Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden ! (?)

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Locatie
    Almere-Haven
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Ga uit van de quote van Njit .. de uitzondering is dus als de tickets geboekt zijn voor januari 2013 maakt het dus niet uit en hoef je het ticket niet te laten wijzigingen.
    Onze tickets waren in 1e instantie gekocht medio 2012 voor de meivakantie van 2013. Deze zijn verplaatst en dus opnieuw geticketed met datum na januari 2013 en daar stond
    alleen onze voornaam en achternaam op. Daarom heb ik deze gisteren alsnog laten aanpassen met beide voornamen...

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker captain-oats's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    69

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    @goerik;
    Is dit alleen bij United Airlines? Ik moet eerlijk zijn, ik heb hier tot nu toe niks over gelezen, op geen enkele site.
    Wij vliegen bij Arkefly, en heb het net nagevraagd bij het reisbureau, zij weten ook niks over deze regel en passen ook onze ticket niet aan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-08-13 om 18:04. Reden: q

  3. Top | #13
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    ik heb het ook doorgelezen, en mij is het ook niet duidelijk
    het lijkt mij eigenlijk sterk dat alle namen vermeld moeten worden
    als je idd kijkt dat sommige 5 voornamen hebben en meestal zijn dat ook niet de kortste
    er staat full name..naar mijn idee gaat dat om de eerste voornaam zoals in je paspoort vermeld
    en niet om afkortingen , verbasteringen of roepnamen
    ik hoop dat er iemand wat meer duidelijkheid kan scheppen
    daar ik (alweer) op het punt sta binnenkort te boeken
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #14
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Hebben onze tickets (ArkeFly) ook in 2012 geboekt voor mei 2013 maar hebben die ook moeten omboeken naar september. Konden gewoon onze namen laten staan, dus geen tweede naam erbij. Het was altijd al zo met bv de roepnaam Gerard maar doopnaam Gerardus (die dan ook in het paspoort staat) dat er ALTIJD Gerardus op je ticket moet staan.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  5. Top | #15
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Volgens mij is er ook niks veranderd. Ik vind dit bericht net zo verwarrend als de rest van jullie hoor. Uit de website van United haal ik ook niet niet dat je álle voornamen dient te vermelden.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #16
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    mag het niet hopen ..mijn man heeft er 3,daarbij een lange achternaam...mag wel een A4tje worden dan
    ach, in het ergste geval reis ik van ons gezin dan alleen....heb maar 1 voornaam!

    volgens mij is het gewoon zoals het al was... net zoals jose ook al schrijft
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  7. Top | #17
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    mag het niet hopen ..mijn man heeft er 3,daarbij een lange achternaam...mag wel een A4tje worden dan
    Misschien wordt het zelfs wel een rol behang voor mensen met veel en of lange namen.....


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  8. Top | #18
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Volgens mij is er ook niks veranderd. Ik vind dit bericht net zo verwarrend als de rest van jullie hoor. Uit de website van United haal ik ook niet niet dat je álle voornamen dient te vermelden.
    Enige weken geleden had ik contact met United (USA) en werd mij gevraagd of dit mijn enige voornaam was, de medewerker vertelde mij dat alle voornamen zoals vermeld in het paspoort op de ticket moeten komen. Hij heeft het kosteloos aangepast en ook de mileageplus card gewijzigd.

  9. Top | #19
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Delta heeft dezelfde info staan: http://www.delta.com/content/www/en_...irectives.html
    American Airlines heeft deze pagina: http://www.american-airlines.nl/intl...n/usEntry.jsp#

    Dit gaat over hetzelfde Secure Flight als United. Maar ik kan daar dus ook nergens uit opmaken dat je álle voornamen dient te vermelden. Persoonlijk zou ik dit pas gaan doen als de luchtvaart-maatschappij dit nadrukkelijk vermeld.
    Laatst gewijzigd door Njit; 04-08-13 om 11:35.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden!!

    Aangezien deze regel al bestaat sinds 2009 maak ik me er niet echt druk om ben sindsdien al diverse keren gewoon met KLM naar de USA gevlogen zonder problemen.
    Dit is trouwens wat KLM er van zegt op hun website:
    Tijdens het boeken van uw vluchtVolgens het Secure Flight-beleid van de Amerikaanse overheid zijn luchtvaartmaatschappijen verplicht om op het moment dat u uw vlucht boekt bepaalde persoonsgegevens te registreren. Deze Secure Flight-gegevens omvatten uw geslacht, geboortedatum en uw voor- en achternaam, exact zoals deze in uw paspoort staan vermeld.

    We zijn verplicht deze informatie van al onze passagiers uiterlijk 72 uur voor vertrek door te sturen naar de Transportation Security Administration (TSA) in de Verenigde Staten. Als u uw vlucht binnen 72 uur voor vertrek boekt, dan versturen we de Secure Flight-gegevens op het moment van boeken.
    We verzoeken u deze Secure Flight-gegevens tijdig aan ons door te geven. Hierdoor voorkomt u extra kosten en bent u er zeker van dat u toestemming krijgt om aan boord te gaan. Let erop dat u deze gegevens opgeeft als u uw vlucht via een reisagent boekt.
    Ook als u via internet of bij een selfservice automaat op de luchthaven wilt inchecken, hebben we uw Secure Flight-gegevens nodig.
    Bovendien dient u Advance Passenger Information (API) op te geven; verder dient u mogelijk aanvullende reistoestemming (ESTA) aan te vragen. Hieronder vindt u meer informatie.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-08-13 om 05:51. Reden: q



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •