Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 54 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 538

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    @Ebelix: natuurlijk klopt je info van het visum. Het is wel zo dat de autoriteiten niet staan te springen om zulke visa af te geven. Menig huiseigenaar zou er heel wat voor over hebben.
    Er bestaat een B1/B2 visum welke 10 jaar geldig is. Hiermee kun je per jaar bijelkaar 6 maanden in de USA Verblijven.
    En zolang je dan ook nog kunt aantonen dat je daar een huis hebt en voldoende geld hebt (zodat je niets van de staat hoeft te krijgen) is het geen enkel probleem.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #12
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Kosten als verzekering en belasting zijn heel verschillend qua hoogte in Florida, wij zijn bekend met Kissimmee en Port Charlotte en daar zit een groot verschil tussen, Florida rijbewijs moet elke keer na het terugkomen verlengd worden, loopt dus niet automatisch door, bent U met twee op hetzelfde adres dan moeten beiden het rijbewijs bezitten voor de verzekering, advies van de Amerikaanse ambassade (Brussel) aan ons i.v.m. verkregen visa voor 10 jaar niet elk jaar de maximale tijd van 6 maanden aan elkaar in Amerika te verblijven, verder zal de reisverzekering met wereld dekking de komende tijd waarschijnlijk behoorlijk stijgen, als de plannen doorgaan voor niet basic verzekerd zijn voor verblijf buiten Europa.
    In onze omgeving zijn ook diverse 55 plus parken met mobile home's maar de omstandigheden en natuurlijk dan ook de kosten zijn zeer verschillend.

    Succes met de voorbereidingen, groetjes Henke.

  3. Top | #13
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Enorm zo'n antwoordt. Als ik alles al wist hoefde ik geen vragen te stellen. Ik probeer juist h.e.e.a. op een rijtje te zetten OMDAT ik zelf nog niet een duidelijk verhaal heb. Als de enige bijdrage van Teleton is dat je het zelf moet uitzoeken zou ik zeggen dat je zo'n uitgebreid zuur antwoord beter voor je kan houden.
    Daar gaan we weer.......Als toekomstig huiseigenaar word je straks met allerlei zaken geconfronteerd die een aanzienlijk probleemoplossend vermogen vragen. Wanneer je nu al niet in staat blijkt met behulp van de aangeboden linkjes zelf de zaken op een rijtje te zetten, wordt dat nog een hele toer.

    Aanvankelijk stelde je helemaal geen gerichte vragen; je wilde toch tips voor de aankoop van een flinke caravan? En je schreef toch zelf dat je er verder nog niet goed over had nagedacht? Logische reactie: Ga dat dan eerst maar eens doen. Zelf! Maar ja....dat vind jij zuur.

    We kunnen bijvoorbeeld hier de visumregels voor je uitspellen, of jij in aanmerking komt weet je alleen zelf. Die aanvraag is namelijk persoonlijk, dus aan de slag zou ik zeggen! Invullen die hap...maar ja...dat vind jij zuur. Ik wijs je heel gewoon op de kosten waar je zelf met geen woord over rept, want verder dan $ 15.000 kom je niet, maar ja...dat vind jij zuur. Ik geef je een link naar de instanties en autoriteiten m.b.t. je vraag over visum en rijbewijs, maar ja....dat vind jij zuur.

    Je reactie doet me denken aan de keizer uit het sprookje......niemand wees hem er op dat hij in zijn blote reet stond.



  4. Top | #14
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Heren, heren, .... een beetje inlevingsvermogen a.u.b. (En dat is geen vraag!!)


    Help Frans met tips en ideeën, dat is zijn vraag. Alle beperkingen, dilemma's en onmogelijkheden komen een andere keer wel.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #15
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Weet je zeker dat jullie willen kopen en niet huren,...? huren heeft ook zijn voordelen.
    Er zullen meer dan genoeg huiseigenaren zijn die graag willen verhuren voor 3 maanden tegen een scherpe prijs, er staat ontzettend veel leeg.
    Ik merk het al dat wanneer wij 4 weken huren we meestal voor 3 weken of nog minder hoeven te betalen.
    Daarnaast kunnen jullie dan ook steeds een ander gedeelte van Florida bezoeken, mochten jullie daar behoefte aan hebben.
    Wij hebben zelf ook avonden op Trulia gezeten en gekeken om iets te kopen, het lijkt allemaal zo simpel maar het viel flink tegen.
    Dan heb ik het niet over de aankoop zelf maar meer de bijkomende kosten.
    Natuurlijk als je echt wil dan lukt het,.. wij zijn er duidelijk nog niet klaar voor, wat brombeer* Teleton zegt is natuurlijk wel waar, wat als je er maanden niet verblijft
    wat tref je dan aan bij terug komst, daarnaast zal waarschijnlijk in deze prijsklasse de woning in een niet zo goede buurt staan, daar zou ik wel goed op letten.
    Hoe dan dan ook het lijkt me een heerlijk gevoel om daar je eigen plekje te hebben en dat is ook wat waard !!

    *brombeer
    Teleton bromt een beetje maar uiteindelijk zijn zijn adviezen voor mij en vele andere al zo vaak waardevol geweest.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    off-topic berichten zijn verwijderd.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Angelique100 Bedankt voor je antwoordt. Ik zal er zeker aan denken. Maar dat ik er niet aan gedacht heb om het voor de eerste keer uit te proberen was omdat ik in het super hoogseizoen wil huren ik niet verwachte dat er iets goeds te huur zou zijn. Maar het is het overwegen waard. Moet ik wel een adres zien te vinden waar ik na de huurperiode mijn spullen opsla. Ik bewaar nu veel spullen in Las Vegas bij kennissen want ik heb geen zin om het iedere mee te slepen in een vliegtuig.

    Wat ""Brombeer" aangaat daar had ik een uitgebreid antwoordt op gegeven maar dat is door de moderater verwijderd.

    Daarmee ook mijn bedankjes aan veel vorige forum leden die een antwoordt hadden geschreven. Corrus, en Riverwood bedankt voor jullie inbreng.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 28-09-13 om 02:28.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Laten we de onaangename discussie hierboven maar zien als een valse start; nu een echt antwoord op de vraag.

    Mobile homes staan in communities en daarvan heb je in Florida twee soorten: de soort waar je niet dood gevonden wilt worden en de zgn. "Active Adult communities", parken waar ook een aantal gemeenschappelijke voorzieningen zoals een community pool, soms een golfbaan, boodschappendienst, verpleegkundige en noem maar op aanwezig zijn: alles voor de ouder wordende mens. Sommige afgesloten, andere juist gewoon een aantal straten die verder open toegankelijk zijn. Ik heb er in Sebring een paar van het laatste soort gezien, aanvankelijk doordat we ergens fout waren gereden, later ook een beetje uit nieuwsgierigheid. Ze variëren van goedkoop en shabby tot keurig netjes op stand, van zielloos tot heel erg sjiek of gezellig en uitnodigend.

    Als dat je aanspreekt, moet moet dus eens uitgebreid gaan neuzen in dit soort communities. De informatie en de kosten ervan komen dan vanzelf wel; ze kunnen je daar ook informeren over wat je aan belastingen en verzekeringen kwijt bent. Hier op ht forum is wel wat ervaring met huis kopen, niet met een stacaravan in zo'n community. $15.000 is niet een heel groot budget.

    Overigens: zeker als je eenmaal een street address hebt dan kun je een heleboel zaken regelen in Florida. Een bankrekening is er een van. Niet alle banken openen rekeningen voor non-residents, maar de Bank of America en nog een aantal doen het zeker.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 28-09-13 om 10:45. Reden: tikhik

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    112

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Brombeer? Brombeer?? Waar slaat dat nou weer op. Dat je blij bent dat iemand voor jou nadenkt en in plaats van alleen maar met je meepraat.
    Weet je wat, mijn tip: koop lekker zo'n caravan en dan kom je er later zelf wel achter wat er bij komt kijken. Pffff.

    Doordat de moderator een aantal opmerkingen heeft verwijderd kun jij niet alles zien, je zou dan bovenstaande opmerking niet hebben geschreven.
    Op dit forum gebeurd het met grote regelmaat dat een aantal moderators je berichten gewoon weghalen.

    Brombeer was geen opmerking van Frans maar van iemand anders, en uiteindelijk als compliment bedoeld aan Teletron.

    @ -> Frans, ik kan je geen advies geven, als we naar de USA gaan nemen we altijd een hotel, omdat we van s morgens tot s avonds op pad zijn vinden wij het zonde om een huis of iets dergelijks te boeken. We kiezen voor een middenklasse hotel, het gaat ons alleen om de douce en het bed. Meestal zijn we om 8:30 uur weg en in de avond weer "thuis".
    Laatst gewijzigd door Hans van Demen; 28-09-13 om 11:11.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Frans, ik heb nog wat verder gezocht op ons forum en ik heb hier nog een paar zinvolle links voor je als je die niet zelf al gevonden had.

    Bankrekening openen:
    http://www.floridaforum.nl/showthrea...ing-in-Florida
    De bank verwacht dat je een street address in Florida hebt, en ik ga ervan uit dat je mailbox voor je stacaravan daarvoor ook geldig is.

    Auto kopen en verzekeren:
    http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11307

    plus een vergelijkbaar onderwerp op het allesamerika-forum:
    http://forum.allesamerika.com/viewto...27507&p=449964

    Verder het huizenkooptopic. Er zitten heel wat overeenkomsten tussen jouw vraag en die van leden die een huis willen kopen of gekocht hebben. Als je een beetje door de hoogte van bedragen heen kijkt, dan komen allerlei zinvolle zaken hier aan bod, zoals: wie verzorgt mijn tuintje, hoe zit het met homeowner associoation fees (die er zeker zullen zijn in zo'n community), verzekeringen, kan ik wel veilig mijn boeltje achterlaten en dergelijke.
    http://www.floridaforum.nl/showthrea...pen-in-Florida

    En dan is er op het Britse "USA forum" (v/h The Florida Forums) een heel deelforum over "snowbirding":
    http://www.the-usa-forum.com/forum/snowbirds/

    Dan nog dit.
    Je schrijft "liefst in Orlando of aan de kust", maar ik wil toch even je aandacht vragen voor de streek waar wij zitten. Sebring en Lake Placid hebben vele tientallen van dit soort communities; de snowbirds hebben het centrale deel van Florida absoluut ontdekt. Grote voordelen zijn de rust, ruimte en sociale veiligheid. Nadeel lijkt de grotere afstanden; maar zelf vind ik dat we wel lekker centraal zitten t.o.v. Orlando, Miami, de oost- en de westkust en de Everglades.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 29-09-13 om 11:10.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •