Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Router meenemen naar hotels

  1. Top | #1
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Router meenemen naar hotels

    Even een vraagje........als er een internet aansluiting is ( kabeltje ) op de hotelkamer kun je daar gewoon een router op aansluiten van jezelf voor draadloos internet. Of werkt dit niet zomaar??
    Iemand een idee???
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Ik denk dat het wel mogelijk is. Maar waarom zou je dat willen doen.
    Als je nou (een laptop hebt) deze bedraad aansluit, en dan het programma Connectify download, zie Connectify Hotspot Lite
    , je hebt dan je eigen hotspot, en kunt daar dus weer draadloze apparatuur op connecten, zie dit topic (zie #17 en verder)

    Ik heb Connectify in Londen afgelopen december getest, en werkte prima, 1x een of andere foutmelding gehad.
    Hier kwam het netwerk kabeltje ook uit de muur.
    Laatst gewijzigd door Ritchie; 29-04-13 om 19:00.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Router sowieso niet, je hebt enkel een switch nodig. Een router deelt zelf netwerk-adressen uit - dat heb je niet nodig want dat doet het hotel al voor je. Maar dat werkt enkel met andere bedrade apparatuur. Als je ook tablets etc hebt dan is Connectify inderdaad een stuk handiger.

    Ritchie heeft ook eerst lopen klooien met een eigen router maar is nu eindelijk overtuigd van Connectify
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    nou overtuigd......... in Cane Island nog geen overtuiging.
    Ga in Cane Island ook niet voor de connectify hoor, gewoon voor de router
    Laatst gewijzigd door Ritchie; 29-04-13 om 20:46.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  5. Top | #5
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Thx voor de info, dus in hotels werkt een router niet. De Laptop wilde ik niet meenemen. We hebben een Samsung Tablet een Ipod en 2 x samsung telefoon bij ons. Wilde eigenlijk toch niet meer meenemen .
    Heb eens even op internet liggen zoeken, en je hebt schijnbaar ook MIFI router/ mobiele router voor een eigen draadloos netwerkje in bv je hotelkamer.......
    Niemand hier ervaring mee???
    Laatst gewijzigd door ronenivonne; 30-04-13 om 06:26.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Een router kán wel werken in een hotel. Maar ga dan wel op zoek naar een Travel Router. Deze zijn ervoor bedoeld. Een router die je normaal gesproken voor je kabelinternet gebruikt geeft vaak problemen. Dit is vaak wel op te lossen met het veranderen van de instellingen maar daar zit je op vakantie niet op te wachten.

    Bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/pricewatch/32335...el-router.html (geen persoonlijke ervaring mee)

    Laatst gewijzigd door Njit; 30-04-13 om 09:53.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    In 99% van de gevallen werkt een "gewone" router zonder problemen. De router krijgt automatisch een IP adres van het hotel, vervolgens deelt hij uit een andere range weer adressen uit aan je eigen apparaten.
    Een tip kan wel zijn kies een "ongewone" range zodat je niet in de knoop komt. Een range als 10.0.0.x of 192.168.0.x is vaak standaard dus ga bijvoorbeeld voor "192.168.55.x" Dit valt thuis al in te stellen en als je wil weten hoe dit moet moet je even in de handleiding van je router kijken, is voor elk merk verschillend.

    Wanneer ik in september naar Florida ga neem ik ook zeker een "gewone" router mee, veel handiger dan een laptop (wat overigens ook gewoon werkt hoor)!

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronenivonne Bekijk Berichten
    Thx voor de info, dus in hotels werkt een router niet.
    Die van mij wel hoor. speciaal voor dit doel nog een nieuwe (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/995325/) gekocht maar ook de oude deed het altijd prima.
    Laatst gewijzigd door Njit; 06-05-13 om 08:16.

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Leuk klein apparaatje



    Zag wel 1 nadeeltje van dit apparaat:


    Zoals velen al eerder aangaven een prima routertje maar even een opmerking betreffende de netwerk veiligheid.
    De meeste gebruikers zullen de Nano waarschijnlijk zo uit de doos gaan gebruiken als WiFi accesspoint. Dan zijn de instellingen niet moeilijk te doen maar het is toch wat ingewikkelder om het apparaat in een andere modus te gebruiken zoals router of repeater.
    TP-Link gebruikt de laatste karakters van het MAC adres van de Nano als netwerk wachtwoord. Dit is een ernstig beveiligingsrisico! Het MAC adres wordt volledig uitgezonden en is dus makkelijk te zien. Bovendien wordt ook de naam van TP-Link uitgezonden (SSID).
    Een buitenstaander ziet dus het wachtwoord van het betreffende apparaat wanneer deze de WiFi kanalen scant en dat kan iedereen makkelijk en legaal gewoon doen. Wanneer iemand dus het merk en MAC adres heeft kan hij zo inbreken op het netwerk. Ook het beheerdersaccount om toegang tot de setup van de Nano te krijgen staat standaard ingesteld op admin met wachtwoord admin.
    Dus mijn advies is;
    Verander naam en wachtwoord van het beheerdersaccount zo snel mogelijk evenals de naam van het netwerkje (SSID) en het netwerkwachtwoord. Denk niet van "dat doen ze bij mij toch niet" want dat doen "ze" dus wél en zeker op reis en vakantie locaties!
    Ik heb er 2 gekocht en bij één staat het password foutief op de onderkant gedrukt maar even zoeken en het is zo te vinden!
    Indien u er niet uitkomt kunt u mij een e-mail sturen voor info maar probeer het aub eerst zelf in te stellen ;-)



    Groet, Alex
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Router meenemen naar Hotels

    Die ga ik kopen! Voor 2 tientjes altijd m'n eigen wifi.

    Thx voor de tip!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •