Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 24 EersteEerste ... 1321222324 LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 231

Onderwerp: Vliegen met Lufthansa

  1. Top | #221

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Hebben wij 2 jaar terug gevlogen, ook met 1.45 min er tussen. We vertrokken uit AMS met 45 min vertraging en hadden uiteindelijk toen we letter uitstapte in FRA nog 45 min.
    Je moet nog 1 maal door een douane heen waar ook soms gecontroleerd wordt apart van de douane. We zijn niet gaan rennen maar wel flink doorgelopen. 1 in onze groep werd ook nog extra gecontroleerd maar uiteindelijk toch op tijd bij de aansluit naar MIA. 15 voor boarden. Dus uiteindelijk haalbaar. Maar ik hoop voor je dat je werkelijk 1.45 uur tijd hebt kan je op je gemak alles doen.

  2. Top | #222
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinB Bekijk Berichten
    Wat een chaos op Frankfurt vandaag!
    Gelukkig zitten we nu toch nog in het vliegtuig, wel een vertraging van ruim 3,5 uur.
    Dat wordt een latertje dan...maar goed, veiligheid boven alles hoor!
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  3. Top | #223
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    We zitten nu in Frankfurt te wachten op onze vlucht naar Tampa . De vlucht uit Amsterdam had 20 min.vertraging , en de vlucht naar Tampa een uur... tijd genoeg dus. De originele overstap was 1.25 uur, en dat is goed te doen. Wel een beetje aanpoten, maar geen stress.

  4. Top | #224
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullyleo Bekijk Berichten
    Kan iemand mij dan misschien helpen? Ik heb de app gedownload en de vluchten (AMS-FRA-TPA) staan keurig in het overzicht. Toch kan ik geen stoelen reserveren. Tickets zijn geboekt via Schipholtickets, kennelijk via United, vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa met vluchtnummer UA9066. Stoelen reserveren via Lufthansa gaat dus niet en na inloggen op de site van United krijg ik dit bericht:
    Come back within 23 hours of departure to check in and select a seat through Lufthansa.




    UPDATE: Soms heeft het toch zin om af en toe even in te loggen op de site van Lufthansa, ook al heb je een code-share vlucht geboekt. Vandaag ingelogd en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat het seatplan open stond en was er in ene toch de mogelijkheid om stoelen te reserveren, ondaks de code-share vlucht. En dat ook nog voor de retourvlucht! Direct voor de heen- en terugweg preferred seats geboekt in de premium economy zone. Beetje bijbetaald (160 euro totaal) en ik heb de bevestiging al in de mail. Ik ben een blij mens!

  5. Top | #225
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Wij hebben nu een terugvlucht gezien vanuit Tampa, met 1,5 uur overstaptijd op Frankfurt. Is dat te doen?
    Over het algemeen duren vluchten vanuit Amerika altijd korter, maar als je vertraging oploopt dan ben je het haasje.....Andere optie is een overstaptijd van 4 of 5 uur. Dat vind ik wel erg lang pfffff.....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #226
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    1,5 uur is goed te doen.
    Het is wel een heel uitgestrekt vliegveld, doorlooooopen.
    Ik had begin dit jaar ik meen 1.10 uur vanuit Orlando en dat was te doen.

    Vertragingen kan je toch niet voor zijn.
    Voordeel is dat er van Frankfurt naar Amsterdam dagelijks tig vluchten zijn, dus ze boeken je wel over.

  7. Top | #227
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Super! Dank je wel. Dan zie ik verder geen belemmeringen....dus boeken maar
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #228
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Op de terugweg zou ik dat risico eerder acceptabel vinden dan op de heenweg (maar meestal is 1.45 uur wel voldoende). Als je in Frankfurt onverhoopt te laat aankomt, kun je zelfs in geval van nood nog met de trein naar huis....

    Sowieso, vanaf Frankfurt gaan er meerdere vluchten per dag naar Amsterdam, dus dan zou ik als ik jou was gewoon de korte overstap riskeren. Ik zou geen 4 of 5 uur op Frankfurt willen wachten op een vlucht naar Amsterdam, dan ben je desnoods ook in 4 uur met de trein in Amsterdam voordat je überhaupt vertrokken bent met het vliegtuig....
    If it ain't Dutch it ain't much

  9. Top | #229
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Wij hadden dit jaar ook een overstap van 1,30 en deze keer was het maar een korte wandeling in tegenstelling tot de keer daarvoor op Frankfurt toen hebben we ons rot moeten rennen.
    Dus het hangt er een beetje vanaf aan welke gate je aankomt en naar welke gate je moet om te vertrekken.

  10. Top | #230
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Vliegen met Lufthansa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Op de terugweg zou ik dat risico eerder acceptabel vinden dan op de heenweg (maar meestal is 1.45 uur wel voldoende). Als je in Frankfurt onverhoopt te laat aankomt, kun je zelfs in geval van nood nog met de trein naar huis....

    Sowieso, vanaf Frankfurt gaan er meerdere vluchten per dag naar Amsterdam, dus dan zou ik als ik jou was gewoon de korte overstap riskeren. Ik zou geen 4 of 5 uur op Frankfurt willen wachten op een vlucht naar Amsterdam, dan ben je desnoods ook in 4 uur met de trein in Amsterdam voordat je überhaupt vertrokken bent met het vliegtuig....
    ja inderdaad, dat risico kunnen we makkelijk lopen. Frankfurt is in ieder geval binnen Europa....bedankt voor het meedenken!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •