Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 54 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 540

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #41
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Inderdaad Koen, dat Sebring onze bestemming daar geef ik jou volledig de schuld voor. :-)
    En ik ben je er dankbaar voor.

    Constateren dat "daardoor" de oorspronkelijke vraag beantwoord is met NEE of er in de buurt van Orlando of zee iets te koop was heeft er ook helemaal niets mee te maken.
    Dat was wel erg kort door de bocht genomen conclusie. Maar ik wilde niet op iedere slak zout leggen.
    Integendeel, kopen in de buurt van Bradenton was eigenlijk nog iets goedkoper.
    Ook in de omgeving van Orlando is veel, heel veel, te koop voor een helemaal geen slechte prijs.
    Maar we hebben nu een mooie mobile home, waar we echt trots op zijn, en een heel mooie auto en ook nog in een mooie omgeving.
    Zes maanden een auto huren vind ik geen optie.
    Ook niet omdat ik nogal een gevoelswaarde heb met een "eigen" auto.

    En nu gaan we, lekker geld verspillend, de auto ophalen met een huurwagen en onze auto dan parkeren bij onze Mobile Home en die laten we daar staan tot begin oktober.
    Kunnen we zes maanden in rondtoeren.


    Koen, je weet ons te wonen en de koffie staat voor jou natuurlijk altijd klaar.

  2. Top | #42
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    wij zijn een tijd geleden ook in de omgeving van Sebring geweest
    en wij vonden het een mooie omgeving , zeker rondom/in het Highlands Hammock State Park
    en de aanrij tijd naar Orlando is als dagtrip toch ook goed te doen
    veel plezier, Frans, dat je er lang van mag genieten!
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  3. Top | #43
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Frans, klein vraagje: met wat voor visum gaan jullie een half jaar in Florida zitten?

  4. Top | #44
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Koen, wij gaan straks eerst een weekje op ons oude paspoort naar Florida.
    Als we terugkomen dan kopen we beide een nieuw paspoort.
    Mijn paspoort kan nog twee jaar mee maar ze zijn tegenwoordig tien jaar geldig dus koop ik een nieuw en dan gaan we proberen een visum te krijgen.
    Ik ben nog h.e.e.a. aan het uitzoeken maar het zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.
    Je krijgt dan een visum die je altijd de kans geeft om de USA in te komen.
    MAAR.... de plaatselijke immigratie ambtenaar maakt uit hoelang hij toegang verleent.
    Ik denk dat wij per keer echt wel zes maanden krijgen.

    Ik heb, in het grijze verre verleden, twee maal zo'n visum in een paspoort gehad.
    Alleen de keer dat ik een vol jaar verbleef moest ik wel eerst door de molen.
    Maar na 1 1/2 uur stond ik buiten met een jaarvisum.

    En tegenwoordig ben ik gepensioneerd dus zijn er veel minder moeilijkheden te verwachten.

    Groeten Frans

  5. Top | #45
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Frans1949, het belangrijkste is en blijft dat JULLIE het samen eens zijn hoe jullie het gaan doen en daarbij maak je persoonlijke keuzes. Wel frappant dat jouw grootste criticaster je nu het hemd van je lijf vraagt, maar misschien heb je hem op een idee gebracht waar hij zelf nog niet aan gedacht heeft

    In ieder geval ben ik blij dat er een aantal andere forumleden zijn geweest die jou via forum berichten of via PB's hebben ondersteund in de informatie voorziening waardoor je tot deze keuzes bent gekomen. Dat is naar mijn idee ook de reden achter een forum om elkaar te helpen.

    Geniet er lekker van en laat nog eens horen of het uiteindelijk echt is geworden wat je er van verwacht, wellicht dat wij zelf ook een keer de stap gaan maken om naar Florida te gaan voor langere tijd.

  6. Top | #46
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    @moonlight91, bedankt voor je advies wat betreft het Highlands Hammock State Park.
    Ik heb natuurlijk h.e.e.a.opgezocht in Google en Youtube.
    Weer een aangename verrassing en nog op redelijke afstand ook.
    Zullen we vaak gaan wandelen.
    En inderdaad de aanrijtijd naar Orlando e.o. is zeer goed te doen in een dagtrip.
    Dat hebben we al uitgeprobeerd.
    En mocht het geval zich voordoen dat we één of meerdere dagen in die omgeving willen verblijven dan kunnen we heel makkelijk zeer redelijk geprijsde hotels/motels in de buurt vinden.
    Dat vinden we geen enkel probleem.

    @ Anthon heel bedankt voor je positieve reactie en ben daar blij mee.
    Wat betreft het antwoord van Teleton reageer daar maar niet op.
    Ik heb na overleg met de moderater ook besloten alleen zakelijk in te gaan op zijn commentaar.
    Dat houdt de sfeer heel wat prettiger.

  7. Top | #47
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Koen, wij gaan straks eerst een weekje op ons oude paspoort naar Florida.
    Als we terugkomen dan kopen we beide een nieuw paspoort.
    Mijn paspoort kan nog twee jaar mee maar ze zijn tegenwoordig tien jaar geldig dus koop ik een nieuw en dan gaan we proberen een visum te krijgen.
    Ik ben nog h.e.e.a. aan het uitzoeken maar het zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.
    Je krijgt dan een visum die je altijd de kans geeft om de USA in te komen.
    MAAR.... de plaatselijke immigratie ambtenaar maakt uit hoelang hij toegang verleent.
    Ik denk dat wij per keer echt wel zes maanden krijgen.

    Ik heb, in het grijze verre verleden, twee maal zo'n visum in een paspoort gehad.
    Alleen de keer dat ik een vol jaar verbleef moest ik wel eerst door de molen.
    Maar na 1 1/2 uur stond ik buiten met een jaarvisum.

    En tegenwoordig ben ik gepensioneerd dus zijn er veel minder moeilijkheden te verwachten.
    Op het AllesAmerika-forum staat een schat aan info over visa, zeker een kijkje waard.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-05-14 om 22:52.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #48
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Gerrit, ik wil niet zeggen dat ik er nu alles over weet. Maar even over wat ik wel weet. Of denk te weten. :-)
    Ik heb in het verleden een paar maal een indefinite en multiple visa in mijn paspoort gehad.
    Ik begrijp dat ik nu moet gaan voor een B2 visum.
    Zover ik meegemaakt heb is het altijd zo dat de immigratie officier bepaald of en voor hoe lang je de USA binnen mag.
    Ik wil niet zeggen dat ik hier 100% zeker van ben maar dat is in de ongeveer 15 maal dat ik de USA ben binnen gegaan zo gebeurd.
    Maar als jij over andere (nieuwe) info beschikt hoor ik het graag.

    Als wij ons nieuwe paspoort hebben, ergens in juni, ga ik het visum aanvragen.
    Ik heb gelezen over de te volgen procedure maar mocht ik andere dingen te weten komen zal ik het zeker vertellen.

    Groeten Frans
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 11-05-14 om 22:58. Reden: typefout

  9. Top | #49
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Was iets te snel met mijn conclusie en had dat al aangepast, terwijl jij antwoordde. Maar mijn tip blijft; neem eens een kijkje op het AA forum. Staat echt veel op over visa.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #50
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Gerrit, Dank je. Heb ik al gedaan en ze zeker nog vaker kijken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •