Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Lees dit net op de info pagina van de Rabobank:
    http://www.rabobank.nl/privatebankin...en_vs_en_japan
    Tijdelijke beperkingen van geldautomaatopnames met betaalpas in Japan en VS

    Klanten van Europese banken met een betaalpas met het Maestro-logo kunnen er tijdelijk mee te maken krijgen dat ze geen geld kunnen opnemen bij geldautomaten in Japan en de Verenigde Staten. Oorzaak is dat aanbieders van geldautomaten in Japan en bepaalde regio’s in de Verenigde Staten hebben besloten om vanaf 19 april extra maatregelen te nemen tegen eventuele frauduleuze transacties. De verwachting is dat deze beperkingen na een korte periode zullen zijn opgeheven.
    Als gevolg hiervan kunnen klanten van Nederlandse (en Europese) banken die met een Maestro betaalpas geld opnemen problemen ondervinden. De Rabo WereldPas en Europas zijn Maestropassen. In de Verenigde Staten kan het voorkomen dat de ene geldautomaat de transactie afwijst, maar een andere niet. In Japan worden tijdens deze periode helemaal geen Maestro transacties aanvaard, waardoor geldopnames met de betaalpas helaas niet mogelijk zijn. Geldautomaatopnames met een Creditcard blijven wel mogelijk. Ook betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro betaalpas blijven wel gewoon mogelijk.

    De volgende alternatieven zijn beschikbaar voor de klant die tegen de tijdelijke beperking aanloopt:

    • Als het in de Verenigde Staten niet lukt om geld op te nemen bij een geldautomaat, probeer het dan nog een keer bij een geldautomaat van een andere bank. In Japan is er helaas geen alternatief voor geldopnames met de betaalpas;
    • Met de betaalpas kan wel betaald worden in winkels en restaurants die Maestro accepteren (let daarbij op het Maestro-logo op de deur van de winkelier);
    • Gebruik een creditcard voor het opnemen van geld bij geldautomaten of betalen in winkels.
    • Als bovengenoemde alternatieven niet mogelijk zijn, neem dan contact op met de Rabobank voor verder advies.

    Rabobank biedt haar excuses aan voor het ongemak dat klanten hierdoor kunnen ervaren.

    Utrecht, 19-4-2013
    Iemand hier al last van gehad?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-04-13 om 20:59. Reden: lege regels eruit

  2. Top | #2
    Florida Groupie damian08's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    265

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Had er nog niks van gehoord, meestal is ING ook altijd wel snel met dit soort mededelingen. Ze zijn erg voorzichtig aan het worden, moet tegenwoordig ook wel met al die frauduleuze transacties en hackers.
    Moest bij ING wel mijn betaalpas activeren om straks in het buitenland (buiten EU) te betalen ook ivm veiligheid.

    Maar mocht er een pinautomaat niet werken dan kan je altijd nog naar de Walmart en extra geld opnemen, scheelt wellicht in de transactiekosten (dat weet ik eigenlijk niet) en vind het ook wel makkelijk.
    Florida visits: 1999,2004,2007,2010,2013,2015 en de volgende in 2017!
    New York: 2005,2007 Canada(Toronto)2005


  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Leuk alternatief bieden ze aan: pin met je credit card.
    Kost je alleen wel 4.50 per opname.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    en extra opslag, 1,95% ipv. 1.2%

    Gelukkig betaal ik 90% met CC daar maar soms heb je het toch nodig, vooral tanken kan lastig zijn.
    En juist bij het tanken is een keer mijn CC gekopieerd, gelukkig had ICS cards dat destijds erg snel en goed afgehandeld en heb ik er geen last van gehad.

    Dat van Walmart, doen ze dat nog? Ik heb ergens gelezen dat ze het niet meer doen, maar kan het ook verkeerd hebben.

    Passen activeren voor buiten de EU moet inderdaad ook, heb ik vandaag gedaan, wel makkelijk, je kan ook precies de periode aangeven dat het buiten Europa actief moet zijn.

    Het is trouwens ook raadzaam om de CC maatschappij te bellen en te melden dat je je CC gaat gebruiken in Amerika, anders heb je kans dat het ineens geblokkeerd wordt.

  5. Top | #5
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Ja hoor, je kunt gewoon weer cashbacken bij Walmart (en Publix e.a.). Het is er vorig voorjaar een tijdje af geweest, maar gelukkig weer hersteld.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Dit tijdelijke "probleem" met de pinpassen geldt voor alle Nederlandse banken (en ook van andere Europese landen).
    De ene bank communiceert er wat beter over dan de andere. Ik heb op het intranet van ABN AMRO gisteren gelezen dat dit speelt. Advies: Ga naar een andere ATM. Of betaal of pin met je CC. Dat laatste is inderdaad wat duurder, zoals Njit hiervoor al aangeeft.

    Wat ik uit deze situatie opmaak, is dat het altijd handig is om niet op één maar op meerdere betaalmiddelen in te zetten op een verre reis. Zoals naar Florida.
    Pin, CC en cash is een goede combi. Dan zit je altijd goed als één of twee van deze mogelijkheden om wat voor reden dan ook "uitvalt".

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Ja hoor, je kunt gewoon weer cashbacken bij Walmart (en Publix e.a.). Het is er vorig voorjaar een tijdje af geweest, maar gelukkig weer hersteld.
    Hoe werkt het cashbacken eigenlijk en wat zijn de kosten?
    Nooit gedaan namelijk.

  8. Top | #8
    Stamgast Tini's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    150

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Cashback is boodschappen doen, betalen met pin en dan 'bijpinnen'. Bij de Walmart is 100 dollar het maximum.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk Berichten
    Cashback is boodschappen doen, betalen met pin en dan 'bijpinnen'. Bij de Walmart is 100 dollar het maximum.
    En bij Publix is het 50 dollar. Je geeft bij het betalen aan dat je met een "debitcard" wilt betalen, haalt je pinpas door de betaalautomaat en kiest op het display voor debit. Daarna verschijnt bij zowel Publix als Walmart de keuze "cashback" en daarna een keuze van het bedrag. Kind kan de was doen en als je toch twijfelt vraag je het aan de cashier(e)

  10. Top | #10
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Klopt helemaal, gisteren en eergisteren niet met mijn ING pas kunnen pinnen, vandaag weer wel!
    Maar gelukkig hebben we nog een Amerikaanse rekening ;-)

    Inderdaad MOET je tegenwoordig je pas activeren om buiten de EU geld op te nemen, bij ING moet je de pinpas op werelddekking zetten vanaf 21 april 2013!!
    Doe je het niet thuis om wat voor reden ook, kun je het hier ook nog doen (online) maar gaan wel dag of twee overheen voordat hij werkt....
    Dus eerdaags naar Florida, let op de geldigheidsgebieden van je pinpas!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •