Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 52

Onderwerp: Veiligheid in Orlando

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6

    Standaard Veiligheid in Orlando

    Hallo!

    Wij vertrekken 19 mei naar Orlando. Wij nemen daar een huurauto, omdat wij na 5 dagen Orlando doorreizen via de westkust richting Miami. Nou lees ik af en toe verhalen (o.a. op www.virtualtourist.com) over berovingen op de Interstate(s). Ze dwingen je te stoppen met de auto, of simuleren een aanrijding, en vervolgens wordt je beroofd.
    Wie weet hier meer van of heeft hier (spijtig genoeg) ervaring mee?

    groeten.

    Albert

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Het zal vast wel eens gebeuren maar het is er zeker geen Wilde Westen. Ik heb er op de diverse vakantie-forums nog nooit iemand over gehoord in ieder geval. Ik zou me er ook maar niet druk over maken...

    Miami is een wat minder touristische stad. Hier is het wel uitkijken wat je doet. Zo min mogelijk 's avonds laat rijden en er kan je weinig gebeuren..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: veiligheid Orlando

    Hallo Abert.
    Zorg ervoor als je gaat rijden, dat je enigzinsvoorbereid bent als je gaat rijden. Neem van te voren een wegenkaart door of neem een routeplanner mee :!:
    Zeker in Miami. wij hebben dit zelf en keer ondervonden dat we sávonds terug wilden rijden, en niet meteen de weg terug vonden :?
    Hierdoor kwamen we ook nog eens in en niet zo goed aangeschreven wijk terecht.

    Ik ben toen de weg gaan vragen bij en tankstation.
    Daar werd wij geadviseerd zosnel mogelijk op de op de us 1 te komen en vooral de deuren van binnen af te sluiten.

    Zelf hebben wij dit toen niet gevaarlijk ervaren (misschien wel een beetje naief?).


    groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-12-12 om 09:53. Reden: fqe
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #4
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Heb ik ook nog nooit van gehoord. Vrij lang geleden (begin jaren 90) heb ik het heel laat in de avond op weg naar Miami Beach wel benauwd gehad toen men mij probeerde te stoppen (en beroven??) door met de lampen te knipperen. Maar dat waren andere tijden en sindsdien heb ik van dat soort praktijken nooit meer iets gehoord. Miami heeft overigens beruchte wijken.

    Op de interstates heb ik nog nooit onprettige praktijken meegemaakt. Ik denk dat je wat meer op je hoede moet zijn laat in de avond en nacht, en dan speciaal rond de grote steden waar veel exits zijn. En als men achter je gaat rijden met knipperende lichten daar nooit op reageren maar doorrijden (behalve als het de highway patrol betreft natuurlijk). Volgens mij geven de autoverhuurders ook tips over dit soort dingen in hun folders.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #5

    Standaard

    Albert
    Enkele jaren geleden zijn wij in Church street in Orlando op een zondagochtend (10.00 lt) bijna onze spulletjes kwijt geraakt. Wij liepen helemaal alleen door het centrum en in een zijstraat merkten wij dat wij gevolgd werden twee jonge mannen die duidelijk iets van ons wilden. Maar uit het niets kwam gelukkig een politieman ons helpen. Hij reed meteen tussen ons en de boefjes in, die in eens in het niets verdwenen. Wel waren we geschrokken !!! Gelukkig niets gebeurd. Die agent was super vriendelijk en vertelde ons dat we maar beter naar onze auto konden gaan. Hoe dan ook. Ik vind Florida veilig. Ik sta weer te popelen om te gaan....

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard

    Ik heb die verhalen jammer genoeg meer gelezen over Churche street Op zich erg jammer, het lijkt me een leuke stapomgeving.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Church street ligt ook niet in 1 van de betere wijken van Orlando volgens mij. Ik weet nog toen wij er in 95 naar toe gingen dat alle deuren op slot moesten op het moment dat we van de snelweg af gingen. Toendertijd begreep ik er niet zoveel van, maar er is toen uitgelegd dat er regelmatig in die buurt car-jacks plaats vonden.

  8. Top | #8

    Standaard

    Het gerucht van gesimuleerde aanrijdingen staat inderdaad in iedere reisgids, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt: de hoofdwegen zijn druk genoeg.... Ikzelf voelde me in Orlando wel veiliger dan in Miami. Miami downtown bijvoorbeeld, is, nadat de winkels sluiten om 5/6 uur, verlaten en dan zie je de zwervers en drugsverslaafden en ander volk op straat komen.... Ik heb het opgelost door gewoon te zorgen dat ik 's avonds gewoon binnen was. Sowieso moet je daar in een paar wijken gewoon helemaal niet komen. Bij de westkust is het allemaal veel minder crimineel en zul je je stukken veiliger voelen...

    Ik heb het stukje church street bij downtown bezocht, ook op een zondag. Het is er dan inderdaad verlaten, en daarmee is de kans op (onverwachte) criminaliteit groter natuurlijk, maar dat zijn alle downtowns... Na winkelsluitingstijd gewoon niet meer zijn. Dan is er toch niks meer te zien...

  9. Top | #9

    Standaard Onveilige buurt Orlando

    Zijn er eigenlijk buurten in Orlando waar je beter niet kunt komen als toerist? Of waar het 's avonds minder veilig is? In LA en omgeving weet ik die plekken wel (ook uit eigen ervaring: "last stop everybody off!!" en toen stonden we rond middernacht in Compton :? )

    Gr Chantal

  10. Top | #10
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Vermijd de 7-Eleven!
    De meest beroofde supermarkt van Orlando( en omstreken).
    Maris 8)
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •