Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 49 van de 54 EersteEerste ... 394748495051 ... LaatsteLaatste
Resultaten 481 tot 490 van de 538

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #481
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door osterop Bekijk Berichten
    hoe hebben jullie dit geboekt? losse vliegtickets? wij hebben nu nog tickets staan voor retour florida maar dit moeten we dan gaan omzetten. hebben jullie los accommodatie geboekt?
    nog steeds en elke dag meer de grens met de VS open kijkend
    Wat wij gedaan is hebben is het volgende.
    Wij hebben gebruik gemaakt van een speciale aanbieding van Tui.
    Dus heen en terugvlucht met appartement voor 16 dagen.
    Toen hebben we een redelijk goedkope vlucht geboekt bij JetBlue naar Fort Lauderdale op de vijftiende dag.
    Dus mocht er iets fout gaan dan hadden we gewoon gebruik kunnen maken van de terug vlucht.

    Maar alles ging heel soepel en het grote voordeel van vliegen van Aruba naar de US is dat de US immigratie is op het vliegveld in Aruba.
    Dus dan weet je al dat je wordt toegelaten.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 22-06-21 om 15:34.

  2. Top | #482
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cindy1969 Bekijk Berichten
    Wat fijn! En ik geef jullie helemaal gelijk. Jullie zijn niet afhankelijk van vakantiedagen, en er zijn slechtere plekken om er 14 dagen verplicht door te brengen.
    Zal heerlijk voelen nu lijkt mij, als je weer lekker in Florida rond rijdt.
    Veel plezier!
    Cindy het is enorm genieten. Zeker nu onze auto en huis zo goed is aangetroffen.
    Ver boven verwachting.

  3. Top | #483
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Dus je hebt je retourvlucht van Tui niet gebruikt en boekt zelf een enkeltje mco-ams?

  4. Top | #484
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Dus je hebt je retourvlucht van Tui niet gebruikt en boekt zelf een enkeltje mco-ams?

    Precies. Wel heb ik me toen ik langs de US immigratie was en op het vliegtuig wachtte hun gewaarschuwd. Konden ze misschien iemand anders blij mee maken.
    Maar het enkeltje was van Aruba naar Fort Lauderdale. Maakt verder niet uit we hebben gewoon de goedkoopste vlucht genomen.

  5. Top | #485
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Dat snap ik dat je een enkeltje Aruba-FLL moest kopen. Maar jullie moeten toch ook nog een keer terug naar Ams?
    Ik heb ook nog even gekeken om via Aruba o.i.d te reizen, maar dat wordt me toch een te dure optie. En wij hebben niet genoeg vrije dagen bovendien.

  6. Top | #486
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Dat snap ik dat je een enkeltje Aruba-FLL moest kopen. Maar jullie moeten toch ook nog een keer terug naar Ams?
    Ik heb ook nog even gekeken om via Aruba o.i.d te reizen, maar dat wordt me toch een te dure optie. En wij hebben niet genoeg vrije dagen bovendien.
    Dat klopt Hannie, we moeten weer een keer terug naar Nederland. Maar wanneer precies weten we nog niet. Laten we een beetje afhangen van hoe de regels worden wat betreft Covid.
    Maar grofweg hebben we het idee om een retour te kopen vanaf hier. Dus misschien ergens in juli naar Nederland en dan ergens in september weer deze kant uit.
    Dan zitten we weer hier zonder ticket naar Nederland maar hoeven we ook geen retour te kopen met zes maanden ertussen.

  7. Top | #487
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Lekker Frans, geniet ervan!

  8. Top | #488
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Ik had geschreven dat ik zou vertellen hoe we het huisje aantroffen.
    Nou dat is enorm meegevallen. Wij kwamen in de avond aan en de buurvrouw die af en toe een oogje op ons huis had gehouden stond al klaar.
    Ik was best een beetje zenuwachtig. Zowel voor het huis als voor de auto. Het is toch 15 maanden niet gebruikt geweest.
    Het eerst wat ik deed was de water weer aansluiten.
    Ik heb altijd de gewoonte om alles dicht te draaien wat ik maar kan.
    En dat was maar goed ook.
    De eerste WC die ik checkte spoelde wel door maar bleef daarna gewoon water laten lopen.
    Maar dat probleem was snel verholpen na een grondige reiniging en de bewegende delen in gespoten met WD40.
    Toen de tweede toilet. Bij het openen van de toevoerkraan spong de slang kapot. Maar dat was snel de volgende dag opgelost door even een nieuwe slang te halen.
    Maar dat waren eigenlijk de enige problemen die we hadden.
    De aircon had de buurvrouw al aangezet en het was lekker koel. De koelkast was op mijn verzoek niet aangezet omdat ik dan problemen verwacht met de ijsmachine. Want ook die watertoevoer had ik afgesloten. Maar de watertoevoer weer aan en de stekker in het stopcontact en alles functioneerde weer.
    Gelukkig waren er totaal geen problemen verder. Het huis zag er onwaarschijnlijk schoon uit. Ook totaal geen last van insecten mede doordat ik overal gif had neergelegd. Wat een geruststelling.

    Mijn auto had mijn buurman al lopend gekregen. Tot mijn stomme verbazing verteld hij dat na het aansluiten van de accu, die ik had los gekoppeld, de auto direct startte. Hij had er niet mee gereden en ik moest de tuinslang erop zetten om een dikke laag stof weg te spoelen.
    Wel hadden ze de banden een poosje terug opgepompt . Ik heb de auto na het schoonspoelen gestart en ben eerst heel rustig vier rondjes door het park gaan rijden. Hij liep als een zonnetje. ook totaal geen last van "vierkante wielen". :-)

    Nou laten we hopen dat we in de toekomst weer gewoon ieder jaar hier weer zes maanden heen kunnen.

    Wat mij ook opviel was dat er maar heel weinig huizen te koop staan. Dat was ook al zo toen we weg gingen vorig jaar maar ik dacht dat met name de Canadezen misschien hun huis te koop hadden gezet. Maar buren vertelde dat huizen tegenwoordig heel snel verkocht worden. Af en toe nog voor het bord "Te Koop"was aangebracht. De prijzen zijn er ook naar. Ik denk grofweg een verdubbeling van wat wij toen hadden betaald. Nou word ik er niet wijzer van want we hebben absoluut geen zijn om dit te verkopen.

    Goed we zijn er weer en wat zijn we blij. Hoelang we blijven hebben we nog geen idee van. Ligt een beetje aan de Corona ontwikkelingen. Maar het idee was hier ongeveer een maand te blijven dan weer naar Nederland en ergens begin september hierheen voor lange tijd. Maar we zien wel.

  9. Top | #489
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Fijn dat alles mee is gevallen en eerst lekker gaan genieten. En eerst maar even afwachten of er versoepelingen komen voor het reizen voor je het weet zit je weer vast in Nederland en dan kun je toch beter nu wat langer in Florida verblijven. Al hopen we natuurlijk dat de vliegban er snel afgaat en afblijft.

  10. Top | #490
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Rijbewijs.

    Weer wat nieuws. Laat ik eerst even uitleggen hoe het gaat. Wij hebben beide een Florida rijbewijs.
    Wij hebben een test gedaan en toen een rijbewijs gekregen.
    Een bummer is dat de geldigheidsduur van het rijbewijs gelijk is aan de datum van hoelang je wettelijk in de US mag blijven.
    Kortweg dus de "stempel" die je in je paspoort krijgt. Voor de ingewijde onder ons de geldigheid van je I94.
    In ons geval dus zes maanden.
    Daarna is je rijbewijs verlopen en als je weer de US binnenkomt kan je weer een nieuw rijbewijs kopen.
    Ik heb wel eens gevraagd of er een tijdsduur aan verbonden is en toen het antwoord gekregen dat dat niet het geval is.

    Dus ik gisteren naar de DMV om mijn nieuwe rijbewijs aan te schaffen en gelijk wegenbelasting voor twee jaar te betalen.
    Ik naar de balie en vroeg om een nieuw rijbewijs. De vriendelijk mevrouw hoorde mijn verhaal aan en stuurde mij door naar een andere vriendelijke mevrouw.
    Die hoorde ook mijn verhaal aan en dook langdurig in de computer en vertelde mij dat ik een nieuwe test moest doen omdat het rijbewijs langer dan een jaar is verlopen.
    Ik vertelde dat ik al eerder dit had gedaan zonder de test. Zij naar mevrouw nummer drie. Daar werd langdurig overlegd.
    Toen gingen mevrouw twee en mevrouw drie naar het kantoor van de leidinggevende.
    Ook dat nam de nodige tijd in beslag en daarna werd mij de uitslag verteld.
    Ik moest een nieuw examen doen. De "regels" waren veranderd.
    Op mijn vraag of dat gelijk kan vertelde ze mij dat dat wel mogelijk was maar ik toch het dringende advies kreeg om eerst naar huis te gaan om nogmaals de regels te bestuderen. En daar had ik eigenlijk geen zin in ondanks dat zij mij vertelde dat er kosten aan verbonden zou zijn als ik niet zou slagen.
    Maar jullie kennen mij denk ik inmiddels dus ik vertelde dat ik gelijk de test wilde doen. En misschien tot haar verbazing ben ik wederom geslaagd.
    Nu kreeg je altijd direct je rijbewijs mee want die werd ter plekke uitgeprint.
    Maar waarom zou je het makkelijk doen als je het ook moeilijk kan maken en hebben ze dit veranderd.
    Je krijgt nu een papier mee wat een tijdelijk rijbewijs moet voorstellen en waarin staat de je nieuwe rijbewijs wordt opgestuurd en dit kan 60 (!) dagen duren.

    Weer een ervaring rijker.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 26-06-21 om 17:07. Reden: typo



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •