Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 33 van de 46 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 456

Onderwerp: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

  1. Top | #321
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    @P9ol:
    Voor een dergelijke prijs vanaf schiphol zul je erg veel geluk moeten hebben, denk ik. Voorlopig zie ik voor AMS-MIA alleen maar prijzen van €850 en hoger. En die alleen via de Duitse Kayak-website; de Nederladse (.nl) en Amerikaanse (.com) geven prijzen die nog eens 100-200 hoger liggen. En voor aankomst in Orlando (MCO) nog hoger.

    Ondanks dat wij ook op korte afstand van Schiphol wonen (Gouda, binnen 30 min.) heb ik er toch voor gekozen om naar Dusseldorf te rijden. Om meerdere redenen:
    1. De prijs: €730 pp vind ik gewoon een zeer goede prijs. Als ik voor AMS bijv. €100 pp meer betaal ben ik met ons drietjes alweer €300 verder....
    2. Bekend met Dusseldorf: Ik ben al eerder vanaf Dusseldorf vertrokken en dat vond ik bijzonder prettig. Een ruim opgezet vliegveld met alles erop en eraan. Goed geregeld daar!
    3. Nu al geboekt: Ik boek eigenlijk bijna altijd zo net voor de jaarwisseling. Dan heb ik de vlucht maar vast geregeld en staan de reisdata vast. Dat geeft me rust. Voor mij is die rust belangrijk. En dan heb ik ruim de tijd om het reisschema in te vullen, en hotels en huis te zoeken en boeken. En de auto.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #322
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    Dito voor ons Michael, wij wonen vlakbij Dordrecht, maar kiezen nu voor de 2e keer DUE, maar ook vanaf Brussel/Zaventem is vaak goedkoper en plakken we er een overnachting aan vast als extra vakantiedag.
    Lekker uiteten en de rust dat je er al bent, geen file stress.
    Het vooruitzicht dat we over ruim 6 mnd weer gaan, heerlijk!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  3. Top | #323
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    @Michael:
    We blijven dit jaar alleen in Orlando. (we is ik,mijn man en onze dochter van dan 7)
    Eerst van 8/7 t/m 13/7 in een Disney resort en dan van 13/7 t/m 29/7 in een villa.
    Vanaf Dusseldorf is echt veel goedkoper en snap je afwegingen.
    Het is naar dusseldorf al 2 1/2 rijden kost ongeveer een halve tank.
    Dan moeten we nog parkeren 3weken is na snel te hebben gecheckt vanaf €98.
    Overnachting (heen) komt op ong €48 in het Mercure hotel op het vliegveld.
    In Miami aangekomen moet en we nog zeker 4uur rijden naar Orlando toch?
    Kost ook benzine goed is niet zo duur als hier maar als we met de Disney express meegaan is het gratis.
    Heb ik alleen de eerste paar dagen geen auto maar in Disney is het vervoer goed toch?
    En terug moet we weer naar Miami etc.
    Pff had gedacht dat de reis zelfregelen makkelijker was maar valt toch wel tegen.

  4. Top | #324
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    56

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    Wij hebben de tip van Michael66 ook opgevolgd. Wij gaan 4 juli - 24 juli met Delta/KLM van DUS naar Miami. Wij betalen voor 5 personen (1 kind onder de 12) 3563,-. We vliegen nu voor de derde keer vanaf DUS. Ook al wonen wij onder de rook van Schiphol.
    @meh1965: op P23 betaal je voor 21 dagen 80 euro parkeerkosten. Wij vliegen om 9.30 uur. Rijden 's morgens naar Dus. Benzinekosten zijn bij lange na niet zo hoog als met 5 personen vanaf Schiphol vliegen.
    http://lavie2florida.blogspot.com/ voor onze reis in 2012
    http://2014lavie2florida.blogspot.nl voor onze reis in 2014
    http://lavie2florida2016.blogspot.nl/ voor onze reis in 2016
    http://lavie2florida2018.blogspot.nl/ voor onze reis in 2018

  5. Top | #325
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    @P9ol:
    Zelf regelen is vooral je afwegingen goed op een rijtje zetten en daarin zelf beslissingen nemen. Zoals ik mijn afwegingen op een rijtje zet, zo doe jij dat ook uitstekend! Je geeft heel helder aan wat jouw voors en tegens zijn. En wat jij aan geeft klopt ook allemaal: 4u rijden van Miami naar Orlando, kosten vervoer naar Dusseldorf etc. Helemaal niets op aan te merken (behalve dan dat ik geen overnachting neem in Dusseldorf maar 's ochtends vroeg erheen rijd, maar dat is mijn keuze). Ik snap best dat het best lastig is ergens de knoop door te hakken, de beslissingen te nemen. Het is toch soms een beetje onzeker en het gaat om veel geld. Maar het levert ook wat op: naast vaak een voordeel in harde euro's (of dollars) ook een hoop genoegdoening dat je het toch maar mooi allemaal zelf hebt geflikt!!
    Kortom: Zet alles wat voor jou van belang is nog eens naast elkaar, en dan kom je vast tot een goed resultaat! Succes!

    Overigens breng ik komende zomer ook de hele vakantie in Orlando door. Aan het begin en eind wel een nacht in Miami / Ft. Lauderdale. Mooie gelegenheid om even naar de Sawgrass Mills mall (Ft/ Lauderdale) te gaan, of een honkbalwedstrijd van de Marlins mee te pikken. Of ..... Er is genoeg wat ik nog wil doen in en rond Miami. "Ieder nadeel heb ze foordeel!" volgens goeroe Cruijff

    @meh1965:
    Reis: geen idee eigenlijk. Ik rijd met een dieselauto met een verbruik van ruim 1:20 met z'n drietjes erheen. Is het 200km per enkele reis? Dan is het 20 liter diesel = minder dan €30.
    Verblijf: €0.00 want ik rijd er de ochtend van vertrek heen. Ik vind zo vroeg rijden helemaal geen probleem. Kan me wel voorstellen dat anderen dat anders zien.
    Parkeren: Goedkoper dan Schiphol, dat in ieder geval. Ik was vorige keer iets van €75-80-85 kwijt als ik het me goed herinner.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #326
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    184

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    ik was op dusseldorf voor 3 weken parkeren 59 euro kwijt... en schiphol is veel duurder . geen idee hoeveel want ik woon ook onder de rook van schiphol en ga dan met de trein. toch vertrek is ook regelmatig van dusseldorf of brussel afhankelijk van de prijs en de vliegtijden . ik ben erg gebonden aan schoolvakanties en als er betere vliegtijden/dagen zijn op een ander vliegveld dan ga ik daar voor
    wij vertrokken de laatste keer om 6 uur van dusseldorf en zijn ook gaan rijden om half 2 snachts. wel even vermoeiend omdat je feitelijk een nacht overslaat maar met een hotel op dusseldorf heb je dat ook en moet je ook om half 3 opstaan .dat verschil vond ik klein en wat ik fijn vind aan geen overnachting met parkeren is dat je als je terugvliegt gewoon hup de auto in kan ipv eerst nog de auto te gaan ophalen bij een hotel. als je terugkomt dan wil ik gewoon echt graag naar huis

    dat was voor een reis naar egypte waarbij boeken via dusseldorf 830 euro pp scheelde op dezelfde vakantie vanaf amsterdam , een totaal verschil van 2500 euro daar wil best voor rijden
    Laatst gewijzigd door gudu; 06-01-14 om 08:54.

  7. Top | #327
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    hoi, wij willen dit jaar ipv Florida (mei vakantie) naar California in de zomer op vakantie gaan begin augustus. Nu zijn we al een tijd de ticketprijs in de gaten aan het houden maar vinden we geen goedkopere dan 970 euro pp waarbij je ook een flinke tijd aan tussenstop kwijt bent. Als ik naar de prijzen van Miami kijk dan scheelt het +/- 100 euro pp terwijl de vliegtijd ongeveer aan elkaar gelijk zijn. (naar LAX)
    Wij hebben weinig ervaring met boeken voor de zomer vakantie en vroegen ons af wat de beste tijd is voor het boeken naar Cali en wat een goedkope prijs is?

    thX

  8. Top | #328
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    117

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    Wie-o-wie helpt meekijken in een glazen bol. Ben opzoek naar tickets voor de zomervakantie naar Florida met een stopover in NY.
    Vanaf Dusseldorf is geen optie i.v.m vervoer.We kunnen niet worden gebracht en onze auto is te klein voor 5 personen met bagage.
    Schiphol is voor ons de enige optie. Mijn moeder reist dit keer met ons mee en die is slecht ter been dus we willen niet te veel overstappen.
    Ik heb diverse site bekeken maar wordt er erg droevig van. Onze max is nu 1000 euro pp maar zelsf dat lukt niet.
    We zitten vast aan de periode 19/07 tot 10/08.

    Thanx

  9. Top | #329

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    Vraag me niet waarom, maar een overstap in NY is altijd duur. Dit hebben wij ook nagekeken en snel achter ons gelaten.
    Zonder exacte gegevens te weten (hoe lang verblijf in NY, welke data exact, met/zonder kids en evt leeftijd) kom ik op ong 1035 (met overstap ams-nyc en mco-ams) of 1088 voor 3 directe vluchten...

  10. Top | #330
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    117

    Standaard Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)

    We willen enkele dagen in NYC vertoeven voordat we verder naar florida vliegen.
    Ik kom nu op 1088 klm/Delta.
    19/07 AMS-NYC
    22/07 NYC- MIA
    10/08 TPA/MCO/MIA-AMS
    4 VOLW. +1 KIND 16 jaar
    Heb een prijs van 1000 laten gaan met de gedachte dat het goedkoper zo worden, stom,stom, stom, stom.
    Twijfel nu dus heel erg wat te doen. Voorgaande jaren altijd rond de 750-800 betaald, met tussenstop in NYC.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •