Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    5

    Standaard Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Hallo,

    Wij zijn onze reis naar Florida aan het voorbereiden. We gaan van 17 oktober tot 1 november, 16 dagen. Tickets hebben we al geboekt (We vliegen naar Orland en via Miami naar Curacao).
    We willen voor de hele periode één auto huren, waar kunnen we het beste een auto huren?
    We willen de reis afstemmen op onze kinderen (2 en 4 jaar) en te gelijk het een en ander zien van Florida.

    We denken aan het volgende reisschema:
    1e week (17-24 okt.) een villa huren in de omgeving van Orlando; zodat we vanuit een vaste plek de omgeving van Orlando kunnen bekijken. Heeft iemand een tip voor een nette/betaalbare villa voor 2 volwassen en 2 kinderen?
    - Eerste dag bij komen van de reis
    - Dag Cocoa Beach
    - Seaworld
    - Een dagje shoppen (wat zijn de beste outlets?)
    - Disney World Magic Kingdom
    - Kennedy Space Center bezoeken
    (deze dagen staan niet in een vaste volgorde, afhankelijk van de kinderen en de dagen)

    Van Orlando via de West kust naar Fort Myers/ Naples
    3 nachten overnachten in de buurt van Fort Myers/ Naples overnachten (24-27 okt)
    - Dagje naar Fort Myers
    - Dagje naar Everglades

    Vandaar naar de Key West
    2 nachten overnachten op Key West (27-29 okt)
    - Fietsen op Key West?

    Key West naar Maimi
    3 nachten overnachten in (de buurt van) Maimi (29 okt - 1 nov)
    - Dagje naar Fort Lauderdale
    - Dagje naar Maimi Beach

    Van Maimi vliegen we naar Curacao om een weekje te relaxen voor we naar huis gaan.

    Kent iemand misschien goede en kindvriendelijke overnachtsplaatsen op onze route?
    Verder nog tips, aanvullingen of opmerkingen op ons schema? Wij horen het graag!


    Alvast bedankt!

    Groet,
    Majan
    Laatst gewijzigd door Majan; 02-09-13 om 02:04.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema Majan; Orlando - Miami met kleine kinderen

    Hoi Majan,

    ik zou met kids van 2 en 4 de tijd in Orlando wat verlengen en de tijd in Key west/Miami wat verkorten, als je überhaupt al met kids dat hele eind naar Key West wil rijden...?
    Kijk eens op Google Maps of Mapquest over wat voor afstanden je praat.
    Fort Myers - Key Largo is ca 3 uur rijden, Key Largo - Key West is ca 2,5 uur rijden!

    Cocoa Beach is misschien te combineren met dagje KSC, anders moet je 2x die kant op rijden, ca 1,25 uur enkele reis.
    Ook moet je je afvragen of je kids van 2 en 4 een plezier doet met KSC, misschien net iets te jong of jullie moeten het zelf heel graag willen?

    Onze ervaring in een villa is dat de kinderen (en papa en mama ook) het zwembad helemaal geweldig vinden, dus een dag parkbezoek, een dag villa en eind vd dag (na het middagslaapje) iets leuks gaan doen en zo om en om wil ik je graag meegeven als advies, maar is gebaseerd op onze kinderen en onze ervaring, iedereen doet het op zijn eigen manier.

    Veel plezier met de voorpret en de vele vele keuzes...!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  3. Top | #3
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Majan; Orlando - Miami met kleine kinderen

    Leuk vooruitzicht hebben jullie...
    Ik zou de route langs de Golf van Mexico onderverdelen met twee stops, bijvoorbeeld Clearwater Beach en Fort Myers Beach/Naples. Daarna via de Everglades naar de Keys - 3 dagen. De reis van Miami naar Key West duurt zeker drie uur en zoals Esther aangeeft zijn de online routeplanners handig voor een dag indeling en benodigde tijdsduur.

    Sunrise vonden wij zelf een aardige plaats om dicht in de buurt van Fort Lauderdale/Miami te zijn en hier ligt ook een van de grootste shoppingmalls van Florida - Sawgrass Mills.

    Veel plezier met het voorbereiden...
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Hoi Majan,

    wat een leuke reis! Wij zijn bezig om een leuke reis voor de meivakantie voor te bereiden, we willen naar curacao om mijn broer te bezoeken en we willen onze, dan 9 jarige dochter, verrassen door een paar dagen naar Florida er gaan en de Disney en/of universal parken te bezoeken. Nu ben ik me aan het oriënteren op de vluchten en merk dat de vluchten naar curacao in de meivakanties een stuk duurder uitvallen dan alleen naar Florida. Waar heb jij je vluchten geboekt? En heb je nog tips voor me?

    Groetjes,
    ilse

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majan Bekijk Berichten
    We willen voor de hele periode één auto huren, waar kunnen we het beste een auto huren?
    kijk en vergelijk eens bij de volgende aanbieders

    http://www.usareisen.de/ / http://www.drive-usa.de/
    http://www.eautohuur.nl/
    http://www.alamo.co.uk/brits

    En probeer verder eens de zoekfunctie op het Forum. Over bijna alles is wel een apart onderwerp te vinden.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Wij gaan volgend jaar april voor het eerst naar Florida. Wij hebben al een auto geboekt via Alamo.co.uk. Veel goedkoper dan Alamo.nl. Een villa hebben wij ook al vastgelegd via http://www.floridaholiday.nl
    Ziet er prima uit en ik lees goede recensies. Wij starten in Naples, rijden dan naar Key Largo, Key West, Miami en sluiten af in Orlando.

  7. Top | #7

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Wij zijn afgelopen november met onze kinderen geweest, zij waren toen 1,5 en bijna 5 dus vergelijkbaar. Een tip voor Orlando: ga zeker naar Legoland, erg leuk voor kinderen van die leeftijd en *heel veel* rustiger dan Disney. Wij zijn ook op Key West geweest en zijn vanaf Key West in 1 dag naar Naples gereden. Het is inderdaad best een stuk maar ik zou het zo weer doen, het hangt er natuurlijk wel van af hoe je kinderen zijn in de auto.
    Qua shopping: de usual malls natuurlijk (Florida Mall) maar wij waren ook erg blij met de Lake Buena Vista Factory Stores (http://www.lbvfs.com/). In de Gap winkel was alles 80% korting (hoodies voor $9) en we hebben serieus de halve Carters winkel leeggekocht :-)

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Carters hebben wij voor kennissen ook geshopt.. Zeker in de Outlets kost het allemaal niks. En vaak krijg je ook een kortingsbon als je jezelf aanmeld op hun site.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    37

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Hoi, wat een leuk vooruitzicht. Wij zijn met onze kinderen (inmiddels 15 en 10 jaar) regelmatig naar Florida geweest. Onze jongste was 3 jaar toen wij naar KSC zijn geweest en vond het helemaal geweldig! Wel zijn wij meer dagen naar Disney gegaan omdat ook de andere parken van Disney erg leuk waren. En als je meerdere dagen gaat is dit ook goedkoper. Seaworld vinden wij het meest relaxte park. De Westkust is erg fijn met kleine kinderen. Bij Miami en Fort Lauderdale waren de golven hoog en konden we vaak niet het water in. Key West vonden wij geweldig. De route ernaar toe vonden de kinderen ook heel leuk omdat je iedere keer een brug over moest naar het volgende eiland. Het strand bij Key West was leuk en overzichtelijk. Miami vonden wij toen de kinderen kleiner waren erg druk. Onze jongste vond het zelfs te druk maar dat scheelt natuurlijk per kind. Heel veel plezier met de voorpret!

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    5

    Standaard Re: Reisschema Majan: Orlando - Miami met kleine kinderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ilse73 Bekijk Berichten
    Hoi Majan,
    Nu ben ik me aan het oriënteren op de vluchten en merk dat de vluchten naar curacao in de meivakanties een stuk duurder uitvallen dan alleen naar Florida. Waar heb jij je vluchten geboekt? En heb je nog tips voor me?
    Hoi Ilse,

    Wij hebben onze vluchten geboekt via expedia. Bij hen kun je gecombineerde vluchten boeken. Wij gaan buiten de vakanties en dat scheelt in de kosten, binnen de vakanties zijn ze inderdaad duurder.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •