Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Reisschema stekun: Orlando-Keys-Miami, september 2014

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema stekun: Orlando-Keys-Miami, september 2014

    Hoi hoi,

    Wat een leuk forum is dit!
    Wij gaan volgend jaar september 2,5 week naar Florida en de voorpret van het plannen is begonnen.
    We kunnen een villa met zwembad huren via kennissen in Davenport Orlando. We zijn nog aan het nadenken over het aantal dagen want we willen ook nog ongeveer een week naar het zuiden trekken met een huurauto.
    Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.
    We zijn 2 volwassen maar vinden de pretparken erg leuk en die maken ook een groot deel uit van ons verblijf in Orlando. We willen ook een dag of 2 shoppen in Orlando en wat tijd aan het zwembad doorbrengen. We zijn al eens in Anaheim geweest. Ik zoek eigenlijk wat combinaties van pretparken die we op een dag kunnen doen. We willen bijv een dagje Bush Gardens combineren met Sea world. Is discovery cove ook in deze dag te combineren of wordt dat teveel?
    Wat voor combi's zijn nog meer handig? en hoeveel dagen hebben we ongeveer nodig? We hebben Disneyland al bezocht en zijn in LA ook in Universal Studios geweest.
    We willen in ieder geval naar Harry Potter, de 4 Disney parken, met de manatees zwemmen in Homosassa State Park,

    Als we richting zuiden trekken hoorde ik dat je ook van die grote schildpadden en

    We willen ook een toch op een airboot doen maar dat hoeft niet speciaal in Orlando

    We willen verder de volgende plaatsen/dingen zien: Miami, Naples, Everglades, Key West.
    Hoeveel dagen raden jullie aan overal te blijven (ook gezien reisafstanden)
    Hebben jullie nog meer tips? we houden erg van dieren, natuur, lekker culinair eten

    Ik hoop op jullie tips
    alvast dank

  2. Top | #2
    Stamgast Tini's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    150

    Standaard Re: reisschema september 2014 orlando-keys-Miami

    Zes weken .
    Zelf doen wij nooit meer dan 1 park op een dag. Je loopt nogal wat en dan willen de voetjes ook wel even rust.
    Kijk voor de afstanden eens op Google maps.
    Lekker vooruitzicht, succes met plannen.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: reisschema september 2014 orlando-keys-Miami

    Welkom op het forum!
    Jullie plannen zijn zeer ambitieus, die ik herken van mijn eigen plannen vorig jaar....
    Als je ook nog 'vakantie' wilt vieren, dan moeten jullie denk ik keuzes maken en gewoon nog een keer gaan!

    Je kunt Seaworld niet combineren met BG, daar zit min een uur rijden tussen, maar wel bijv met Aquatica, hoewel ik daar aparte dagen voor zou gebruiken. Disney parken kun je vast combineren, als je als een jekko door het park rent en alle attracties overslaat.... Kortom keuze keuzes of lekker 2,5 week in Orlando blijven of parken skippen en lekker nog 1,5 rond gaan trekken naar het zuiden.
    Lees ook eens wat reisverslagen van mensen dan zie je wat de meesten doen en tik eens wat afstanden in Google Maps. Miami - Key West is bijv bijna 4 uur rijden....
    Succes met puzzelen, gr Esther
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  4. Top | #4

    Standaard Re: reisschema september 2014 orlando-keys-Miami

    Bedankt voor de reacties.
    We zijn flink bezig mt uitpluizen(en dat is zooo leuk). Wat we tot nu toe gepland hebben is als volgt
    dag 1 aankomst Orlando, ophalen huurauto, verblijf 9 dagen in een villa In Orlando
    dag 2 beetje relaxen bij de villa
    dag 3 adventure island en harry potter
    dag 4 bush gardens
    dag 5 relaxen bij de villa
    dag 6 seaworld en evt antiqua
    dag 7 disney
    dag 8 relaxen bij de villa
    dag 9 disney
    dag 7 sanibel islands
    dag 8 naples inclusief boottocht en verkeninning erverglades
    dag 9 key largo
    dag 10 key west
    dag 11 key west
    dag 12 miami beach
    dag 13 miami beach
    dag 14 vlucht naar amsterdam

    Wat vinden jullie van deze planning ?

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: reisschema september 2014 orlando-keys-Miami

    De telling van je dagen klopt niet helemaal volgens mij? Disney eindigt op 9, en dan begin je opnieuw met 7.
    Seaworld en ik neem aan dat je Aquatica bedoelt zou ik niet op 1 dag doen. Seaworld alleen is al een hele dag. Qua verdeling van de dagen ziet het er verder wel goed uit, ik zou zelf de Everglades doen op de dag dat je reist van Naples naar Key Largo.
    Ik kan me goed voorstellen dat je zowel Disney, Universal Studios en Sea world wilt doen, maar mocht je wat goedkoper uit willen zijn zou ik kijken naar bijv. alleen Disney, alleen Universal Studios of alleen Seaworld met Aquatica en Bush Gardens. Dan kun je goedkopere meerdaagse passen nemen, en Disney bijvoorbeeld heeft zoveel pretparken en waterparken dat je daar je tijd al compleet kwijt zou kunnen. Maar zoals gezegd, ik kan me goed voorstellen dat je meer diverse parken wilt bezoeken.
    Laatst gewijzigd door bluedolph1n; 15-10-13 om 10:29.

  6. Top | #6
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: reisschema september 2014 orlando-keys-Miami

    Je hebt nu twee dagen Disney gepland, maar ik neem aan dat je dan niet alle vier de Disneyparken wilt zien? Ondanks dat je al in Disney Anaheim bent geweest, heeft Magic Kingdom toch ook nog wel wat verschillen.
    Wellicht kun je Animal Kingdom combineren met Epcot (al hebben wij altijd minstens 1.5 dag nodig voor Epcot). Of je zou maar één gedeelte (of de attracties, of World Showcase) van Epcot moeten doen. Animal Kingdom sluit namelijk vrij vroeg en dan kun je begin van de avond naar Epcot. Maar zoals gezegd, dan kun je maar één gedeelte doen van dit relaxte park.

    Verder heb je zoveel plannen qua attractieparken en toch drie dagen met 'relaxen bij de villa'. Aquatica kun je ook goed combineren met een middagje shoppen (de malls/outlets zijn tenslotte tot laat open).
    Wellicht een dagje korter villa, zodat je Busch Gardens kunt bezoeken op doortocht naar Sanibel Island (en dan dagje later naar Sanibel)? Anders rij je twee keer naar het westen.

    (En Harry Potter is natuurlijk ook maar gewoon een attractie (een gedeelte) in Islands of Adventure. Geen park of iets dergelijks op zich )
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •