Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Reisschema Chalesa: Orlando-Panhandle-Orlando, sept 2013

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Berichten
    28

    Standaard Reisschema Chalesa: Orlando-Panhandle-Orlando, sept 2013

    Hallo medeforummers,

    Zoals ik een tijd geleden heb doorgegeven gaan mijn man en ik in september naar Florida en willen we deze keer de Panhandle met een bezoek vereren.
    Ik ben heel vaak wezen koekeloeren hier op het forum om uit te vogelen langs welke leuke plaatsen we zullen gaan. Ook ben ik veel op Tripadvisor wezen kijken om te kijken wat de attracties van een bepaalde plaats zijn. Zodoende zijn we tot een globaal reisschema gekomen waar altijd nog van afgeweken kan worden. Op een paar vaste overnachtingen na. Het volgende leek ons wel geschikt:

    4 sept - aankomst in Orlando rond 18.00 uur. De eerste overnachting is in het Best Western Airport Inn. Hier zijn we eerder geweest en is goed bevallen.
    5 sept - vanaf ons hotel: via Ross Dress for Less naar Kennedy Space Center - Daytona Beach( hotel zoeken)
    6 sept - Daytona Beach - Palatka(Ravine State Park, Muurschilderingen bekijken(city of Murals) - Lake City(overnachten)
    7 sept - Lake City- Tallahassee(Flordia State University) - Marianna( Cavern State Park) hier overnachting.
    8 sept - Marianna - Destin ( 3 overnachtingen)
    9 sept - Destin } vanaf hier bezoeken we o.a. Pensacola, fort Walton Beach, en meer plaatsen in de omgeving. Het kan best zijn dat we hier langer blijven dan 3 nachten.
    10 sept - Destin }
    11 sept - Destin - Crawfordville (overnachting)
    12 sept - Crawfordville - Crystal River. minimaal 2 overnachtingen
    13 sept - Crystal River. ( toer maken om dolfijnen te spotten) zwemmen en zonnen aan het strand enz...
    14 sept - ??
    15 sept - ??} De buurt hier verkennen en lekker relaxen aan het strand etc..
    16 sept - ??
    17 sept - We vertrekken naar Indian Shores waar we voor 3 nachten een condo hebben gehuurd, op een steenworp afstand van het strand.
    18 sept - Indian Shores } Tampa en Clearwater bezoeken, St. Petersburg ....
    19 sept - Indian Shores
    20 sept - Indian Shores - Orlando alwaar ons vliegtuig rond 18.30 vertrekt richting Schiphol.

    Dit is de planning zoals hij er op dit moment uitziet. Er kan buiten de eerste en de laatste drie overnachtingen nog van alles verschoven worden. Ik hoop in ieder geval dat de Panhandle de moeite waard is. Er is niet zo heel veel van de Panhandle bekend hier op het forum heb ik van sommige mensen vernomen, (al heb ik toch wel wat leuke tips gehoord en genoteerd). Door het blog wat ik ga bijhouden hoop ik bij te dragen aan informatie over de panhandle voor dit prachtige forum!

  2. Top | #2
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Chalesa: Reisschema september 2013- orlando- panhandle - orlando

    Wij zijn benieuwd naar de reacties en ook geïnteresseerd in de Panhandle.
    Hebben er wel veel over gelezen in Lannoo's Reisgids Florida - wellicht staan hier ook tips voor jullie in. (link)
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Berichten
    28

    Standaard Re: Chalesa: Reisschema september 2013- orlando- panhandle - orlando

    Hoi Moolenschotje (s),

    Ik heb je Roadbook ook gedownload. Is erg mooi geworden en heeft je heel veel werk gekost denk ik. Maar het resultaat mag er zijn! Bedankt voor je link van de Reisgids. Ik heb hem echter in 2010 geleend van de bieb en ga hem van de week ook weer eens lenen. Mochten we besluiten om na dit jaar toch nog weer naar Florida af te reizen dan ga ik hem kopen, haha.
    Tja, mijn man zei: het is jammer om twee keer naar dezelfde bestemming te gaan maar het begon toch weer te kriebelen. Waarschijnlijk zijn wij toch ook ietwat besmet geraakt met het "Florida virus". En mijn gevoel zegt dat dit niet het laatste jaar wordt dat wij hier op vakantie naar toe gaan. Maar de tijd zal het leren....

  4. Top | #4
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema Chalesa: Orlando-Panhandle-Orlando, sept 2013

    Hoi Chalesa,

    Dank je voor de leuke reactie.
    Wij blijven jullie post volgen en zijn benieuwd naar het uiteindelijke reisschema.

    Ook wij gaan niet zo snel twee keer naar eenzelfde bestemming, maar er is daar zoveel te doen en willen aanstaande zomer Orlando gaan combineren met een andere locatie - Crystal River staat zeker op het lijstje.

    Succes en veel plezier met het plannen...
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  5. Top | #5
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Reisschema Chalesa: Orlando-Panhandle-Orlando, sept 2013

    O, ik zie in je reisroute Marianna , Cavern State Park staan.... daar krijg je geen spijt van... prachtig!!!!
    wij hebben afgelopen meivakantie daar een dag trip naar toegedaan vanuit Thomasville Georgia..
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 21-08-13 om 15:28.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Berichten
    28

    Standaard Re: Reisschema Chalesa: Orlando-Panhandle-Orlando, sept 2013

    Hoi Moonlight,

    Omdat we toch naar de Panhandle gaan leek ons het Cavern State Park inderdaad een mooi uitstapje. Leuk dat je het even vermeldt dat dit het bezoeken waard is. We zijn erg benieuwd en als je eventueel mijn blog volgt dan zul je zeker onze reactie kunnen zien op het Cavern State Park.
    Het blog heet: leuntjeenries@blogspot.nl
    Groetjes, Chalesa



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •