Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Bij ons zaten er gewoon kleine kinderen aan boord, maar het zijn wel stevige bochten, geen riem om.
    Maar als je haar vast houdt en ze is niet bang aangelegd gewoon lekker meenemen.
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Jullie zijn top! Bedankt voor het meedenken!

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Kleintjes moeten sowieso in het midden zitten. Dus kan weinig gebeuren.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Na wat overleg hier, hebben we besloten dat we de tijd in Orlando gaan verlengen met 2 dagen en de tijd van de reis van zuid naar noord gaan verkorten. 'Dagje Everglades' gaat er uit en een dag korter in Crystal River.
    Het geeft meer rust om op 1 plek te zijn, dan kan ukje ook weer een beetje bijkomen van alles. En wij zelf vinden het ook prettig, een vast honk.
    Niet dat we in Orlando meer themaparken willen bezoeken, maar dan kunnen we bijvoorbeeld Kelly park doen. Of andere niet te intensieve dingen. Of dat we een themepark niet in 1 dag hoeven te 'doen', maar er 2 keer een halve dag voor uit kunnen trekken.
    (vandaag een half dagje naar Burgers Zoo geweest en we waren al kapot ... haha)

    Ik denk dat voor ons nu de volgende stap wordt de definitieve datum bepalen en een vlucht zoeken. Daarna op zoek naar accommodaties en dus definitieve plaatsen om te gaan overnachten. Daar ga ik dan nog stevig voor op onderzoek uit. Bedankt voor de suggesties tot nu toe!
    Het voelt nu beetje lastig om verder in detail te plannen voor iets wat zover weg is en ook nog zo onzeker voelt.
    Zouden jullie ook die volgorde aanhouden?

    En als dan vlucht + accommodaties zijn geregeld, gaan we weer verder met details van de uitstapjes plannen.

    Dan hou ik nu even op met er dag en nacht mee bezig zijn

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Zo, paar maanden later en onze vlucht is geboekt. En de titel van dit topic klopt niet meer, want we gaan van noord naar zuid

    Het leek ons toch prettiger om eerst een poosje in een villa te kunnen verblijven, bijkomen van de reis en acclimatiseren. En daarna dan verder reizen.
    Ook 1 stop eruit gehaald, om wat minder gewissel te hebben, ik vind het prettig om in een buurt wat te kunnen wennen.
    De globale plannen zijn nu als volgt:

    01 - vlucht naar Orlando Sanford, door naar nog te boeken villa in omgeving - 10 nachten
    02 - buurt verkennen, boodschappen, bijkomen
    03 - Orlando *
    04 - Orlando *
    05 - Orlando *
    06 - Orlando *
    07 - Orlando *
    08 - Orlando *
    09 - Orlando *
    10 - Orlando *
    11 - Korte reisdag naar westkust, precieze locatie nog te bepalen (bv Treasure Island / Clearwater) - 4 nachten
    12 - nog in te vullen
    13 - Bush Gardens
    14 - nog in te vullen
    15 - Korte reisdag verder zuidelijk, precieze locatie nog te bepalen (bv Sanibel / Naples / Ft Myers) - 3 nachten
    16 - nog in te vullen
    17 - nog in te vullen
    18 - Lange reisdag naar Key West, met bezoek aan Everglades - 3 nachten
    19 - Key West
    20 - Key West
    21 - Naar Homestead - 1 nacht, puur om alvast dichter bij vliegveld te zijn
    22 - Vlucht naar huis vanaf Miami

    * in Orlando en omgeving willen we het volgende doen:
    Seaworld / Kelly-park / Legoland / Aquatica / Fun spot / evt nog Disney Animal Kingdom.
    Deze activiteiten lijken ons geschikt voor onze dan 4-jarige dochter. En natuurlijk wat shoppen, relaxen aan het zwembad. Met 10 nachten in Orlando moet dat goedkomen.

    Opmerkingen en suggesties welkom natuurlijk! Ik ga het stap voor stap aanpakken allemaal, tijd genoeg. Ben nu op zoek naar een geschikte villa.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Goed begin vh nieuwe jaar, reizen plannen
    Met een vierjarige in gedachte zou ik wellicht het verblijf in een villa nog iets uitbreiden en/of de westkust en dan Keywest inkorten, persoonlijk.
    Ook in Homestead overnachten zou ik afraden, dat is echt een achterbuurt. Kies dan voor een leuk verblijf op Key Largo en ga van daaruit naar Homestead/Keys. Wij verbleven in een van de apt van Kawasama Yacht Club, erg goed bevallen.
    Maar er zijn zat andere mogelijkheden. Speuren, speuren en nog eens speuren, leuk hè?
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Heel leuk alles afspeuren!
    Heb net iets van ... uhm ... 15 villa offertes opgevraagd

    Zou je nog langer dan 10 nachten in de villa doen? Ik ga dat is even overleggen met m'n man! Op zich willen we niet nog meer pretparken doen en we vinden het ook fijn om ergens een beetje te kunnen settelen, dus niet ergens 1 of 2 nachten maar blijven. Vandaar deze keuze. Maar ik moet ook nog gaan bedenken wat we dan precies gaan doen langs de kust en misschien blijkt dan inderdaad ook wel dat we beter wat langer in Orlando kunnen blijven.

    We eindigen de reis op Key West, maar willen op de dag van vertrek niet vanaf daar naar Miami hoeven rijden, zo'n eind en je weet maar nooit. Dus we willen 1 dag eerder alvast die kant op. Maar Homestead is dan dus af te raden als overnachtingsplaats. Key Largo vind ik nog niet helemaal dichtbij genoeg Miami. Misschien moet ik eens kijken naar iets bij Miami zelf, daar zijn toch vast ook rustige - niet achterbuurten?

    Dank voor het meedenken!

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Key Largo - Miami AirPort is 1 uur rustig rijden, Miami Beach - Miami AirPort is door druk verkeer ook bijna 45 min rijden. Hotels en parkeren zijn daar een stuk duurder.
    Het belangrijkste is wat jullie zelf vakantie vieren vinden, ik wil mijn mening niet opdringen.
    Wij kwamen met 10 dgn Orlando tijd tekort en 4/5 dgn westkust vonden wij ook wat kort.
    Key Largo - Key West is een heel eind rijden en wat wil je daar allemaal met een vierjarige doen?
    Als je al wat reisverslagen hebt gelezen, dan zul je moeten kijken waar je zelf het liefste en langste wilt blijven.
    Een villa met zwembad is iig een absolute aanrader zowel in Orlando als aan de westkust.
    Succes!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Dank je hoor!
    Ik word helemaal blij van bedenken hoe en wat. Posts als dit, reisverslagen, google-maps helpen daar bij

  10. Top | #20
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Reisschema SJSL: van zuid naar noord - oktober 2014

    Hee SJLS! Wij hebben, na het lezen van een boel reisverslagen en het krijgen van heel veel tips, besloten de Key's tot een volgende keer te bewaren. Wij hebben nu 2x een week een villa met zwembad, 1x Orlando, 1 maal Gulfcoastt en maken vandaar uit de uitstappen. 's Avonds lekker in het eigen bed, en maar 2 maal koffers uitpakken ;-) Veel plezier met de voorbereidingen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •