Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 31 van de 54 EersteEerste ... 21293031323341 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 538

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #301
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Toch even iets grappigs om te melden.
    Velen die dit draadje van het begin volgen weten dat er nogal wat beren werden voorzien op onze weg naar een mobile home in de USA.
    Is het misschien ook grappig om nog even in herinnering te brengen wat de vraag toen precies was? Liefhebbers lezen het zelf nog maar eens na, vriend en vijand waren het er over eens dat er gen touw aan vast te knopen was. Nog grappiger wordt het wanneer je wat berichtjes verder terug kunt lezen dat je aanvankelijk je excuus hebt aangeboden voor de manier waarop je je vraag hier hebt gesteld.

    Het beviel jou helemaal niet dat er een aantal mensen was die jouw krikkemikkige plan van die tijd nu niet direct met gejuich ontvingen. Je vroeg om commentaar en dat heb je gekregen. En oh, oh, wat voelde je in je kuif gepikt want je wilde natuurlijk alleen maar horen hoe geweldig je het allemaal had voorbereid..... Lees er de kritische kanttekeningen van Ebelix, Angelique 10, Fleurida, Corrus en Koen Kamphuys nog maar eens op na. Die van mij schoten je van meet af aan in het verkeerde keelgat en dat zit je kennelijk tot op de dag van vandaag nog steeds hoog. Ik zou niet weten waarom je er anders anno 2017 nog steeds naar verwijst.

    Vanwege de gebrekkige informatie die je aanvankelijk hebt verstrekt, hebben bovengenoemde forumleden destijds vragen gezet bij jouw krikkemikkig gecommuniceerde plan van aanpak. Het getuigt niet van fijn inlevingsvermogen om hun op- en aanmerkingen nu even schijtlollig als "beren op jouw pad" te kwalificeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    O.a. werd mij de vraag gesteld hoe ik dat allemaal financieel zou regelen want ik moest toch niet denken dat ik zomaar een Amerikaanse rekening zou kunnen openen. Nou was dat helemaal geen probleem want die rekening hebben we al jaren.
    Maar het verkrijgen van een credit kaart moest ik als Nederlander echt vergeten.
    Toch hebben we die ook al een aantal jaren in bezit.
    Het was volgens mij Koen Kamphuys die je er op wees dat je over een adres moest beschikken om een bankrekening te openen..... Dat kwam omdat je het deed voorkomen dat je voor de lol eens aan het rondkijken was. ( het zijn jouw eigen woorden hoor). Later bleek dat je dat allemaal al had geregeld. Als je open kaart had gespeeld over je situatie, had je de opmerkingen over bankrekening en creditcard niet gekregen. Zo liet je destijds ook weten dat je in gedachten had dat je voor $15.000 een mobilehome en een auto in de Orlando area zou kunnen kopen en dat je dan voor dat bedrag klaar was. Nadat een aantal mensen (waaronder ik) hier vraagtekens bij hadden gezet, kwam boven water dat je budget het dubbele was. En dan vond jij het gek dat de informatie die je kreeg niet aansloot bij je situatie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Okay, in het begin slechts met een maximaal te besteden krediet van $1000 maar dat werd na een verzoek van mij al snel verhoogd naar $3000. Daarna is het nog verschillende malen verhoogd zonder dat ik er op vroeg. Ook kreeg in een creditline maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.Jammer is dat ik natuurlijk geen credit score kan verkrijgen als buitenlander. Maar tot mijn grote verbazing heb ik een FICO score gekregen. En niet zomaar een score maar eentje van 810 punten. Dat geeft een credit rating van Exeptional aan. Zou ik zomaar een flinke auto kunnen kopen op de reutel of een hypotheek kunnen nemen.Grappig, maar de mensen die mij kennen zullen weten dat ik daar geen gebruik van zal maken.
    Toch vind ik het heel leuk.
    Ook raar; om je krediet te verhogen naar $3000 als je er toch geen gebruik van maakt. Maar je vindt het zelf kennelijk erg leuk en ik gun je die lol hoor. Zo gesloten als je aanvankelijk over de financiële situatie was toen we het nodig hadden voor een adequate reactie, zo overbodig open ben je er nu over. Mij boeit jouw credit rating niet maar misschien dat je anderen een groot plezier met deze informatie doet. Het is jouw feestje!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Goed, dit was nog even een leuk berichtje op dit draadje..
    Fijn om te horen dat je het nog steeds zo goed met jezelf hebt getroffen!
    Laatst gewijzigd door Teleton; 28-12-17 om 20:39. Reden: t



  2. Top | #302
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ook raar; om je krediet te verhogen naar $3000 als je er toch geen gebruik van maakt. Maar je vindt het zelf kennelijk erg leuk en ik gun je die lol hoor. Zo gesloten als je aanvankelijk over de financiële situatie was toen we het nodig hadden voor een adequate reactie, zo overbodig open ben je er nu over. Mij boeit jouw credit rating niet maar misschien dat je anderen een groot plezier met deze informatie doet. Het is jouw feestje!
    Teleton, natuurlijk vind jij dat raar omdat je gewoon niet weet hoe het werkt. Maar als je al je aankopen met de creditcard doet dan krijg je een bedrag terug via Cash Back.
    Ik ga dat niet helemaal uitleggen maar dan heb je per maand toch een aardig credit nodig.
    Voor je iets raar vind even onderzoeken hoe het zit is misschien handig.
    En de kritische kanttekeningen van andere forum leden heb ik ernstig ter harte genomen.
    Dat waren tips en ideeën waar ik wat aan had en heb daar dankbaar gebruik van gemaakt.
    Het gemopper van jou was iets waar ik helemaal niets aan heb gehad.
    Ik weet niet of het je erg tegenvalt maar wij hebben het prima naar ons zin en hebben een heel leuk verblijf hier waar we trots op zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Wat ik me wel afvraag: huur je nu een auto voor de hele periode en loont het niet om er dan eentje te kopen?
    Fitzroy, wij hebben vier jaar geleden hier een auto gekocht. Dat is best te doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digitalman Bekijk Berichten
    Ik volg je draadje ook vanaf het begin, maar heb nog nooit gereageerd. Ik vind het in oeder geval prachtig hoe je jullie dromen gerealiseerd hebben. Voor mij een voorbeeld. Ik heb in mijn hoofd zitten om later een RV te kopen in de US en een paar keer per jaar naar de US te vliegen om daar steeds een stukje verder door de US te rijden. Of het ooit wat gaat worden, weet ik niet, maar het plan is er!
    ik heb ook je filmpjes bekeken en jullie hebben het mooi voor elkaar. In 2015 waren we een keer dicht in de buurt (Highland Hammock) en twijfelde ik nog om even te kijken naar je Mobile Home!
    Digitalman, ik heb jaren geleden eens een jaar doorgebracht in de USA.
    Toen had ik een 5th wheel gekocht met een pick up truck en dat is iets wat ik je kan aanraden. En mocht je nog eens in de buurt zijn dan ben je van harte welkom.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-17 om 02:30. Reden: 1+1

  3. Top | #303
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    O sorry, had niet meegekregen dat jullie een auto hadden. Dat lijkt me idd wel zo handig, als je er iedere keer een half jaar aaneengesloten bent.
    Geniet er nog van, ik hoor hier weer berichten over sneeuw vanmiddag.
    Je bent zeker mijn voorbeeld hoewel ik zelf eerder een villa met zwembad zou willen later

  4. Top | #304
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Frans, leuk om te horen dat dingen toch anders blijken te zijn dan vooraf verwacht/aangegeven. Belangrijkste blijft dat jullie het er naar jullie zin hebben en er kunnen genieten van het leven, helaas blijven er mensen met enige jaloezie die dan weer enigszins flauw reageren maar dat zijn velen hier al gewend op het forum al vraag je je wel steeds af waarom die dan nog het gevoel hebben dat ze "moeten" reageren.

    Ik denk dat o.a. jouw verhaal een voorbeeld is voor anderen om hun droom na te leven met een mobile home of een andere vorm van accommodatie in de USA. Onze plannen zijn t.z.t. ook om een deel van de tijd daar door te gaan brengen maar eerst even wachten tot de kids op de juiste leeftijd hebben om dat te gaan doen.

    Fijne jaarwisseling en geniet er lekker van.

  5. Top | #305
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Je bent zeker mijn voorbeeld hoewel ik zelf eerder een villa met zwembad zou willen later
    Same here��. Lijkt me heerlijk om daar tijdens mijn pensioen te genieten van het leven. Al weet ik niet of ik zolang zonder mijn kinderen en dan misschien mijn kleinkinderen kan.

    Geniet heerlijk van jullie droom plekje en alvast het allerbeste voor 2018!
    Laatst gewijzigd door Patrick; 29-12-17 om 18:30.

  6. Top | #306
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard

    @Fitzroy;
    Ja in mei 2014 hebben we de auto gekocht.
    Wat mij wel opvalt is dat de hoeveelheid km (mijlen) die we rijden toch ver boven het aantal ligt wat we hadden verwacht. Maar ja, met de brandstofprijs hier liggen we er niet over wakker.

    Een huis met een zwembad zouden we ook wel willen maar dat ligt boven ons budget.
    Maar ik moet wel zeggen dat het verblijf op een 55+park heel leuk is. Een heel sociale community en dat is ook heel prettig. Zeker als je er zes maanden per jaar niet bent. Er wordt dan op je huis en auto goed gelet. En op twee minuten lopen hebben we een zwembad met jacuzzi.

    Voor zover je dit op tijd leest een prettige jaarwisseling en een goed begin gewenst.

    @Patrick;
    Wat (klein)kinderen aangaat dan is een skype verbinding wel heel prettig.
    Doen we eigenlijk wel iedere week minsten 1 tot 2 uur.
    En de kinderen vinden het op bezoek komen hier ook heel erg leuk hoor.

    Natuurlijk ook voor jullie een buitengewoon prettige jaarwisseling en een goed 2018.

    @Anthon14;
    ook echt aanraden.
    Wij hebben het zo ontzettend naar onze zin dat ik hier wel vertel dat als wij USA ingezetene waren en in het noorden zouden wonen wij ons huis zouden verkopen en permanent hier zouden willen wonen. Maar dat is voor ons helaas niet mogelijk.

    Voor zover ik nog op tijd ben ook voor jullie een heel prettige jaarwisseling en een vreselijk goed 2018.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-17 om 21:59. Reden: 1+1

  7. Top | #307
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    En mocht je nog eens in de buurt zijn dan ben je van harte welkom.
    Nou, in juli zitten we 3 weken in de buurt van Orlando! Maar dan zitten jullie in Nederland zeker?

  8. Top | #308
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Ja helaas, we gaan eind maart weer naar Nederland en dan mogen we niet terug voor begin oktober.
    Want als we in de zomer ook zouden gaan gaat dat van de tijd af die we aan het einde van het jaar er zijn.
    Bij aankomst krijgen we maximaal 6 maanden toegang en we mogen per kalenderjaar niet langer dan zes maanden zijn.
    Eigenlijk moeten we iets langer dan zes maanden uit de USA zijn.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-17 om 21:59. Reden: q-

  9. Top | #309
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Ik wil nog wat kwijt over het verloop van dit draadje - en ook wat speelt bij anderen die in het huis-in-Florida topic, meestal verkennend en nog zonder een vastomlijnd plan, bezig zijn met de vraag 'kan ik dit doen'?

    Je het optimisten en pessimisten. Een pessimist zegt: nooit aan beginnen, weet je wel wat dat kost, en dit komt er nog bij en visumproblemen en het is veel duurder dan iets huren, kortom, pessimisten gebruiken hun argumenten om hun mening kracht bij te zetten dat het toch allemaal niks wordt.

    Een optimist zegt: wat een geweldig plan, dit zullen de kosten zijn die je gaat tegenkomen, hier ga je mee te maken krijgen, dus hou daar rekening mee en als het dan allemaal mogelijk lijkt: doen!

    De argumenten zijn dezelfde. De optimist is zich bewust van dezelfde kosten en zaken om rekening mee te houden als de pessimist. Er is een groot verschil: de optimist gelooft er in en de pessimist niet; de optimist ziet de mogelijkheden als leidend, de pessimist de bezwaren.

    Wat iemand tot pessimist of optimist maakt weet ik niet, want ik hoor tot de groep van optimisten. Maar een ding is zeker. De optimist is in staat om een stap in het onzekere te nemen en de pessimist niet.

    Er is in het huizen-koop-topic wel eens gevraagd wat dan de financiële meerwaarde is van een eigen huis in Florida. Ik heb daarop geantwoord: die is er niet. Het is een heel dure grap. Maar als ik met mijn vrouw in mijn voortuin sta tussen de intussen volwassen palmbomen met de Floridazon op mijn lijf, dan weet ik dat het nooit ergens nog beter kan worden. Dat heeft niets met financiële plaatjes te maken en evenmin met de moeite die je er voor moet doen om het te bereiken.

    Ik zie Frans en Ineke met net zoveel plezier als ik van hun buitenverblijf in Florida genieten.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 30-12-17 om 04:23. Reden: Linkje

  10. Top | #310
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    En zo is het maar net. Het is je ook van harte gegund.

    Persoonlijk zie ik het in ons werkzame leven niet zitten. Villahuur is misschien duur in maart, maar het weegt nog steeds niet op tegen de lasten en zorgen van een eigen huis. Ik heb dat ook gezien aan mijn ouders. Je voelt je toch verplicht om iedere keer naar je eigen huis te gaan, dus je keuze in vakanties wordt beperkt imo. Daar zijn wij nog niet aan toe. De combi van 's zomers naartoe gaan waar je zelf wilt(en dat is zeker geen Florida in de zomer ) en in de winter naar Fl bevalt ons prima.
    Maar als we gepensioneerd zijn lijkt het me heerlijk om de Nl. winter achter ons te laten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •