'n soort vakantie lenen. Veel mensen maken een rondreis door Florida, dat is in de tijd die jullie hebben, goed te doen. In 20 dagen kan je een leuke combi van natuur, cultuur, shopping, pretparken en luieren maken. Je kunt dit heel goed op de bonnefooi doen. In de reisblogs lees je hier inderdaad veel over. Veel plezier gewenst met alle voorbereidende schermutselingen!



  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Florida is een relatief kleine staat. Het echte roadtrip-gevoel heb ik zelf ook meer bij staten als Texas of de Westkust. Maar dat maakt een rondreis door Florida niet minder leuk. Wij hebben dit ook een aantal keren gedaan. Je kan ook Last-Minute via Hotwire boeken. Dan heb je vaak 4* hotels voor 2* prijzen. Slaapt net wat lekkerder. En verder zijn de coupon-boekjes van Hotelcoupons erg handig: http://hotelcoupons.com/hotels/florida/ (te krijgen op diverse plekken)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Onze planning voor nu is September 2014 - 20 dagen Florida ( zonder vlucht ) en zonder enige "planning". We willen graag een roadtrip doen. Een wagen huren en gewoon zien waar deze ons brengt. (motels, hostels) Just the two of us and the car

    Met jullie kunnen we nog een hoop lol beleven, als ik jullie plannen zie. Heel wat ervaren Floridagangsters willen dat trucje ook graag leren. Florida zonder vlucht, dat lijkt mij ook wel wat...
    Oké, beetje foutief verwoord ! Ik bedoel dat we een 20 effectief daar willen zijn, zonder de bijkomende dagen voor de vlucht te nemen.
    Qua uitspraak "roadtrip" wil ik gewoon ons zelf voorbereiden op het gene dat nog komen gaat. NY was een snoepreisje, Florida wordt een reisje om Amerika een eerste keer op onze eigen manier te leren kennen. En ook een beetje naar het budget gekeken uiteraard.
    We moeten alles leren. Zoals rijden met een wagen op de Amerikaanse wegen. De plaatsen waar we niet moeten komen (neighborhoods ), welke hotels ?

    We zouden inderdaad heel graag eens een deftige roadtrip doen daar. Van Oost naar West... Ik ben een serieuze motorfanaat, dus zou ik deze trip graag met een motorfiets doen. Ik ben al aan het onderhandelen met vrienden, zodat de vrouwen of niet motorrijders met een camper kunnen rijden en de overige met de motor. ( Mijn vriendin zal zelf met de motor willen rijden vermoed ik ) Of wij 2 en dan zo'n grote roadtrip verdelen in enkele jaren.

    We moeten duidelijk nog heel veel leren, hopelijk kan ik alles hier vinden op de site. Want zo'n hotelcoupons hebben we nog nooit mee gewerkt. Dat zie je op tv dat die mensen gans de winkel leeg kopen en dan beginnen met hun coupons uit te delen zodat ze maar 5 dollar moeten betalen voor alle producten. Dat is niet echt een Europese gewoonte.

    Hieronder heb ik onze richting uitgestippeld al. Dan begint de dagindeling uiteraard


    Internationale Luchthaven Miami Fort Myers, Florida, Verenigde Staten 156 mijl, 2 uur 22 min.
    Fort Myers, Florida, Verenigde Staten Orlando, Florida, Verenigde Staten 197 mijl, 2 uur 54 min.
    Orlando, Florida, Verenigde Staten Homestead, Florida, Verenigde Staten 268 mijl, 3 uur 49 min
    Homestead, Florida, Verenigde Staten Key West, Florida, Verenigde Staten 127 mijl, 2 uur 39 min


    Nu begint het, zoeken naar alles wat mooi en leuk kan zijn.
    Alvast bedankt voor de reacties !!!!
    Jullie mogen ons altijd een PM berichtje sturen met info !!!

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Die boekjes spreken voor zich. Gewoon bij de McDonalds of een tankstation zo'n boekje halen, kijken welke hotels je bevallen en die uitknippen. En dan langsgaan bij het hotel. Zelf doen we meestal dit gesprekje:

    - Heb nog kamers (liefst King-bed)?
    - Wat kost die?
    - Wat kost de kamer met AAA korting?
    - Neem je ook dit bonnetje aan?

    Hotwire en Priceline is een tak van sport op zich. Met wat huiswerk kun je met een grote waarschijnlijkheid bepalen welk hotel je "wint". Maar dit vergt wel wat ervaring. Kan je leuke deals opleveren.

    Dat Extreme Couponning is ook veel in scene gezet. Veel winkels nemen helemaal niet al die coupons tegelijk aan maar doen dat speciaal voor het programma wel.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Leuke plannen, maar wel een 'apart' rondje...?
    Ik zou iig niet in Homestead overnachten, maar in Ft Lauderdale/Miami/Key Largo.
    PB sturen met info doen we natuurlijk niet hè! Het is de bedoeling dat we op dit forum info delen
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #7

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Bedankt voor de informatie betreffende die coupons.

    Ik plan altijd men routes en nadien moet ik er op terug komen, teveel aanpassingen, bepaalde dingen niet mogelijk. Maar bij dit rondje heb ik een goed gevoel.
    De planning moet zo zijn dat we de laatste dagen in Homestead of omgeving Miami overnachten. Zodat we rustig kunnen vertrekken met de vlieger. Niet dat we nog ettelijke mijls dienen te rijden eer we aan de luchthaven aankomen. Homestead zou volgens vele een goed gelegen locatie zijn en de prijs zou ook lager liggen (?)

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Miami is gewoon een erg dure overnachtingsplek. Homestead is een simpel plaatsje. Dus ja, scheelt je veel geld.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Homestead is idd gunstig gelegen, maar ik vond het echt een achterbuurt stadje.
    Vanaf Key Largo is het ook maar een uurtje rijden naar Miami Airport....
    Miami is een stuk duurder, maar niet als je een leuke aanbieding kunt vinden of via bijv Hotwire of Priceline.
    succes!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: MrB_and_MissG

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrB_and_MissG Bekijk Berichten
    Hieronder heb ik onze richting uitgestippeld al. Dan begint de dagindeling uiteraard


    Internationale Luchthaven Miami Fort Myers, Florida, Verenigde Staten 156 mijl, 2 uur 22 min.
    Fort Myers, Florida, Verenigde Staten Orlando, Florida, Verenigde Staten 197 mijl, 2 uur 54 min.
    Orlando, Florida, Verenigde Staten Homestead, Florida, Verenigde Staten 268 mijl, 3 uur 49 min
    Homestead, Florida, Verenigde Staten Key West, Florida, Verenigde Staten 127 mijl, 2 uur 39 min
    Wat zo avontuurlijk leek (zonder enige "planning".) wordt nu een gewoon rondje Florida, zo lijkt het. Niks mis mee, overigens. Duizenden gingen jullie voor. En menigmaal is hier op dit forum geadviseerd vooral eens te kijken of jullie misschien toch niet liever naar Miami vliegen, daarvandaan bijvoorbeeld een trip naar Key West maken om vervolgens via FT. Lauderdale, de Everglades en de Gulf Coast Noordwaarts te tuffen en dan vanaf Orlando terug te vliegen? In dat geval kan je Homestead in ieder geval vergeten......Er zijn immers locaties te verzinnen die als mooier en leuker bekend staan. En dat is per slot van rekening toch waar jullie naar opzoek zijn?





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •