Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 54 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 540

Onderwerp: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)

  1. Top | #31
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Stelletje %@$##^^#%^!$@@@%$@!!!!!!
    Kappen nou!

    En dat is geen vraag!!

    Als jullie elkaar dingen te zeggen hebben die ook maar enigzins niet INHOUDELIJK met een onderwerp op het forum te maken hebben, zeg die dingen dan NIET op het forum!

    Daar is het forum niet voor!

    Moderator Michael66


    En alle off-topic berihten zijn verwijderd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-05-14 om 00:38.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    112

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Frans veel succes en ik denk dat huren een juiste beslissing is, zo kun je ontdekken dat US misschien toch een ander land is om te wonen dan om er op vakantie te gaan.
    Kom vele malen per jaar in de US, ben altijd blij als we weer in het knullige Nederland zijn.

    @ Michael66 je hebt de juiste beslissing genomen, het is al langere tijd een forum van bijna alleen die personen, er blijven steeds meer mensen weg.

  3. Top | #33
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Heb je ook foto's van de (misschien) nieuwe aanwinst?

  4. Top | #34
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    @Hans van Demen. Dank voor je antwoord. En of het bevalt dat we in Florida gaan wonen gaan we deze winter merken.
    Ik heb er alle vertrouwen in.
    Maar reizen in de USA hebben we heel vaak gedaan en zullen we ongetwijfeld blijven doen.
    We hebben een mooie auto die we in de carport van onze mobile home kunnen parkeren.
    En mocht Florida niet bevallen dan weet ik toch zeker dat we blijven reizen in de USA en stallen we onze auto wel in een self storage.

    @Patrick, we hebben vele foto's van ons te huren Mobile home maar ik moet nog even uitzoeken wat ik hier op het forum kan plaatsen. :-)
    Zeker zal ik na volgende week wat foto's maken die ik wel kan plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 10-05-14 om 13:05. Reden: typefout

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    En, ALSTUBLIEFT, dit is positief bedoelt en GEEN negatieve reacties of gezeur.
    Dus als u zich NIET aangesproken voelt reageer dan niet.
    Ik was er als een van DE EERSTEN bij om op dit onderwerp te reageren. Het doet mij dan ook deugd dat mijn advies van september vorig jaar om te onderzoeken of huren geen optie was, ZO GOED heeft uitgepakt. Beter bewijs dat ik me aangesproken voel, kan je niet hebben! En bovendien is het voor forumleden die ook graag wat langer dan gebruikelijk in Florida verblijven, leerzaam om informatie uit te wisselen. Vandaar dat ik het op prijs zou stellen als de oorspronkelijke vragen die door de topicstarter gesteld zijn, ook daadwerkelijk wat verder worden uitgediept. Zo steken we er immers allemaal wat van op en kunnen we op basis van wat ervaringsdeskundigen er over te vertellen hebben, onze eigen beslissingen nemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Een mobile home gehuurd die ik eventueel kan kopen.
    Hiermee lijkt mij de oorspronkelijke vraag of je voor $15.000 een Mobile home aan zee of in de buurt van Orlando kunt kopen, beantwoord met NEEN. De keuze is immers op Sebring gevallen en dat ligt op zo'n anderhalf uur rijden van MCO en/of Tampa, wat in mijn beleving niet echt in de buurt is. De vraag blijft wat nu precies de kosten zijn als je wat verder van de toeristische gebieden gaat zitten en of dit voor andere mensen ook een financieel aantrekkelijke keuze is.

    En er zijn wel wat meer vragen die vanaf het begin spelen, maar die nog niet beantwoord zijn: Wat heb je in die contreien dan voor je geld? En over hoeveel geld praten we eigenlijk? Wat huur je dan nu precies, hoe lang loopt het contract, wat gebeurt er als de verkoper het huisje onverhoopt toch kan verkopen, wordt het huis tussentijds ook nog aan anderen verhuurd, wie verzorgt en betaalt het onderhoud en de vaste laten? Is er bijvoorbeeld airco en staat die gedurende de warme, vochtige zomermaanden aan? Zelf kreeg ik van een Amerikaanse huiseigenaar het aanbod om gedurende 10 weken zijn villa met zwembad in Kissimmee te mogen huren voor $ 2000 dollar, inclusief alle kosten. En als we van rustiek wonen hadden gehouden, met koloniale meubelen, een sobere keuken en een kuiltje in de matras, dan was het helemaal zo'n gek aanbod nog niet. Wij zagen er van af, een ander is er wellicht heel gelukkig mee. Ieder zijn meug...>boer...> varken, nietwaar?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Een auto gekocht die ik volgende week ga ophalen.
    Een verzekering afgesloten die wel wat prijzig is maar dat was ook de waarschuwing en kunnen we goed mee leven.
    Ook hier rijst toch de vraag of dit de moeite loont ten opzichte van huur voor langere duur. Jij kunt er mee leven maar geldt dat ook voor anderen die in een vergelijkbare situatie zitten? Heeft het werkelijk zin om een auto te kopen, deze te verzekeren, er wegenbelasting over te betalen en het nodige onderhoud aan te laten plegen als je (voorlopig?) nog niet langdurig in Florida bent? Ik geef onmiddellijk toe dat de kosten om van het vliegveld naar Sebring en terug te geraken met een huurauto je nu niet direct de kop kosten. Voor 75 euro moet dat wel lukken en dan krijg je de tank benzine er nog bij als je het slim speelt, zodat je die rit feitelijk voor noppes maakt. Maar als je één week naar Florida gaat, zijn de kosten voor de eigen auto dan niet heel erg hoog en had je dan niet beter gewoon een weekje in een huurauto kunnen rijden? Een rekenvoorbeeld zou heel verhelderend werken en wie weet breng je andere forumleden op een idee.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Een extra reisje voor een week naar Florida omdat we een leuke aanbieding zagen en we gelijk een weekje in ons huisje kunnen verblijven.
    Oeps....het is een goede gewoonte om leuke aanbiedingen hier op het forum met elkaar te delen. Je weet immers nooit wie er nog meer op het vinkentouw zitten? Ik heb het zelf dikwijls gedaan en er vele FIJNE vrolijke Floridaforumvrienden mee gemaakt. Mijn mailbox loopt vaak over van de dankbare reacties!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Veel mensen BEDANKT. :-)
    GRAAG gedaan !



  6. Top | #36
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    15

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Oeps....het is een goede gewoonte om leuke aanbiedingen hier op het forum met elkaar te delen. Je weet immers nooit wie er nog meer op het vinkentouw zitten? Ik heb het zelf dikwijls gedaan en er vele FIJNE vrolijke Floridaforumvrienden mee gemaakt. Mijn mailbox loopt vaak over van de dankbare reacties! GRAAG gedaan !
    Ik heb nergens gezien dat jij hebt gemeld dat je van dezelfde aanbieding gebruik gaat maken om goedkoop met Arke(fly) naar Florida te vliegen. Moet ik toch even beter gaan zoeken. De aanbieding staat bovendien al in het forum. Dubbele informatie vindt jij maar niks.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-05-14 om 12:29. Reden: q

  7. Top | #37
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik was er als een van DE EERSTEN bij om op dit onderwerp te reageren. Het doet mij dan ook deugd dat mijn advies van september vorig jaar om te onderzoeken of huren geen optie was, ZO GOED heeft uitgepakt. Beter bewijs dat ik me aangesproken voel, kan je niet hebben! En bovendien is het voor forumleden die ook graag wat langer dan gebruikelijk in Florida verblijven, leerzaam om informatie uit te wisselen. Vandaar dat ik het op prijs zou stellen als de oorspronkelijke vragen die door de topicstarter gesteld zijn, ook daadwerkelijk wat verder worden uitgediept. Zo steken we er immers allemaal wat van op en kunnen we op basis van wat ervaringsdeskundigen er over te vertellen hebben, onze eigen beslissingen nemen.
    Ik ben blij dat de toon wat verandert Teleton. Ik sta altijd open voor adviezen en daar leer ik van.
    Steigeren ga ik alleen als ik kleinerend wordt aangesproken maar daar hebben we niet meer over.
    Zoals ik in mijn eerste mail schreef ben ik diverse opties uitputtend gaan onderzoeken.
    En wij denken nu een goede optie te hebben gevonden.


    Hiermee lijkt mij de oorspronkelijke vraag of je voor $15.000 een Mobile home aan zee of in de buurt van Orlando kunt kopen, beantwoord met NEEN. De keuze is immers op Sebring gevallen en dat ligt op zo'n anderhalf uur rijden van MCO en/of Tampa, wat in mijn beleving niet echt in de buurt is. De vraag blijft wat nu precies de kosten zijn als je wat verder van de toeristische gebieden gaat zitten en of dit voor andere mensen ook een financieel aantrekkelijke keuze is.

    En er zijn wel wat meer vragen die vanaf het begin spelen, maar die nog niet beantwoord zijn: Wat heb je in die contreien dan voor je geld? En over hoeveel geld praten we eigenlijk? Wat huur je dan nu precies, hoe lang loopt het contract, wat gebeurt er als de verkoper het huisje onverhoopt toch kan verkopen, wordt het huis tussentijds ook nog aan anderen verhuurd, wie verzorgt en betaalt het onderhoud en de vaste laten? Is er bijvoorbeeld airco en staat die gedurende de warme, vochtige zomermaanden aan? Zelf kreeg ik van een Amerikaanse huiseigenaar het aanbod om gedurende 10 weken zijn villa met zwembad in Kissimmee te mogen huren voor $ 2000 dollar, inclusief alle kosten. En als we van rustiek wonen hadden gehouden, met koloniale meubelen, een sobere keuken en een kuiltje in de matras, dan was het helemaal zo'n gek aanbod nog niet. Wij zagen er van af, een ander is er wellicht heel gelukkig mee. Ieder zijn meug...>boer...> varken, nietwaar?
    O.k. je wilt veel weten. Misschien ben je ook van plan zoiets aan te schaffen dus ik mijn best doen h.e.e.a. te vertellen.
    De reden van Sebring is puur op advies van een forumlid. Zo zie je maar, ik sta voor goede adviezen open.
    Het is een wat beter gesitueerd park speciaal voor 55+ met veel faciliteiten. Tennisbanen, zwembaden enz
    Ik betaal voor zes maanden in de winter een bedrag van $ 1100 per maand en in de zomermaanden betaal ik niet en wordt de mobile home niet gebruikt en kan ik al mijn spullen erin laten.
    In het huurbedrag zitten ALLE vaste lasten. Dus incl. parkhuur, water, stroom, onderhoud, enz enz
    De eigenaar van de mobile home woont ernaast en zorgt voor de mobile home terwijl ik weg ben.
    Sinds ik heb aangegeven de mobile home te willen huren staat hij niet meer te koop.
    Het is geheel gemeubileerd, maar wij zitten er niet mee om h.e.e.a. te vervangen als wij graag iets anders willen en die toestemming hebben we.

    Ook hier rijst toch de vraag of dit de moeite loont ten opzichte van huur voor langere duur. Jij kunt er mee leven maar geldt dat ook voor anderen die in een vergelijkbare situatie zitten?
    Dat zal iedereen voor zich zelf moeten uitmaken. Dat is niet iets waar ik me mee zal bemoeien.

    Heeft het werkelijk zin om een auto te kopen, deze te verzekeren, er wegenbelasting over te betalen en het nodige onderhoud aan te laten plegen als je (voorlopig?) nog niet langdurig in Florida bent? Ik geef onmiddellijk toe dat de kosten om van het vliegveld naar Sebring en terug te geraken met een huurauto je nu niet direct de kop kosten. Voor 75 euro moet dat wel lukken en dan krijg je de tank benzine er nog bij als je het slim speelt, zodat je die rit feitelijk voor noppes maakt. Maar als je één week naar Florida gaat, zijn de kosten voor de eigen auto dan niet heel erg hoog en had je dan niet beter gewoon een weekje in een huurauto kunnen rijden? Een rekenvoorbeeld zou heel verhelderend werken en wie weet breng je andere forumleden op een idee.
    Sterker nog, die week hebben wij een huurauto. En die ga ik gebruiken om mijn auto op te halen en op onze plek te zetten.
    En of het zin heeft om die auto zo lang in bezit te hebben is iets wat ik gelukkig helemaal zelf mag uitmaken in samenspraak met mijn vrouw.
    Maar ik hoef mij totaal niet druk te maken om van het vliegveld naar de mobile home te komen in de toekomst van de eigenaar is graag bereid om mij te halen en terug naar het vliegveld te brengen als we dat willen


    Oeps....het is een goede gewoonte om leuke aanbiedingen hier op het forum met elkaar te delen. Je weet immers nooit wie er nog meer op het vinkentouw zitten? Ik heb het zelf dikwijls gedaan en er vele FIJNE vrolijke Floridaforumvrienden mee gemaakt. Mijn mailbox loopt vaak over van de dankbare reacties!
    GRAAG gedaan !
    Voor speciale aanbiedingen kan ik best ticketspy.nl aanraden. Zie je vaak aanbiedingen voorbijkomen. En deze aanbieding staat in uitgebreid beschreven in vliegtickets 2014.
    Ook weet ik dat er mensen zijn die heel boos worden als je twee keer hetzelfde opschrijft en dat wil ik dus niet doen.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 10-05-14 om 12:52. Reden: Typefout

  8. Top | #38
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Helaas is mijn bericht verwijderd terwijl deze wel degelijk betrekking had op de update van Frans...

    Bij deze ga ik het dus nogmaals proberen

    Frans, super leuk voor jullie dat het allemaal gelukt is en ik wens je dan ook heel veel plezier van jullie accommodatie.
    Heel verstandig dat jullie eerst even gaan huren en wie weet is de koop daarna snel gesloten...
    Geniet ervan!
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  9. Top | #39
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Angelique, bedankt voor je vriendelijke reactie. En, zoals je ziet, ik heb jou raad opgevolgd. :-)

  10. Top | #40
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kopen mobile home max $15.000

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Hiermee lijkt mij de oorspronkelijke vraag of je voor $15.000 een Mobile home aan zee of in de buurt van Orlando kunt kopen, beantwoord met NEEN. De keuze is immers op Sebring gevallen en dat ligt op zo'n anderhalf uur rijden van MCO en/of Tampa, wat in mijn beleving niet echt in de buurt is. De vraag blijft wat nu precies de kosten zijn als je wat verder van de toeristische gebieden gaat zitten en of dit voor andere mensen ook een financieel aantrekkelijke keuze is.
    Ik heb ook voor Sebring gekozen, of eigenlijk, Sebring kwam me aangewaaid omdat familie er zit. Ja het is een stukje rijden naar toeristische oorden. Maar small-town America heeft zijn eigen charme en die waardeer ik zeer.

    Overigens is het niet toevallig dat Frans in Sebring is terechtgekomen. Ik heb hem aangeraden daar eens te gaan kijken (eigenlijk: Sebring of Lake Placid, dat een aantal heel erg mooie mobile home parken aan diverse meren heeft) en inderdaad - de kosten van "onroerend goed" (strikt genomen kun je een mobile home daar niet onder rekenen) liggen beduidend lager.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ook hier rijst toch de vraag of dit de moeite loont ten opzichte van huur voor langere duur. Jij kunt er mee leven maar geldt dat ook voor anderen die in een vergelijkbare situatie zitten? Heeft het werkelijk zin om een auto te kopen, deze te verzekeren, er wegenbelasting over te betalen en het nodige onderhoud aan te laten plegen als je (voorlopig?) nog niet langdurig in Florida bent?
    Frans gaat "overwinteren" in Florida en drie maanden een auto huren loopt toch wel in de papieren. Ik heb voor mij de rekensom gemaakt destijds en vastgesteld dat een eigen auto in mijn situatie maar net uit kan, of net niet - als we niet dikker huren dan intermediate. In ons geval is ook een belangrijk aspect dat we nu een dikke vette SUV hebben staan voor die kosten. Wij verblijven aanzienlijk minder lang in Florida dan Frans van plan is, dus in zijn moet het dus wel voordeliger zijn.

    Tenslotte dit. Toen wij ons huisje bouwden in Sebring hebben we heel wat rekensommen gemaakt, maar bewust niet de rekensom of het goedkoper was dan elke keer een villa te huren. We weten dat huren goedkoper is. De rekensommen die we wel gemaakt hebben, waren om vast te stellen of we het ons konden veroorloven. De reden om iets in Florida te kopen, en dat zal ook voor Frans gelden, en ook voor de anderen die deze stap gewaagd hebben, is niet een economische. Het is onze versie van The American Dream.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •