Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Leuk museum omgeving Orlando

  1. Top | #11
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    In dit topic is al een aantal keer Fantasy of Flight genoemd, ik ben er geweest en mn tripreport kun je vinden op : http://penpeintheusa-sept2011.blogsp...5_archive.html
    At the moment on a roadtrip through Texas

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker toornent's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Purmerend, The Netherlands
    Berichten
    120

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    Misschien ook een leuk idee is het Armed Forces Museum in Largo bij Tampa. Veel dingen voor een echte beleving zoals loopgraven en oerwouden.

    Veel succes met kiezen. En Fantasy of Flight is zeker een aanrader. http://armedforcesmuseum.com/

  3. Top | #13
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    In 2011 geweest. Het is even zoeken, maar beslist de moeite waard, mits het onderwerp je interesseert natuurlijk.
    Leuk regionaal museum.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker toornent's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Purmerend, The Netherlands
    Berichten
    120

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    Het is inderdaad een beetje zoeken. Staan zover ik weet geen bordjes. Wij hebben het op een gegeven moment, maar gewoon ouderwets gevraagd. Maar het gaat er inderdaad om dat het onderwerp oorlogen je interesseert. Anders heb je er niks te zoeken en duurt de wandeling erg lang.

  5. Top | #15
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    hier al eens iemand geweest ?
    `Orlando Science Center` ben benieuwd naar ervaringen
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    Ja ik ben in 2013 in het OSC geweest. Zie hier mijn verslag: http://vanreeshakunamatata.blogspot....y-goodbye.html

  7. Top | #17
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: leuk museum omgeving orlando

    ziet er best leuk uit!
    ook bij ons is het een eventuele planning voor de laatste dag, we vliegen namelijk ook pas savonds
    het plan is nu om blizzard beach te doen... maar een backup is noodzakelijk mocht het slecht weer zijn..
    ik denk dat bij een bewolkte lucht het dit wel word !
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #18
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Titanic: the Artifact Exhibition

    Laatste keer in Florida zijn we naar de Titanic Experience geweest. Het museum is gevestigd aan International Drive op een plek waar vroeger het Motor Sports Museum of Orlando was gevestigd.

    Je toegangskaartje is je 'trip aan boord' en bevat een naam van een echte opvarende op het schip, inclusief wat historische gegevens over de persoon. "Ik ben" een derdeklas passagier, die emigreert naar Amerika om me te voegen bij familie in Kansas.

    Je kunt het museum op eigen houtje bekijken maar je krijgt pas echt wat mee met de guided tour. Een 'echte' passagier of crewmember leidt je door het museum. Onze gids was een jonge vrouw die de armoede in Ierland ontvluchtte en haar 'life savings' in een derdeklas ticket had gestoken. De zalen bevatten o.a. reconstructies van een eersteklas café/lounge, de (ook eersteklas) trap naar het bovendek (met fotograaf voor de souvenirfoto) maar ook van een aantal derdeklas faciliteiten. De Titanic was een van de weinige schepen waar ook in de derde klasse eten werd verzorgd (op veel schepen moest je zelf maar wat meenemen voor die week) en waar je 'maar' met acht man in een hut sliep. Ook derdeklas passagiers kregen driemaal daags eten; een luxe die aan land ondenkbaar was voor de gemiddelde arme Europese sloeber.

    In een lastig te verstaan Iers accent vertelde onze gids heel wat bijzondere feitjes over het 'unsinkable' ship; ook een aantal hardnekkige mythen werden 'debunked'. Zoals dat de doorgangen tussen de klassen gesloten waren en dat dat het vluchten had gehinderd. Wat de redding wel ernstig bemoeilijkte: in de derde klasse verbleven heel veel Europeanen die geen woord Engels konden terwijl aan boord geen personeelslid een woordje over de grens sprak. En dat aan bakboord de instructie was dat vrouwen en kinderen als eerste in de reddingssloepen mochten, aan stuurboord dat alleen vrouwen en kinderen mochten.

    De zalen waar je doorheen geleid wordt, worden steeds kouder, om je als bezoeker in de mood te brengen van de kou die passagiers voelden toen de ramp zich vertrok. Niets vergeleken met de werkelijkheid, en daarom mag iedereen het grote brok ijs voelen dat is opgesteld in een zaal. Zo koud was de zee waar je in terecht kwam, en je overlevingskansen waren nihil als je eenmaal te water was geraakt. De personage die door onze gids wordt gespeeld is één van de drie passagiers die het hebben overleefd ondanks dat ze te water waren geraakt.

    In een zaal wordt de volledige passagierslijst getoond. Je mag dan kijken of de persoon die op je kaartje staat, het heeft overleefd. Ik hoor niet tot de gelukkigen. Mijn vrouw, die de ticket kreeg van een eersteklas passagier, die wegens familie-omstandigheden een retourtje Europa deed, heeft het wel overleefd.

    Na de rondleiding zijn we nog even 'tegen de richting in' het museum terug ingelopen om goed te kijken naar de tentoongestelde voorwerpen die zijn opgedoken. Sommige daarvan zijn zo doordrongen van zout dat ze ondanks alle inspanningen om ze te conserveren, jaarlijks in staat achteruit gaan. In een van de zalen hangt het een-na-grootste fragment van de romp van het schip; het grootste hangt in het zustermuseum in Las Vegas.

    De ongetwijfeld heftig ge-aircondtionde gift shop was een warme oase. Leuke, leerzame rondleiding, entree $22, online voorverkoop $20. Je kunt ook een 'dining experience' doen als eersteklas passagier.

    Website: http://www.premierexhibitions.com/ex...bition-orlando
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 01-06-16 om 20:55.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •