Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 50 van de 54 EersteEerste ... 404849505152 ... LaatsteLaatste
Resultaten 491 tot 500 van de 538

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #491
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Jeetje wat een toestand.En dan misschien nog 60 dagen wachten, dan is ie alweer bijna half verlopen! Heb je ze nog verteld hoe je in NL een rijbewijs haalt? Als het in Amerika zo zou gaan als hier(hoop lessen, hoop geld)denk ik dat er veel Amerikanen geen rijbewijs zouden hebben.

  2. Top | #492
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Jeetje wat een toestand.En dan misschien nog 60 dagen wachten, dan is ie alweer bijna half verlopen! Heb je ze nog verteld hoe je in NL een rijbewijs haalt? Als het in Amerika zo zou gaan als hier(hoop lessen, hoop geld)denk ik dat er veel Amerikanen geen rijbewijs zouden hebben.

    Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
    Gelukkig is het hier niet zo moeilijk om je rijbewijs te halen.
    Wat het theorie gedeelte aangaat krijg je via een computer 50 vragen. Daarvan moet je er veertig goed hebben.
    En daar krijg je dan een uur voor.
    Het praktijk gedeelte is, heb ik gemerkt, behoorlijk verschillend van staat tot staat.
    Maar hier in onze county in Florida is het een twintig minuten rijden met daarin een aantal dingen zoals, tussen palen parkeren, straatje keren, achteruit rijden en bijvoorbeeld een noodstop maken. Al met al valt het best mee. Hoewel ik een keer merkte dat de leerling voor mij voor de derde keer het praktijkexamen moest doen en toen pas slaagde.

  3. Top | #493
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Mooie positieve verhalen weer, Frans. En blij dat nu iemand de situatie aan de andere kant van de plas in de gaten kan houden. Veel plezier nog.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #494
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    36

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    frans nog een vraag moet je in quarantaine als je van aruba komt?

  5. Top | #495
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door osterop Bekijk Berichten
    frans nog een vraag moet je in quarantaine als je van aruba komt?

    Nee hoor. Op dit moment is dat niet nodig.
    Wel moet je getest worden in Aruba voor je het vliegtuig instapt.
    En er was geen PCR test nodig ( stok achter in je neus) maar een anti antigeen test (stok alleen beetje ronddraaien in begin van de neus ) en redelijk goedkoop.

  6. Top | #496
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Een beetje late reactie over de afgelopen gebeurtenissen. Maar het is zo stil op het forum dat ik dacht maar weer eens wat te schrijven.
    Wij hebben toen we in Sebring waren de beslissing genomen om te doen wat we vooraf van plan waren. Namelijk twee weken op Aruba verblijven en dan een maand in Sebring.
    Dus op een gegeven moment hebben we de plannen daadwerkelijk omgezet in vliegtickets.
    Om verschillende redenen hebben we gekozen om een enkele reis naar Amsterdam te kopen.
    Na zoeken vonden we een echt wel goedkope prijs (€300,- p.p.) van Miami via Boston naar Amsterdam met Delta. Grappig feitje maar leuk om te vermelden was dat de vlucht eigenlijk was Miami naar Boston naar Amsterdam naar Alicante.
    Ook wel grappig om te vermelden dat toen we ons aanmelden bij de balie van Delta in Miami werd gevraagd naar een gezondheidsverklaring. Die hadden we niet maar het vertonen van de QR code op de telefoon was ook goed.
    Ik was stomverbaasd toen dat gevraagd werd want die QR code kunnen zij niet uitlezen. Gelijktijdig hebben we een enkele reis gekocht op 28 september met TuiFly van Brussel naar Miami.
    Dit leek ons gezien de Covid19 cijfers een goede en veilige keus. Daar hebben we later wel over getwijfeld. Maar ja een keuze maken terwijl de omstandigheden doorlopend veranderen blijft ontzettend moeilijk.
    En, we waren nog niet op weg, de vlucht op 28 september werd geannuleerd.
    Nou ja de beslissing was nou eenmaal genomen en we zijn naar huis gegaan. Waarschijnlijk niet nodig om te vermelden, maar onze vlucht met Delta via Boston naar Amsterdam was buitengewoon aangenaam.

    Nu zijn we alweer bijna twee weken thuis. En we hebben niet stil gezeten.
    Hoewel we een grote tuin hebben (vinden wij) hebben we weinig planten maar veel gras en straat.
    Nou ruim zes weken weg blijven in de zomer is anders dan in de winter.
    Wat zag de tuin eruit. Nou was er gelukkig wel iemand die het gras had bijgehouden maar toch na overleg met ons een robot aangeschaft die het gras maait.
    Dat vond ik nooit nodig want aan grasmaaien heb ik geen hekel en ik kan altijd ons grasveld goed bijhouden.
    Maar goed ik had er nooit rekening mee gehouden ruim zes weken in de zomer er niet te zijn.
    Geeft ook wel weer wat rust voor het najaar en voorjaar als we er niet zijn en de robot ons gras kort maakt.

    Nou zijn we dus in Nederland en weten we niet wanneer we weer kunnen.
    De vlucht van 28 september hebben we verplaatst naar 2 oktober.
    We hebben we ons voorgenomen zeker rond die tijd naar de Florida te gaan.
    Als de travel-ban dan nog bestaat dan gaan we nogmaals via Aruba. Of via Mexico. Of, de mogelijkheden zijn aanwezig, eerst een roadtrip door Canada.
    We zien wel.

    Nou dit was het voorlopig dan wel weer. Zeker is dat we ook hier weer genieten van de zomer en dat eind deze week onze (klein)kinderen ook weer in Nederland zijn.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  7. Top | #497
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Dat was vast schrikken toen er om een gezondheidsverklaring werd gevraagd. Inderdaad bijzonder dat de QR code uit de NL app werd geaccepteerd, wel fijn natuurlijk.
    De onzekerheid wanneer de travel ban er nu eens een keer af gaat is heel frustrerend.

  8. Top | #498
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Hoi Frans, wij zijn intussen ook aan het kijken naar de mogelijkheid om de Aruba-route te doen. Anders dan jullie hebben wij niet onbeperkt vakantiedagen, maar we gaan kijken of we twee extra weken eraan kunnen plakken, dan hebben we 5 weken in totaal. Het ziet er namelijk niet naar uit dat de Amerikaanse regering de restricties op korte termijn gaat laten varen.

    Wat een fantastische quote over Sebring in je handtekening. "that pretty much sums it up".

  9. Top | #499
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    ook wij zijn aan het kijken naar de aruba route en dan ook voor 5 weken. mooi dat het allemaal redelijk soepel gaat.

  10. Top | #500
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Als je kijkt hoe de besmettingen in Florida de pan uit vliegen dan lijkt het me voorlopig geen fijne plek om te zijn. Op dit moment is 1 op de 5 besmettingen in de US iemand in Florida. Het zou me niets verbazen als daar binnenkort weer het een en ander in lockdown zal gaan…
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •