Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 24 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 231

Onderwerp: Vliegen met Lufthansa

  1. Top | #21

    Standaard Lufthansa naar miami

    Ik vertrek morgen vroeg naar miami en wou nog weten hoe goed de duitse lufthansa tegenover de rest?

  2. Top | #22
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Eigenlijk gelijk aan United... goede service, als je met Lufthansa vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegt, krijg ze zelfs op dat korte vluchtje al een lekkere sandwich en drinken...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Lufthansa naar miami

    Hangt er een beetje vanaf op welke punten je wilt vergelijken.

    Service aan boord? LH heeft een goede reputatie op dat gebied en leeft dat absoluut na. Een goede maatschappij om mee te vliegen als je een 'dertien in dozijn'-vlieger bent zoals de meesten. Op dat gebied kan ik ze dan ook zeker aanraden.

    Vliegen met een handicap met LH? Sja, laten we het erop houden dat het naleven van basic wetgeving al te moeilijk voor ze is. Op dat gebied raad ik ze dan ook zeker af.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-08-09 om 01:07. Reden: full quote eruit

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: Lufthansa naar miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shockblade Bekijk Berichten
    Vliegen met een handicap met LH? Sja, laten we het erop houden dat het naleven van basic wetgeving al te moeilijk voor ze is. Op dat gebied raad ik ze dan ook zeker af.
    Heb je hier ervaring mee dan:?:

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Lufthansa naar miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob gertsen Bekijk Berichten
    Heb je hier ervaring mee dan:?:
    Breek me de bek niet open.

    Ik vlieg al langer met een handicap. Dan kan er wel eens iets niet helemaal optimaal gaan. Hoort er bij, kan ik meestal smakelijk om lachen. Ik heb wat dat betreft ook al van alles meegemaakt.

    Maar LH?! Pfoei! Kort samengevat?
    * een elektrische rolstoel dusdanig gesloopt dat (beschermde!) bedrading volledig door was, geen beginnen meer aan.
    * een handbewogen rolstoel kwijt raken, om deze vervolgens pas na 3 dagen af te leveren na terug vinden. Protocol bleek belangrijker dan feit dat er ook vluchten waren die stoel binnen 24 uur op plaats van bestemming had kunnen doen aankomen.
    * Beloofde vervangende handbewogen rolstoel is nimmer verschenen.
    * Duurde maar 3 dagen alvorens er een bedrijf opgetrommeld was om schade aan elro te inspecteren en waar mogelijk te verhelpen. -heb dus uiteraard zelf mijn eigen dingen geregeld-
    * een hoop nieuwe duitse scheldwoorden geleerd met dank aan de LH special service agent, zo lieflijk gericht jegens mezelf en reisgezelschap
    * vastgelegde stoelen vergeven aan frequent flyers -wederom in overtreding met EU-regelgeving-, deed er niet toe dat dit kon leiden tot medische noodsituatie
    * er is geprobeerd -alweer onrechtmatig- overgewicht in rekening te brengen voor rolstoel

    Wat bij mij de druppel is gebleken is de 'klachtenafhandeling' van LH. De klacht is niet gehoord en de financiële schade is slechts gedeeltelijk vergoed. Dan praten we niet over bedragen die hoger zijn dan vastgelegd in de regels zoals opgesteld in Warschau (regelgeving omtrent max. vergoeding bij schade bagage), maar gewoon over bedragen die men wettelijk gezien dient te vergoeden.


    Nogmaals, qua cabin crew is LH echt ronduit goed. De gemiddelde reiziger zal goed met hen kunnen vliegen. LH USA? Zodra je bij het management terecht komt; absoluut top. Het gaat mij er niet om om LH als 103830e rangs airline af te schilderen. Dat zijn ze namelijk niet.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: Lufthansa naar miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shockblade Bekijk Berichten
    Breek me de bek niet open.

    .
    Ok, je hebt er duidelijk ervaring mee Heb je ook ervaringen met maatschappijen waar dit wel goed ging?

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Lufthansa naar miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob gertsen Bekijk Berichten
    Ok, je hebt er duidelijk ervaring mee Heb je ook ervaringen met maatschappijen waar dit wel goed ging?
    NWA ging heel netjes, al bleek daar al snel dat ze wat moeite hebben met optimaal veilig laden en bevestigen van rolstoelen. Dat getackeld hebbende; netjes.

    Continental; vlieg over een paar weken voor het eerst met ze. Tot op heden zeer aangename, gemakkelijke communicatie. Pro-actieve airline, ik kan maar een half woord zeggen en men snapt al wat er nodig is en handelt er op. Behoorlijk =D> als je bedenkt dat mijn beperking bepaald niet 'alledaags' is en het bijna altijd voor het eerst is dat men er mee van doen heeft. We vliegen dit keer met 2 rolstoelers en 3 rolstoelen, dus een goede testcase. ;-)

    KLM; mwah, veilig middelmaatje.

    United; communicatie was wat stroef. Dat gezegd hebbende, geen daadwerkelijke vliegervaring. Betrof een UA vluchtnummer die door mijn 'vrienden' van LH werd uitgevoerd.

    Over het algemeen is het overigens relaxter vliegen met Amerikaanse airlines dan Europese. Men is in de USA al langer gewend aan regelgeving op het gebied van vliegen met een beperking en dat merk je duidelijk. Als direct gevolg hiervan communiceer ik standaard met de Amerikaanse tak van een airline, niet met hun office hier in NL. Kennis van zaken, dat praat toch makkelijker.

    Clue is altijd sowieso communicatie. Helder doch beschaafd duidelijk maken wat er nodig is, wat kan iemand wel, wat niet, hoe mag assistentie wel geboden worden en hoe vooral niet (omdat dit bijv. tot ongelukken of blessures kan leiden). En vooral ook; herhaling. Informatie staat vaak wel in de computer, maar niet iedereen heeft vervolgens weet van die info. Combineer dat met wat humor en geduld en vliegen is een behoorlijk relaxte manier van reizen.

    En eerlijk is eerlijk; met wie of wat ik ook vlieg, ik ben nog nimmer een cabin crew tegen gekomen die me op dit punt tegen gevallen is. Bijna alleen maar =D> crews. Ik vlieg veel solo en dan ben ik voor bepaalde zaken echt van de crew afhankelijk. Nimmer een probleem geweest, noch ooit ook maar het idee gekregen dat de crew het vervelend zou vinden om te helpen -uiteraard binnen de grenzen van wat ze mogen!-.


    Niet helemaal relevant voor een florida-forum :wink: maar Aziatische airlines bevallen me ook erg goed. Malaysia Airlines, Qantas (ok niet Aziatisch), Cathay, Singapore Airlines, allemaal altijd nette en goede service.


    Op zoek naar meer info dan alleen van maar 1 persoon? (blijft immers gekleurd :lol: ); www.flyertalk.com Dit is een engelstalig forum waar vooral mensen hangen die onzettend veel vliegen. Er is een aparte 'flying with a disability' sectie, waar allerlei ervaringen langs komen en vragen vaak al snel een antwoord krijgen.

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Ervaringen met andere maatschappijen dan Lufthansa graag plaatsen in de topics over de betreffende maatschappijen. Of open een nieuw topic over het vliegen met een handicap.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Van de Lufthansa site:

    Due to a strike which has been announced by the pilots union “Vereinigung Cockpit” (VC) from 22 February 2010 to 25 February 2010 Lufthansa expects heavy influences to its flight operations.

    If you have booked a Lufthansa Flight on 22 February 2010 – 25 February 2010 but prefer to change your travel plans, Lufthansa offers one rebooking free of charge to another Lufthansa flight before 31 March 2010 under the condition that your origin and destination remain unchanged.
    Lufthansa has implemented a toll free number for calls within Germany: 0800 / 8 50 60 70.
    Local phone numbers.

    Passengers on domestic routes in Germany whose flights have been cancelled are requested to make their journey by rail. If you have an electronic ticket (etix) please proceed to one of our Lufthansa Check-In machines to exchange the etix for a travel-voucher. You may also purchase a rail ticket at a service desk of Deutsche Bahn and refund your Lufthansa ticket afterwards.

    Current information on daily flight operations can always be found under Arrival & Departure

    Lufthansa regrets any inconvenience to Lufthansa passengers caused by the strike and will do its utmost to reduce the impact for travellers.



  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Lufthansa

    Ik heb even rondgekeken, maar kon geen topic vinden over dit onderwerp....vandaar alsnog mijn vraag...

    Wij vliegen in februari met Lufthansa via Frankfurt naar Miami. Nu heb ik iets gelezen over een a380 van Lufthansa. Weet iemand of dat toestel deze bestemming aandoet? Dus...vliegen wij met de nieuwe A380?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •