Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 54 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 540

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #51
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Hoi , ik wilde je even laten weten dat wij nu in Orlando zijn en vol trots en met een hele hoop plezier rondrijden in onze aangeschafte auto. Wij gaan straks naar Sebring. We genieten enorm. :-) Ik ga later beschrijven hoe het gegaan is.

    Groeten Frans

  2. Top | #52
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    een mobile home kopen is het probleem niet, maar het huren van een staanplaats (lot rent) is aanzienlijk per maand en zeker in zo'n community 55+

  3. Top | #53
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Klopt sunnyrojo, daar weten wij inmiddels veel van. Dat ik ook een reden om het eerst een poosje te huren om een beter gevoel te krijgen. En als je eenmaal zo'n huis koopt ben je hem ook zo maar niet weer kwijt. Maar tot nu toe zijn we zeer tevreden en positief. Het bevalt enorm.

  4. Top | #54
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Weer een volgende stap genomen.
    Sinds ik in september vorig jaar het idee kreeg om een Mobile Home aan te schaffen hebben we toch een fors aantal stappen genomen.
    De laatste hobbel was een visum.
    Maar die is gisteren geslecht.
    We zijn naar het Amerikaanse consulaat geweest en hebben na een interview "Approved" gekregen voor ons visum.
    Aangezien we beide een week eerder een nieuw paspoort hebben aangeschaft is ons visum en paspoort geldig voor 10 jaar.
    Ik weet, en daar ben ik me goed van bewust, dat ALTIJD de immigratie officier bepaald hoe lang je iedere keer weer in de USA mag blijven.
    Maar ik heb, gezien ervaringen in het verleden, hier goede hoop op.

    Dus aangezien we ook de vliegtickets hebben aangeschaft staat niets ons een overwintering aankomende winter in de weg.

    Ikzelf vind het nogal wat.
    We hebben een mobile home gehuurd, een auto aangeschaft waar ik heel trots op ben, alle bijkomende problemen zoals verzekering visa e.d. opgelost en "ready to go".
    Nog één stap moeten we niet doen, maar willen we wel, is het zien te verkrijgen van een Florida rijbewijs.
    Er moet toch eigenlijk altijd iets te wensen overblijven.... :-)

  5. Top | #55
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Mooi dat je je droom weet waar te maken. Hoe lang ga je overwinteren?

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #56
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Gefeliciteerd en als snowbirds verblijvend 4 maanden in Port Charlotte heb ik een opmerking over het Florida rijbewijs, in ons geval moesten wij beiden het rijbewijs halen om in aanmerking te komen voor korting op de verzekering van de auto, bij elk vertrek uit de USA moet na terugkomst het rijbewijs opnieuw aangevraagd worden, je hoeft geen examen te doen maar wel betalen voor het nieuwe rijbewijs, wij hebben geen Florida rijbewijs, op dit ogenblik hebben wij een verzekering die wij maximaal voor 6 maanden kunnen verlagen tot de basic en daar wij een nieuwe Cadillac hebben zijn wij all risk verzekerd.

    Groetjes Henke.
    Laatst gewijzigd door Riverwood; 24-06-14 om 13:02.

  7. Top | #57
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    @ Njit, wij zijn van plan om m.i.v. oktober zes maanden per jaar te bliven in Florida.
    Alleen het eerste jaar zullen i.v.m. familie omstandigheden in januari voor een paar weken teruggaan.

    @Riverwood. Interessant jou verhaal over het rijbewijs.
    Begrijpen doe ik het nog niet maar ik ga er in duiken.
    In het verre verleden ban ik in het bezit geweest van een Oregon Rijbewijs maar toen ik het voor een tweede keer wilde verlengen kon dat niet omdat het toen gekoppeld werd aan een social security nummer.
    En je schrijft dat je GEEN Florida rijbewijs hebt. Wat voor rijbewijs heb je dan wel?
    En hoef je ook de eerste keer geen examen te doen?

  8. Top | #58
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    @Frans1949.
    Wij hebben een Belgisch rijbewijs dat vergelijkbaar is met een Nederlands rijbewijs, als je een Florida rijbewijs wilt halen moet je theorie en praktijk doen, informeer daarvoor bij je examen bureau in Sebring.

    Groetjes Henke.

  9. Top | #59
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Hoi Henke, dat is precies wat ik in het verleden heb meegemaakt.
    Alleen bleef toen mijn Oregon rijbewijs gewoon vijf jaar geldig.
    +

  10. Top | #60
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    We zijn naar het Amerikaanse consulaat geweest en hebben na een interview "Approved" gekregen voor ons visum.
    Aangezien we beide een week eerder een nieuw paspoort hebben aangeschaft is ons visum en paspoort geldig voor 10 jaar.
    Helemaal begrijpen doe ik het niet. Heb je een onbeperkt visum voor 10 jaar verkregen, zo ja welk visum is dat?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •