Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 55 van de 56 EersteEerste ... 54553545556 LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 550 van de 553

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

1. Top | #541
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

Sebring!!

We zijn er weer. Beter gezegd vanaf mogen alweer een week.
    Eigenlijk zouden we vorige week dinsdag vliegen maar door de orkaan was de vlucht verplaatst naar zaterdag.
    Toch wel weer in spanning gezeten.We volgen nu orkanen zo'n tien jaar en deze verraste ons volkomen.
    Eerst natuurlijk Helena maar daar waren we niet zo bang voor want die kwam een stuk noordelijker aan land.
    En toen werden we verrast door meldingen van grote neerslag in ons park.
    Op sommige plekken stond het water vele centimeters hoog.
    En toen kwam de volgende orkaan eraan. Ontstaan in de Golf van Mexico met de naam Milton.
    Nooit eerder gezien een orkaan die in de Golf van Mexico zijn geboorte had, En dan zo ontzettend snel aan kracht toenam.
    Natuurlijk had de onwaarschijnlijk hoge temperatuur van het water hier de oorzaak. Een orkaan heeft water nodig van 27 graden C en de temperatuur in de golf was 31 tot 32 graden.
    De waarschuwingen waren niet van de lucht.
    Ik hield mijn hard vast. Natuurlijk op diverse apps de route gevolgd en hij zou slecht op een luttele afstand van Sering zichzelf van oost naar west verplaatsen.
    In de nacht in Nederland trok hij over. En ik het volgen. Zoals ik in het verleden vaker heb gedaan.
    Tot mijn niet geringe verbazing lag het gebied met heel veel regen aan de noordelijke kant van de orkaan.
    dat was een hele opluchting. Ik werd steeds optimistischer.
    Natuurlijk was de stroom weer uitgevallen en dat gebeurd eigenlijk bij iedere orkaan wel.
    Maar toch kon ik vrij snel contact leggen via Facebook met een bewoner. Die is gaan kijken bij ons huis en vertelde mij tot mijn grote opluchting dat er geen zichtbare schade was. Dat was een hele opluchting.
    Morgen ga ik vertellen van de reis en aankomst.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 19-10-24 om 00:37.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

2. Top | #542
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Zal altijd wel spannend blijven als er een orkaan in de buurt is. Goed om te horen dat jullie geen schade hebben.

3. Top | #543
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

Weer een paar dagen verder. Het park neemt de schade op.
    Eigenlijk valt de schade best wel mee. Maar geloof me de mensen die hun carport of Florida-room kwijt zijn geraakt denken daar anders over.
    Ook de mensen die hun airconditioner geheel of gedeeltelijk moeten vervangen zitten er begrijpelijk erg mee.
    Ook ik weet niet wat de toekomst brengt. Als ieder jaar de temperatuur van het zeewater blijft stijgen zullen we ieder jaar een grotere kans krijgen om getroffen te worden door een orkaan. De klimaat verandering-ontkenners hoeven mij niet op de nek te springen ik kijk gewoon naar de statistieken.

Nou weer even over onze reis.
    Oorspronkelijk zouden we dinsdag vliegen maar om begrijpelijk reden was die reis niet doorgegaan.
    Oorspronkelijk zouden wij aankomen op MCO twee uren voor onze Belgische vrienden zouden aankomen en we hadden afgesproken om gezamenlijk naar Sebring af te reizen.
    Zij kregen voor een bericht van United dat zij de vluchten moesten omzetten en deden dat naar vrijdag.
    Ik zag de bui al hangen en heb zelf maar de KLM gebeld.
    En ja hoor wij moesten ook de vluchten verzetten. Dat deden we dan naar zaterdag.
    Nu had ik een vlucht geboekt via Detroit i.v.m. de reistijden en de ervaring dat Detroit een vriendelijk vliegveld is om over te stappen.
    Maar de KLM kwam an met Edinburg of Londen. Beide vond ik niet zo geschikt, Toen kwamen ze aan met en overstap in Atlanta.
    Ook daar was ik gezien de grote van het vliegveld en de krappe tijd van 2 uur om over te stappen niet zo blij mee.
    Maar ik dacht dat er dan wel weer een mouw aan te passen zou zijn aangezien er ieder uur een toestel naar MCO vertrekt.
    Gelukkig ging alles goed en onze Belgische vrienden haalde ons op.
    Op weg naar het park zouden we aankomen in een donker park aangezien er nog steeds geen stroom was.
    Ik had in de buurt-app al gedreigd dat ik een hartig woordje zou spreken als er geen stoom zou zijn als wij aankwamen.
    Die grap kwam aan want er werd leuk op gereageerd.
    MAAR ........ hoe kan het? Wij waren minder dan een kwartier rijden van het park en er kwam een app aan dat er weer stroom was. Wat hebben wij gelachen.

Nou wij zitten voorlopig goed tot eind maart en hebben dan een rechtstreekse vlucht van MCO naar Amsterdam. Vinden we toch wel erg prettig.

4. Top | #544
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Fijn dat jullie er weer zijn Frans. Een goede tijd gewenst!

5. Top | #545
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Fijn dat jullie er weer zijn Frans. Een goede tijd gewenst!
    Dank je. We gaan er van genieten.

6. Top | #546
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Dat licht hebben ze voor jou aangezet, Frans. Nog een paar weekjes en we zien je weer in de Sunshine State.

7. Top | #547
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011

Wat fijn dat er weer stroom is, en wat een goede timing haha.
    Geniet er lekker van. Ik mag over 12 weken weer die kant op, rechtstreekste vlucht.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 + Florida 2023 + Florida 2024 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

8. Top | #548
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cindy1969 Bekijk Berichten
    Wat fijn dat er weer stroom is, en wat een goede timing haha.
    Geniet er lekker van. Ik mag over 12 weken weer die kant op, rechtstreekste vlucht.
    Mooi hoor een rechtstreekse vlucht. Dat gaan wij meemaken eind maart als we weer naar huis gaan.
    Helaas was de rechtstreekse vlucht op de heenweg nog niet mogelijk.

9. Top | #549
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Goede timing van die stroom, inderdaad!
    Geniet er van, heerlijk zo'n lange tijd ipv het steeds koelere weer in Nederland.
    Zelf ga ik over een maand of vier weer richting Florida. Geen rechtstreekse vlucht, vond ik te duur. Dit keer met Aer Lingus. Voor het eerst. Ben benieuwd. Voorheen was het meestal United, soms KLM, TUI en een keer Delta.
    Als ik maar veilig over de grote plas kon en ze vliegen Airbus, dus daar heb ik meer vertrouwen in dan een Boeing.

10. Top | #550
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Goede timing van die stroom, inderdaad!
    Geniet er van, heerlijk zo'n lange tijd ipv het steeds koelere weer in Nederland.
    Zelf ga ik over een maand of vier weer richting Florida. Geen rechtstreekse vlucht, vond ik te duur. Dit keer met Aer Lingus. Voor het eerst. Ben benieuwd. Voorheen was het meestal United, soms KLM, TUI en een keer Delta.
    Als ik maar veilig over de grote plas kon en ze vliegen Airbus, dus daar heb ik meer vertrouwen in dan een Boeing.
    Wij hebben vorig jaar ook voor Aer Lingus gekozen.
    Zeer goed bevallen. Deze keer KLM (lees Delta) hoofdzakelijk omdat de rechtstreekse vlucht terug heel prettig is.
    Maar heel veel plezier straks.

Forum Rechten