Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 54 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 538

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

    Beste Forumleden, ik ben nieuw op dit forum en heb inmiddels veel gelezen.
    Toch blijven er vragen.

    De volgende zaken zijn relevant.
    Ik en mijn vrouw zijn beide gepensioneerd en wonen in Nederland.
    Wij willen zgn snowbirds worden.
    In de USA zijn we al heel veel malen geweest.
    Maar het idee om en mobile home (lees flinke caravan) aan te schaffen bestaat pas heel kort.
    Dit omdat ik min of meer voor de lol aan het kijken was op internet naar prijzen en verbijsterd was over het aanbod en prijspijl.

    Onze ideeen gaan uit naar een mobile home in de omgeving van Orlando of ergens bij de zee in de buurt.
    Zo zie je maar nog niet goed over na gedacht.
    Ik denk op dit moment aan een 55 plus park.
    In ieder geval ergens waar ik veilig voor de zomer naar huis kan gaan zonder overdreven bang hoef te zijn voor wat ik achterlaat.
    Wij denken niet aan verhuur.
    WE hebben dan natuurlijk ook een auto nodig.

    Zijn er mensen met ideeën en tips hoor ik dat graag.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Beste Forumleden, ik ben nieuw op dit forum en heb inmiddels veel gelezen.
    Toch blijven er vragen.

    De volgende zaken zijn relevant.
    Ik en mijn vrouw zijn beide gepensioneerd en wonen in Nederland.
    Wij willen zgn snowbirds worden.
    Maar het idee om en mobile home (lees flinke caravan) aan te schaffen bestaat pas heel kort.
    Dit omdat ik min of meer voor de lol aan het kijken was...Onze ideeen gaan uit naar een mobile home in de omgeving van Orlando of ergens bij de zee in de buurt.]Zijn er mensen met ideeën en tips hoor ik dat graag.
    Mijn tip: denk nu eerst eens goed na voor de lol en bepaal dan wat je precies wil. Vervolgens zoek je zelf uit wat de mogelijkheden en bijkomende kosten zijn op het gebied van staanplaats, verzekeringen etc. Vergeet de afschrijving niet. Vergeet ook niet dat je maximaal 3 maanden hier mag blijven als je geen visum hebt. Daarna ga je op zoek naar alternatieve mogelijkheden zoals huur van een appartement, villa etc. Zet de twee opties tegen elkaar af en maak je keuze.



  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Als je langer dan 90 dagen wilt blijven dan moet je visum aanvragen op het consulaat in Amsterdam. Dit betekend wel dat je daarna nooit meer onder het visa waiver programma naar Amerika kan reizen.

    Indien je een toeristenvisum krijgt is deze wel voor meedere jaren geldig.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    @Ebelix: natuurlijk klopt je info van het visum. Het is wel zo dat de autoriteiten niet staan te springen om zulke visa af te geven. Menig huiseigenaar zou er heel wat voor over hebben.

    Mijn doel is meer om Frans aan het denken te zetten. Hij heeft nog geen beeld van de locatie waar hij wil kopen. Verder focust hij op $ 15.000 Wellicht heeft hij een volledig uitgewerkt financieel plaatje, maar mijn eerste indruk is dat hij denkt dat dat het is. 15 mille en het grote genieten kan beginnen. De kosten voor een staanplaats zijn aanzienlijk, van verzekeringen, onderhoud, belastingen, sceptic tank, elektriciteit, kabel eveneens. Als er iets lekt, dan zijn het de daken van mobile homes....De vraag is hoe hij rekeningen wil betalen; het heeft nogal wat voeten in de aarde om hier een rekening geopend te krijgen. Verder is het slechtste wat je kunt hebben een langdurig onbewoond huis in Florida. Niet ventileren betekent dat je in no time wordt opgevroten door de insecten. De schimmel doet de rest.

    Ieder vult zijn winterverblijf op zijn eigen manier in, maar omdat Frans voor de lol aan het kijken is, gok ik er op dat hij de andere opties over het hoofd ziet. Hij lijkt immers gefocust op die 15 mille.... wat ook niet echt een bedrag is dat doet vermoeden dat Frans een flinke scheut te besteden heeft. Verder maakt hij zich zorgen of hij zijn bezit wel onbekommerd achter kan laten. Misschien zou hij beter met eigenaars of makelaars eens contact op kunnen nemen om te zien wat hem drie maanden huur kost. Daarna gaat hij ( toedeliedokie) lekker weer naar huis, not a worry in the world.

    Tot slot ben ik wat terughoudend geworden om voor mensen die voor de lol wat uitzoeken, veel tijd te investeren door met hen mee te denken. Het blijkt te vaak dat je voor ze denkt......Wanneer blijkt dat iemand serieus met een plan bezig is, ligt dat natuurlijk anders. En zo lang niet duidelijk is of Frans nu een mobile home of een flinke caravan bedoelt, of in Orlando of aan de kust wil overwinteren, vind ik eigenlijk dat hij zelf, als ervaren Amerikabezoeker maar eens aan de bak moet.



  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    ... Dit betekent wel dat je daarna nooit meer onder het visa waiver programma naar Amerika kan reizen.
    Alleen als je visumaanvraag wordt afgewezen
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 27-09-13 om 00:26.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    @Teleton je hebt helemaal gelijk en ik vermeld de visum informatie als aanvullend op jou informatie. Voor 15.000 ben je nog lang niet klaar.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    @Ebelix: natuurlijk klopt je info van het visum. Het is wel zo dat de autoriteiten niet staan te springen om zulke visa af te geven. Menig huiseigenaar zou er heel wat voor over hebben.

    Mijn doel is meer om Frans aan het denken te zetten. Hij heeft nog geen beeld van de locatie waar hij wil kopen. Verder focust hij op $ 15.000 Wellicht heeft hij een volledig uitgewerkt financieel plaatje, maar mijn eerste indruk is dat hij denkt dat dat het is. 15 mille en het grote genieten kan beginnen. De kosten voor een staanplaats zijn aanzienlijk, van verzekeringen, onderhoud, belastingen, sceptic tank, elektriciteit, kabel eveneens. Als er iets lekt, dan zijn het de daken van mobile homes....De vraag is hoe hij rekeningen wil betalen; het heeft nogal wat voeten in de aarde om hier een rekening geopend te krijgen. Verder is het slechtste wat je kunt hebben een langdurig onbewoond huis in Florida. Niet ventileren betekent dat je in no time wordt opgevroten door de insecten. De schimmel doet de rest.

    Ieder vult zijn winterverblijf op zijn eigen manier in, maar omdat Frans voor de lol aan het kijken is, gok ik er op dat hij de andere opties over het hoofd ziet. Hij lijkt immers gefocust op die 15 mille.... wat ook niet echt een bedrag is dat doet vermoeden dat Frans een flinke scheut te besteden heeft. Verder maakt hij zich zorgen of hij zijn bezit wel onbekommerd achter kan laten. Misschien zou hij beter met eigenaars of makelaars eens contact op kunnen nemen om te zien wat hem drie maanden huur kost. Daarna gaat hij ( toedeliedokie) lekker weer naar huis, not a worry in the world.

    Tot slot ben ik wat terughoudend geworden om voor mensen die voor de lol wat uitzoeken, veel tijd te investeren door met hen mee te denken. Het blijkt te vaak dat je voor ze denkt......Wanneer blijkt dat iemand serieus met een plan bezig is, ligt dat natuurlijk anders. En zo lang niet duidelijk is of Frans nu een mobile home of een flinke caravan bedoelt, of in Orlando of aan de kust wil overwinteren, vind ik eigenlijk dat hij zelf, als ervaren Amerikabezoeker maar eens aan de bak moet.
    KNIP


    Allereerst sorry dat ik dit bericht een beetje verwarrend plaats maar dat komt omdat ik nog niet gewend ben in dit forum. Daarom heb ik eerst tussen het vorige bericht regels gezet en nu geknipt en geplakt hieronder

    Ik zie dat ik nog even meer moet vertellen om meer serieus genomen te worden. Als ik schrijf dat ik voor de lol ging kijken mag je echt wel bedenken dat ik het niet zomaar doe. Ik mag zeggen dat ik wel een ruime ervaring heb met reizen in de USA. Ik ben hier meer dan 10 maal geweest waaronder een reis van bijna één jaar rondreizend met een 5th Wheeler. Nu ben ik ook met een reis bezig van 12 weken. Voor de liefhebber, begonnen in L.V. toe L.A en langs de kust naar het noorden tot Olympic N.P. Nu ben ik in Kalispell en ga overmorgen naar Yellowstone. Vervolgens richting Minneappolis en dan zuidwaarts tot Key West. Dan weer naar Las Vegas voor ik naar huis ga. Niet relevant maar om een idee te geven, na één week Nederland ga ik voor 4 maanden naar verschillende landen in Z.O. Azie. Wordt ik nu wel serieus geworden?
    Dan even over de prijs. Ik schreef een bedrag op van $15.000 op omdat ik denk dat ik dan wel klaar ben met alle bijkomende kosten op $ 30.000

    Nog even over het visum. Ik ben met mijn kennis beslist niet meer up to date. Maar ik heb in het verleden al twee keer een visum gekregen voor de USA waaronder ik één maal bijna een jaar hier ben gebleven. Daarna nog vele malen heb ik de USA bezocht onder het visum waiver programma.
    Mijn idee is als ik hier een eigen mobile home heb hier ieder jaar heen te reizen met een van te voren aangevraagd visum en dan hier per keer zes maanden te blijven. Ik weet niet of dit problemen zou geven en zou ook niet weten waarom. Ik sta open voor alle mensen die andere ervaringen hebben. Vooral als dit om e.o.a. reden niet zou kunnen.

    Wat ik wel wil weten is het volgende. Kan ik, zo levend, hier een rijbewijs krijgen. Ik had eerder een Amerikaans rijbewijs maar die werd mij geweigerd te verlengen omdat ik geen social secure-tie nummer had.

    O ja, een opmerking over een rekening hier. Is geen probleem. Die heb ik al bij de Bank of America en daar doe ik nu ook al de betaling mee met mijn rondreis.



    Mag ik hopen dat ik nu wat duidelijk ben? En mag ik hopen a.u.b. serieus genomen worden? Ik ben serieus en wil graag input van andere mensen. Zoals je al hebt kunnen lezen ben ik ook veel (geweest) in Z.O. Azië en daar ben ik ook actief binnen forums. Tot mijn eigen plezier en ,ik hoop, ook tot het plezier van andere. Schrijven en lezen op een forum vind ik belangrijk.

    Mede forumleden, bij voorbaat heel hartelijk dank.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 27-09-13 om 02:42.

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Nog even over het visum. Ik ben met mijn kennis beslist niet meer up to date. Maar ik heb in het verleden al twee keer een visum gekregen voor de USA waaronder ik één maal bijna een jaar hier ben gebleven. Daarna nog vele malen heb ik de USA bezocht onder het visum waiver programma.
    Mijn idee is als ik hier een eigen mobile home heb hier ieder jaar heen te reizen met een van te voren aangevraagd visum en dan hier per keer zes maanden te blijven. Ik weet niet of dit problemen zou geven en zou ook niet weten waarom. I
    Me dunkt dat je, op basis van de summiere info die je gaf, toch al behoorlijk serieus genomen wordt. Je vraagt om tips, dan krijg je die ook op basis van je eigen info. En omdat die zo summier is, had ik om eerlijk te zijn niet zoveel animo om echt met je mee te denken. Een ding is zeker, hoe meer info je deelt, hoe meer mensen bereid zullen zijn je verder te helpen.

    Het blijft behelpen met deze info: een mobile home of een flinke caravan? En Orlando of de kust? Oost of West? Je noemt een bedrag en dat blijkt nu plots te verdubbelen....begrijp je zelf dat je het niet gemakkelijk maakt? Ik wil best geloven dat je er serieus over denkt, maar het is toch niet vreemd dat dit er op basis van de voorbereidingen tot nu toe, niet echt overtuigend uitkomt? En als je dan zelf ook nog eens schrijft dat je er eigenlijk nog niet goed over nagedacht hebt, wat verwacht je dan voor hulp of ondersteuning? Je wilt een mobile home kopen en daar een half jaar in verblijven, alle ander info moet nog worden ingevuld, toch?

    Ik denk zelf niet dat veel mensen zin zullen hebben om een discussie met je aan te gaan over de visaregels. Die liggen nu eenmaal gewoon vast. Voor vragen en antwoorden over een visum wordt je op dit forum meestal doorverwezen naar de Amerikaanse Ambassade of naar het AllesAmerika forum. Stap één lijkt me echt dat je dit helder krijgt, de tip blijft om deze kennis te actualiseren en te zien wat er voor jou persoonlijk inzit. Het al dan niet verkrijgen van een visum om langer dan 3 maanden te mogen blijven is overigens voor veel huizenbezitters geen reden om niet meerdere malen af te reizen. Ze moeten alleen wel binnen 90 dagen terug naar Holland vliegen.

    Je berekening brengt niet veel helderheid moet ik zeggen Het gaat er toch om om te weten wat je jaarlijks aan kosten kwijt bent? Je bent dus niet klaar met $ 30.000. De kosten die ik eerder noemde, komen immers jaarlijks terug? En dan heb ik waarschijnlijk nog lang niet alle vaste lasten benoemd. Wanneer iemand zo'n investering doet op iets wat kwetsbaar is, pijlsnel in waarde daalt, lastig door te verkopen schijnt en waar je geen rendement ophaalt, dan lijkt het me een goeie tip dat je dat eens afzet tegen de kosten van huren? Het is een alternatief waar velen...ook zij die zich eventueel wel een huis in de vs kunnen permitteren, voor kiezen.

    Voor het rijbewijs zou ik afgaan op de informatie die de officiële instanties hier over publiceren. Die zijn gemakkelijk te vinden en daar heb je toch geen hulp voor nodig?

    Het is fijn dat je wat meer over jezelf hebt verteld. Nu zou je jezelf nog enorm helpen als je je plannen wat concreter zou maken. Aan wat voor een mobile home denk je dan precies? Hoe kom je aan die prijs? Ik zie ze ook wel op internet, maar daar zou ik geen vakantie in willen vieren........ Over welke locatie praat je dan? En wil je voor die 30.000 een mobile home, alle kosten en een auto financieren? Wat denk je dan van de jaarlijkse vaste lasten? En wat kost je verblijf hier dan enhoe verhoudt zich dat ten opzichte van andere opties? Allemaal zaken die je eerst zelf moet bedenken en vervolgens hier of op het AA forum zou kunnen toetsen.

    Hoewel je het niet kunt vergelijken als investering, hebben de vaste kosten verwantschap met die van een huiseigenaar. Daar zijn er hier verschillende van en er is ook wel informatie over te vinden. Probeer zelf eens met de zoekfunctie. Op gerichte vragen zullen ze zeker reageren.

    Vanwege de aard van je vraag, blijf ik zelf eerder geneigd je hier de weg te wijzen. Uitzoeken kan je best zelf.



  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Je vraagt om tips, dan krijg je die ook op basis van je eigen info. En omdat die zo summier is, had ik om eerlijk te zijn niet zoveel animo om echt met je mee te denken.

    Het blijft behelpen met deze info: een mobile home of een flinke caravan? En Orlando of de kust? Oost of West? Je noemt een bedrag en dat blijkt nu plots te verdubbelen....begrijp je zelf dat je het niet gemakkelijk maakt?

    Ik denk zelf niet dat veel mensen zin zullen hebben om een discussie met je aan te gaan over de visaregels.

    Je berekening brengt niet veel helderheid moet ik zeggen Het gaat er toch om om te weten wat je jaarlijks aan kosten kwijt bent? Je bent dus niet klaar met $ 30.000.

    Voor het rijbewijs zou ik afgaan op de informatie die de officiële instanties hier over publiceren. Die zijn gemakkelijk te vinden en daar heb je toch geen hulp voor nodig?

    Aan wat voor een mobile home denk je dan precies? Hoe kom je aan die prijs? Ik zie ze ook wel op internet, maar daar zou ik geen vakantie in willen vieren........ Over welke locatie praat je dan? En wil je voor die 30.000 een mobile home, alle kosten en een auto financieren? Wat denk je dan van de jaarlijkse vaste lasten? En wat kost je verblijf hier dan enhoe verhoudt zich dat ten opzichte van andere opties? Allemaal zaken die je eerst zelf moet bedenken en vervolgens hier of op het AA forum zou kunnen toetsen.

    Hoewel je het niet kunt vergelijken als investering, hebben de vaste kosten verwantschap met die van een huiseigenaar. Daar zijn er hier verschillende van en er is ook wel informatie over te vinden. Probeer zelf eens met de zoekfunctie. Op gerichte vragen zullen ze zeker reageren.

    Vanwege de aard van je vraag, blijf ik zelf eerder geneigd je hier de weg te wijzen. Uitzoeken kan je best zelf.

    Enorm zo'n antwoordt. Als ik alles al wist hoefde ik geen vragen te stellen. Ik probeer juist h.e.e.a. op een rijtje te zetten OMDAT ik zelf nog niet een duidelijk verhaal heb. Als de enige bijdrage van Teleton is dat je het zelf moet uitzoeken zou ik zeggen dat je zo'n uitgebreid zuur antwoord beter voor je kan houden.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    112

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    De vraag is hoe hij rekeningen wil betalen; het heeft nogal wat voeten in de aarde om hier een rekening geopend te krijgen.
    Dit is geen enkel probleem, heb 3 jaar geleden een rekening geopend, omdat dat veel makkelijker is, je hebt dan een USA bankpas en kun je overal pinnen. Ook kun je er tegoed op zetten als net de dollar wat lager staat.

    Nee, Teleton je hebt het mis, een rekening openen is net zo eenvoudig of lastig als in Nederland of welk europees land dan ook.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •