Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: [Reisverslag] dana72: Orlando, juni 2006

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    14

    Standaard [Reisverslag] dana72: Orlando, juni 2006

    Hallo florida fans,
    Vandaag zijn wij om 10:00 van huis vertrokken richting schiphol, We waren ruim op tijd, koffers ingecheckt, bij gwk onze dollars gehaald, en op naar martinair, naar ik geloof niet iedereen zijn favoriet hier :lol: Oke een uur vertraging, maar om 15:00 vertrokken we dan echt. Na een rustige vlucht in de comfort class (wat ons beide erg goed bevalt) aangekomen op de plaats van bestemming.
    Op naar de immigrations, ik moet zeggen dat alles heel snel en vlekkeloos verlopen is, Geen koffers die opengemaakt zijn, geen honderdeneen vragen, even 2 vingerscans en digi foto en thats it. Op naar alamo voor onze huur auto, dat was erg makkelijk, lift naar beneden en we stonden met onze neus voor alamo. leuke midsize auto uitgezocht (pontiac.....model kom ik even niet op) en na 1x te ver te zijn gereden (even vragen bij tankstation) ging het daarna vlekkeloos.
    Wij hebben ons intrek genomen in het marriott springhill suites hotel en wat een zalige bedden zijn dat Nog even een overheerlijke panpizza van de pizzahut gescoord (om 4:50 ned. tijd) het eerste deel van dit reisverslag gemaakt, en toen ging het lampje uit. Morgen weer een nieuwe dag, en hopelijk zonder al te veel last van alberto te hebben.


    Dag 2

    Na een zeer korte nacht, waren om 5 uur lokale tijd klaar wakker, hadden we maar besloten om op te staan. De krant lag trouwens al wel voor de deur. Zodoende liepen we in alle vroegte al door het hotel te dwalen, op zoek naar een laundry (altijd handig toch) gelukkig zijn we niemand tegen gekomen, die zullen anders wel gedacht hebben hahaha
    Na nog even ge-chat te hebben met het thuisfront, zijn we gaan ontbijten
    dat vond ik trouwens wel wat aan de magere kant (beetje jammer) Aangezien het behoorlijk regende (niet continue hoor) zijn we de auto in gesprongen, en richting downtown orlando gereden (beetje sightseeeing toch) Het was natuurlijk nog veel te vroeg om daar al rond te neuzen, dus zijn we wat winkels in de buurt gaan bezoeken, die wist ik nog van enkele jaren geleden. Na bij footlocker de eerste aankopen gedaan te hebben, zijn we terug gereden en even een supermarkt genaamd publix ingedoken.
    Nou a-h is er een kleintje bij, wel eens 24 meter koelkasten met enkel maar ijs gezien??? even terug naar het hotel want het ging wel erg hard regenen. 0m 15:00 was het eindelijk droog, en daarna heeft het ook niet meer geregend.
    Op naar de denim store en ja hoor daar ging die credit card weer, Daarna oldtown een bezoek gebracht. Gegeten bij sizzlin grill all you can eat buffet, veel eten voor een goede prijs, kwaliteit ging wel, je moest mazzel hebben met het vlees volgens mij lagen er oude en jonge koeien hahaha
    Na het eten naar de factory outlet, geweldig al die merkwinkels. ik ga vanavond zeker nog een x terug, tja vrouwen he :wink:
    toen waren we helemaal stuk en ons bed ingekropen, en hopelijk hebben we vandaag minder regen. (het ziet er tot nu toe goed uit buiten)


    Dag 3

    Vandaag weer een shop till you drop dag gehad, s'ochtends naar de florida mall gereden, je zou er kunnen verdwalen. Het was wel heerlijk rustig zo s'ochtends, valt me toch wel op dat het niet echt mega druk is tot nu toe.
    s'Middags naar de lake buena vista factory outlet gereden, niet echt spectaculair maar ook weer lekker rustig.
    s'Avonds gegeten bij boma in de animal kingdom lodge, een aanrader!! heerlijk eten, afrikaans georienteerd buffet. Wel van te voren reserveren want daar is het wel mega druk. na het eten even wezen spieken in en om het hotel, leuk de savanne view. Daarna nog eens naar de premium outlets geweest en voor nu hebben we wel weer genoeg geshopt.
    Morgen staat discovery cove op het programma, daniel is nu al nerveus haha hopelijk laat het weer ons niet in de steek.

    Dag 4.

    donderdag was het dan eindelijk zover, na maanden vooraf te hebben gereserveerd gingen we dan eindelijk naar DISCOVERY COVE.
    In een woord geweldig. Om 12:15 hadden we onze dolphin experience, eerst wat informatie en een filmpje en dan het water in, dat duurde een half uurtje (veeelste kort natuurlijk) Onze groep had het geluk om met 2 dolfijnen kennis te mogen maken.
    Wat ikzelf het mooiste vond was toch wel het mee "rijden" aan de flippers van de dolfijn gaaf voor daniel was het zijn allereerste kennismaking met dolfijnen en geloof me die heeft constant met een smile van oor tot oor gestaan Wat ook erg indrukwekkend is, was de tropical lagoon, snorkelen tussen tropische vissen en reusachtige stingrays, sommige waren wel meer dan een meter breed WAUW en als je geluk had dan kon je ze gewoon aanraken. Het was al met al een zeer geslaagde dag, echt een klein paradijsje daarzo.
    Wat ook even vermeld moet worden is onze eerste kennismaking met de zon haha we hadden schitterend mooi weer, hartstikke leuk zeker voor zo,n dag, maar foei wat heet en......meteen verbrand natuurlijk :?
    s,Avonds zijn we nog even naar downtown disney geweest, gereserveerd bij fultons crab house (ben benieuwd) even de toerist uitgehangen (dus overal fotos van gemaakt hahah) en toen naar bed




    Dag 5 vrijdag

    s,Ochtends wezen ontbijten bij boma (wederom animal kingdom lodge) lekker eten maar eigenlijk toch naar verhouding te duur, maarja we zijn op vakantie dus niet zeuren. Daarna naar seaworld geweest, de nieuwe show van shamu uiteraard gezien
    heel mooi. maandag gaan we nog terug om de show blue horizons te zien.
    Het was wederom een snikhete dag met veel zon tot een uur of 3, toen werd het bewolkt (gelukkig) en ging het onweren. toen we terug naar het hotel gingen zagen we dat het geregend had, wel erg plaatselijk wij hebben geen druppel gezien.
    Vanavond doen we niet veel, beetje chillen Morgen weer een ander park.


    dag 6 zaterdag

    Vandaag zijn we naar universal studios geweest, we waren er om 9:30 bij de eerste 3 atracties konden we eigenlijk zo doorlopen, om half 12 de show animal actors gezien, en daarna werd het druk.....erg druk. bij twister hebben we een uur in de rij gestaan ook nog eens omdat er een technische storing was. Omdat we niet weer zo lang in de rij wilden staan, (de wachttijden waren inmiddels lekker opgelopen) zijn we weggegaan, van de week weer terug voor de atracties die we nog niet gedaan hebben.
    Terug naar het hotel, douchen omkleden en naar downtown waar we heerlijk gegeten hebben bij fultons crabhouse, een aanrader! wel erg duur en dat komt voornamelijk door de tip, als je 15 tot 20% geeft van een al hoog bedrag is dat wel even schrikken. maarja je moet het een x meegemaakt hebben.
    Na het eten nog even een tasje gekocht van guess, bij de outlet, en daarna naar oldtown gereden Het was een gezellige drukte daar, daniel heeft nog in een race simulator gezeten (hij is helemaal f1 gek) dus dat was natuurlijk te gek En toen was de dag al weer voorbij.


    Dag 7 zondag

    Vandaag wilden we in eerste instantie naar clearwater rijden, maar toen we s'ochtends uit het raam keken, was het totaal bewolkt, beetje jammer, Oke ander schema, Pretpark was geen optie op zondag, mega druk natuurlijk, we hebben even op de plattegrond gekeken en hebben toen maar besloten om naar de prime outlet te gaan (voormalig belz factory) Daar aangekomen waren weer ook zo weer uit want idd de ene helft is bijna helemaal leeg, dus niet erg gezellig. Geen nood de milennia mall was vlakbij, dus daar naartoe gegaan Schitterende mall en het viel ons op dat het vrij rustig was, Bij nader inzien was dat ook niet erg verwonderlijk, alle grote namen die je op kunt noemen zaten daar, oa. louis vutton, cartier, dior, enz. enz. mooi naar te kijken dus, volgens mij was het een mall voor de rich en famous hier haha Toen nog even de festival bay mall ingedoken voor een rondje, En toen hadden we het wel gehad, we waren volgens mij allebij zo,n 10 centimeter korter geworden van al dat geslenter, In de hotelkamer lekker een broodje van subway gegeten (die zijn echt goed) en filmpje gekeken.

    Dag 8 maandag

    s'Ochtends om 9:00 bij universal aangekomen om de laatste atracties te doen, earthquake ging om 10:00 open, leuke atractie maar bij sommige stukken staat de airco wel erg hard te blazen brrrrrrr Na universal vast even bij island of adventure gaan kijken, aangezien de wachtijden alweer aardig opgelopen waren (70 min. enz.) hebben we wel heel veel foto,s gemaakt daar, en alvast 1 atractie gedaan.
    s'Middags lekker aan het zwembad gehangen, s'Aonds bij sizzler gegeten en daarna zouden we naar citywalk gaan, maar helaas daniel was beroerd geworden, die ging met knallende hoofdpijn vanuit zijn nek naar bed (tja airco en gevoelige nek gaan niet samen)


    dag 9 dinsdag

    s'Ochtends weer terug naar island of adventure, daniel was gelukkig weer opgeknapt, Het is een mooi opgezet park, maar voor angsthazen zoals ik zijn er niet echt veel atracties om te doen, jurassic park vond ik wel een van de gaafste (heel verrassend) ook de show/atractie van poseidons fury was heel gaaf.
    s'Middags weer terug naar het zwembad, ff afkoelen. gegeten bij olive garden (italiaans) en wederom een aanrader als je van italiaans eten houdt, ben zelf half italiaanse en dat zeg ik niet snel dat een italiaans retaurant goed is.
    Vanavond uiteindelijk city walk bezocht, maar het was errug stil de winkels gaan natuurlijk om 23:00 dicht en de clubs waren bijna uitgestorven, bij red coconut hoefde we niet eens een kaartje te laten zien en kregen we korting op de drank , das altijd goed natuurlijk haha. bij the groove was het teen night, nou die leeftijd zijn we al een poosje ontgroeid dus dat hoefde ook niet. Het is natuurlijk dinsdag avond, dus ik denk dat het in het weekend wel afgeladen is. We zullen zien.


    Dag 10 woensdag

    Hallo allemaal Vandaag een relax dag gehouden, dus niet veel gedaan. zo nu en dan een break tussendoor is ook lekker.


    dag 11 donderdag

    Vandaag om 9:30 vertrokken naar clearwater beach, het was niet druk op de weg, we kwamen er om 11:15 aan tja het is een stukje tuffen, maar erg makkelijk het is een grote rechte weg. We wilden in eerste instantie in van die beach chairs gaan zitten, maar werden al gewaarschuwd dat die dingen 18 dollar kosten, belachelijk gewoon en zo geweldig zagen ze er niet uit, de gaten zaten er in. Dan gewoon met ons handdoekje op het (witte) zand, ook goed. Het water had een geweldige temperatuur, ik denk rond de 28 graden, het voelde aan als lauwe soep. Het was heerlijk vertoeven daar, lekker windje (wel veraderlijk ivm verbranden) heel goed uit te houden. ik dacht alleen dat de zee wat helderder zou zijn, Stuk gelopen langs het water, nog even een beetje de surrounding bekeken, hapje gegeten, mijn eerste kennismaking met de crabcakes, apart wel lekker.
    En de rit weer terug. en zo zit er weer een vakantie dag op zucht....time flies



    dag 12 en 13 vrijdag en zaterdag

    Hier weer een berichtje uit orlando, dit maal wat minder zonnig nieuws, Nou wat je dus niet hoopt wat er gebeurt als je op vakantie bent, gebeurt dus wel, Ook ik ben ziek geworden!! geen griep, maar een heuse voedselvergifgtiging fijn!! Hoogstwaarschijnlijk waren het de crabcakes waarover ik vertelde, daniel heeft ze niet gegeten dus die had nergens last van gelukkig, Bij hem was de kou van de airco flink op zijn nek geslagen, dus die zit aardig vast. Heb dus 2 dagen met flinke maagkrampen enz.. op bed gelegen, gelukkig hebben de wallgreens hier allemaal een pharmacy en zijn 24 uur open. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en kunnen we vandaag van onze laatste volle dag gaan genieten...snik...snik.. :cry:


    dag 14 zondag

    Onze laatste dag was ingegaan, het was vrij bewolkt, vandaag zijn we op pad geweest voor een goede vriend van ons, die thuis een chevrolet uit 1970 heeft staan. Hij moest nog wat onderdelen hebben, en uiteraard zijn die hier stukken goedkoper, al met al viel het nog niet mee, de bouten en de moeren vormden het grootste probleem, waren geloof ik 4 zaken af geweest en uiteindelijk (na zelf zoeken in het magazijn) toch gevonden pffffff Missie volbracht.
    s'Avonds hebben we onszelf getrakteerd op de dinnershow van dixie stampede. En ik moet zeggen goeie show, mooi gedaan en het voorprogramma was ook cool. als je er bent moet je em beslist gaan bekijken.


    Dag 15 maandag

    Aan alle leuke dingen komt een einde, zo ook aan onze vakantie, koffers hadden we die avond ervoor al ingepakt, Voor de laatste x wezen shoppen,(nog even een broek gescoord) en om 15:30 richting vliegveld vertrokken. Nou zo als we aangekomen zijn, zo zijn we ook vertrokken.....in de stromende regen dus. En uiteraard hadden we een uur vertraging, vanwege het slechte weer kon martinair niet op tijd landen, en daarna was er geen schoonmaakploeg. Al met al gingen we om 20:30 vliegen ipv half 8.
    Na een rustige vlucht stonden we om 11:00 weer op nederlandse bodem. Auto opgehaald en richting huis, waar we s'middags nog even onze ogen gesloten hebben want van slapen in het vliegtuig kwam niet veel. En maar weer aftellen naar de volgende vakantie :lol:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 15:37. Reden: 1+1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •