Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    6

    Standaard Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Beste allemaal,

    ik zit al weken te spitten in dit forum en ik raak een beetje ondergesneeuwd door alle informatie dus bij deze wil ik jullie vragen of jullie een beetje mee zouden willen denken. Wij vertrekken 14 september voor 2 weken naar Florida waarbij we vliegen op Miami. We dachten aan 2 dagen Miami, daarna naar Disney voor 2 a 3 dagen, via de Everglades 2 a 3 dagen en dan de resterende dagen over de Keys te verdelen. Klinkt dat alsof het te doen is? We willen een auto via autoverhuurusa.nl huren. Is deze betrouwbaar?

    Ik ben nu druk op zoek naar een leuk hotel in Miami. We hebben ontzettend veel zin in de reis maar op de een of andere manier is het plannen er wat bij in geschoten, misschien wel omdat we vrij last minute hebben besloten om naar Florida te gaan. Bedankt alvast voor het meedenken.

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Schrijf je schema eens uit zoals dat bij andere topics gedaan wordt. Maakt het voor ons wat makkelijker om erop te reageren.
    Dat autoverhuurbedrijf ken ik verder niet. Maar het is een broker zoals zovele. Ze maken gebruik van Cartrawler.

    Ik kom zelf niet door het boekingsproces heen. Maar dat kan een tijdelijke storing zijn.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    6

    Standaard Re: reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Hoi Njit,

    omdat het allemaal nog niet zo vast ligt dacht ik dat dit overzicht handig genoeg was, maar ik zal mijn best doen om het te doen zoals de anderen het hebben gedaan

    Dag 1: Aankomst Miami 16.00
    Dag 2: Miami
    Dag 3: Miami
    Dag 4: Disney
    Dag 5: Disney
    Dag 6: Disney
    Dag 7: Everglades (bv Shark Valley)
    Dag 8: Everglades
    Dag 9: Keys
    Dag 10: Keys
    Dag 11: Keys
    Dag 12: Keys
    Dag 13: Miami
    Dag 14: Terugreis

    We hebben een aantal dagen Keys gedaan zodat we op het gemakje naar Key West kunnen rijden en ondertussen kunnen stoppen/overnachten, bv op Islamorada maar waar ligt nog niet vast. Hebben we zo voldoende tijd? Uiteraard zouden we het liefst zoveel mogelijk doen maar we vinden het ook prettig om in een prettig tempo te reizen

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Obv deze info is het moeilijk adviseren, je moet er zelf ook even wat energie en tijd in stoppen.
    Wat vinden jullie leuk, welke parken wil he bezoeken, gebruik bijv Google Maps voor de afstanden.
    Miami- Key west is 4 uur onafgebroken rijden, dus 4 dgn is rijkelijk veel, maar wat wil je hier zien dn doen.
    2 dgn in Everglades is zonde, pak dit mee op je reis van Orlando naar de Keys, win je weer een dag.
    Wat wil je in Miami zien of doen? Misschien wil je liever nog een dag extra in Orlando.
    Keuzes te over, maar wat wil je zelf?
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    6

    Standaard Re: Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Hoi Esther,

    bedankt voor het meedenken maar misschien stel ik wel de verkeerde vragen. Het ging me nu vooral om de reistijden en of het een beetje een relaxt schema is. Disney en Key West zijn voor ons punten die we graag wilden doen. Alles daartussen lijkt ons al een ervaring. Er staat ook gewoon een hoop open, er zijn zoveel keuzes, ik lees me al tijden suf op het forum en de lonely planet is al tig keer uitgespit. En toch vind ik het moeilijk om definitieve keuzes te maken we zullen knopen door moeten hakken, nog meer lezen

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Ik ken het probleem ;-)
    Onze route heb ik steeds in Mapquest getoetst en ik moet zeggen, we zijn net terug en het klopte aardig.
    TomTom deed er iets tijd bovenop.
    We zijn 3 wkn geweest en niet alles kunnen doen wat we wilden, dus misschien maar terug volgend jaar!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    6

    Standaard Re: Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Mapquest kende ik nog niet, goeie tip. Plannen zijn inmiddels weer iets gewijzigd. Voordat we naar Disney gaan, meer langs de kust toeren en overnachten ipv de Everglades. Langzaamaan komen we er wel.

  8. Top | #8
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Het maken van een reisschema is altijd lastig, omdat je zoveel mogelijke wilt zien en doen in een korte tijd.

    Vanuit Miami naar Orlando is het ruim 4 (tot 5) uur rijden. Wellicht om te overwegen is om eerst in Miami te verblijven, daarna door naar Key West (ook ruim 3 uur rijden). Vervolgens door de Everglades terug langs de Golf van Mexico (ergens overnachten in Naples - Fort Myers Beach - Clearwater Beach), richting Tampa - Orlando.

    Vanuit Orlando kan je dan weer doorrijden naar evt. Cocoa - Vero Beach - Fort Lauderdale / Miami.


    Overnachten in de Everglades was niet onze keuze tijdens de laatste zomervakantie, maar wel ontzettend leuk om daar een Airboat Ride te doen.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  9. Top | #9
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Ik zou het zo ongeveer indelen (met behoud van drie dagen Disney, maar iets minder dagen in Key West)

    Dag 1: Aankomst Miami 16.00
    Dag 2: Miami
    Dag 3: Miami
    Dag 4: Miami - Orlando
    Dag 5: Orlando (Disney)
    Dag 6: Orlando (Disney)
    Dag 7: Orlando (Disney)
    Dag 8: Orlando – St. Petersburg
    Dag 9: St. Petersburg - Naples
    Dag 10: Naples – Islamorada (en dan langs de Tamiami Trail een airboat tour of iets dergelijks)
    Dag 11: Islamorada – Key West
    Dag 12: Key West
    Dag 13: Key West - Miami
    Dag 14: Terugreis

    Je zou Miami ook nog in twee delen kunnen opsplitsen: een dag op het begin en een dag op het eind.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013

    Wij doen het volgende schema:

    Dag 1: Aankomst Fort Myers 16.00
    Dag 2: Naples
    Dag 3: Everglades en rijden naar Islamorada
    Dag 4: Islamorada
    Dag 5: Naar Key West
    Dag 6: Key West
    Dag 7: Key West
    Dag 8: Rijden naar Miami
    Dag 9: Miami
    Dag 10: Rijden naar Orlando
    Dag 11: Orlando
    Dag 12: Orlando
    Dag 13: Orlando
    Dag 14: Orlando
    Dag 15: rijden naar Fort Myers, terugvlucht


    Wij hebben wat extra tijd in de Keys, o.a.omdat we daar willen snorkelen en zwemmen met dolfijnen. Misschien heb je hier wat aan.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •