Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 31 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 306

Onderwerp: The Keys / Key West

  1. Top | #51
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Eric was me even voor , maar ik ben het wel met hem eens.

    Zoals je ziet ben ik een tikje voorzichtig geweest met mijn uitspraak en heb het over” eigenlijk”. Het probleem is dat als je er niet geweest bent je niet kan zegen wat je gemist hebt. Ik onderga Key West als een mondaine badplaats zoals in zuid Frankrijk. Amerikanen geven daar een heel eigen invulling aan. Een echte must is het misschien dan ook niet, maar als je er naar toe zou kunnen en het niet doet kan het wel eens zijn dat je later spijt krijgt. Iedereen vraagt je dan “ben je op Key West geweest” . Hierbij een link naar webcams op Key West kun je live de activiteit op Key West bekijken
    http://webcam.keywest.com/
    Harm

  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Naar mijn mening heb je een goede impressie van de keys als je naar key largo en key west gaat.
    In key largo kan je dan gaan snorkelen (of glassbottomboot) , en key west moet je gewoon gezien hebben.

    Bovendien is de rit tussen key largo en key west ook heel mooi! Je hoeft daarom de andere keys niet te bezoeken.

  3. Top | #53
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    We zijn maar 24 uur in Key West geweest (met ons gezin) maar hadden het niet willen missen! Het sfeertje is wel heel bijzonder, dat vind je verder niet zo gauw, vonden wij. Echt een gay paradise en verder ook een hele losse feestsfeer. Daarnaast vonden we de weg ernaar toe ook heel leuk om te rijden. Onderweg nog ff naar Deer Key geweest om wat hertjes te spotten en bij het Dolphin Research Centre wat dolfijnen geaaid en zo, dus al met al een heel leuk stuk van onze ook niet zo heel lange vakantie. Voor ons gezin leuker dan bijv. langer in Orlando blijven, maar wij zijn niet van die pretparkers en dat is natuurlijk heel persoonlijk!

    Bai,

    Maartje

  4. Top | #54
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Ik denk dat Key West niet te vergelijken is met de andere Keys, de bouwstijl de mensen, het is de enigste Key met een downtown gedeelte.
    Met kleine kinderen zou ik ook niet goed weten wat ik hier moest doen anders dan de boot trips, het zee aquarium, en mallory square.
    Maar ik ben het er niet mee eens dat als je naar Key Largo gaat dat je dan de Keys gezien hebt.

    Om de Keys te zien moet je echt helemaal naar Key West rijden, het is een prachtige route, altans de eerste drie keer, als je de luxe hebt om hier te wonen, dan is het altijd weer dat je er tegen opziet om van KW naar Miami te rijden. Maar ja niet alles kan perfect zijn.

  5. Top | #55
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Wij zijn 33 en 38, zijn geen party animals, en ook niet alleenstaand en toch is Key West een must voor ons. Het heeft een “laid-back” sfeer. De pasteltintige cottages, de wuivende palmen, de strandjes en de mooie opgloeiende zonsondergang. Ik blijf erbij dat je als je de sfeer wilt proeven van Key West je in een B&B moet verblijven en ook eens van Duval Street moet afwijken. Key West heeft zoveel meer te bieden. Key West heeft historie en diversiteit. Op de jaarlijkse kalender van evenementen kom je van alles tegen, zoals fishing tournaments, festivals, international powerboat races, Ernest Hemingway days, en niet te vergeten Fantasy Fest.



    Als je kinderen hebt dan vind ik Key West meer geschikt dan Miami. (maar dat is mijn mening)
    Hier een paar voorbeelden van activiteiten die je met kinderen kunt ondernemen:

    Fort Zachary Taylor State Park/Dry Tortugas National Park, Key West Marine Park, Key West Nature Preserve, Mallory Square, Historic Seaport District, eco-tours, snorkeltrips, Wild Dolphin Adventures, Shipwreck Historeum Museum, old Town Trolleys, dagje strand etc. Genoeg te doen zou ik zo zeggen.

    Wij zijn geinteresseerd in Hemingway en daar is genoeg over te vinden op Key West. Er zijn leuke wandeltours waar vele anekdotes worden verteld over de mensen en de geschiedenis van Key West. Wij wandelen wat af door de straten van Key West en genieten dan ook van de mooie huizen en prachtige flora. Je maakt makkelijk contact met de 'locals', die je vervolgens weer leuke tips geven, zodat je Key West op een andere manier ontdekt! Ik vind dan ook niet dat Key Largo te vergelijken is met Key West. Ik vind het een “Caribbean Island” in Amerika.

    B&B The Paradise Inn


    Vergeet onderweg niet aan Bahia Honda State Park een bezoekje te brengen. Dit park is zeer de moeite waard!



    Dus Summerbunny, doe je horloge uit, trek je flip flops aan en ga genieten van Key West. (Ook al is het maar voor één/twee dagen, blijf een nachtje zou ik zo zeggen!)

  6. Top | #56

    Standaard

    Ja ik denk dat het er toch wel van gaat komen!
    En we hebben tussen Orlando en Miami nog 5 nachten om te doen wat we leuk vinden dus misschien worden het wel de Keys...en dan gewoon tot aan Key West :wink:
    We willen sowieso op Key Largo met die glasbottom-boot mee, dat lijkt ons wel gaaf en misschien snorkelen oid.
    (Denk dat we maar een week bijboeken haha)

    We zijn met twee meiden van 25 jaar dus ik denk dat het voor ons wel aantrekkelijk is als ik zo ongeveer hoor van jullie hoe de sfeer daar moet zijn.

    Groetjes!
    Florida here we come ;-)

  7. Top | #57
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Vraagje aan Marcelg

    Hoi Marcel,

    Sorry dat ik je steeds lastig val met vragen. Maar ik heb er nog ééntje voor je. Weet jij toevallig waar en bij wie je goedkoop een boot kan huren om te gaan vissen. Inclusief gids en visspullen erbij. Wij hebben al vaak gezocht, maar bij de meeste is het (vinden wij) te duur om een halve of hele dag te gaan vissen. Ik hou er niet van dus mijn vriend is alleen om een boot te huren. Dat is bijna niet te betalen. Ongeveer $600 voor een hele dag op zee. Als er meerdere zijn betaal je nog tussen de $175 - $250 dollar. Ik zou het op zich wel leuk vinden om mee te gaan voor een halve dag. Ik vind het wel interessant om te zien, wat er daar zoal gevangen wordt. Alleen wil ik niet betalen voor het vissen omdat ik dat toch niet doe. Ik heb op internet al gezocht en daar komt het allemaal op hetzelfde neer.Ik dacht, misschien weet jij als inwoner (en dat je in het watersport gebeuren zit) van Key West wel een goed adresje voor ons! Dus heb je nog een tip voor me dan hoor ik dat graag!

    PS: We vertrekken het liefst vanuit Key West.

    Alvast bedankt!

  8. Top | #58
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Natasja ik ben ook helemaal geen visser, als ik ooit nog eens ga vissen dan zou ik het vanaf een van de bruggen doen, kan ik tenminste snel weer naar huis.

    Maar ik begrijp het wel dat andere mensen er helemaal gek op zijn.

    Ik ben dus ook helemaal niet op de hoogte van die prijzen.

    Ik zit voornamelijk in het jet-ski gebeuren en de contacten met de vissers zijn er niet zo zeer.

  9. Top | #59
    Regelmatige Bezoeker ess's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    45

    Standaard

    hoi Marcelq,
    toevallig dat ik langs dit berichtje kwam...
    wij gaan in April 2007 naar florida, en gaan natuurlijk ook richting de keys.
    daar willen we graag een jetski huren en aan jou berichtje te zien kan jij ons wel vertellen waar op de keys je dat het best kan doen en wat de kosten zijn.
    we hebben het ooit 1 keer eerder gedaan en vonden het super, toen hebben we er 1 gehuurd voor een uur in lake Tahoe, maar daar was het al vechten wie er ging varen, dus nu willen we er graag twee huren.

    groetjes ess
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 04:29. Reden: full quote eruit

  10. Top | #60
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Hallo ESS,

    Jetski's huren kun je in Key West op drie manieren doen, je kunt het inderdaad per uur of half uur doen in een ride area, het gaat alleen maar om het skien zelf, je kunt een begeleide tour doen rond Key West met alle bezienswaardigheden van dien en informatie verkrijg je van een tour guide.
    Of je kunt een ski voor de hele dag huren en varen waar je maar wilt, je krijgt daar natuurlijk alle nodige instructies bij omdat er erg veel ondiep water is rondom Key West en hoe vrij Amerika ook is er zijn toch nog een paar regeltjes op het water.
    Ik zag dat je in April'07 wilde komen, begin April is ontzettend druk (springbreak) dus kom je maar voor een dag of twee naar Key West dan zou ik wel reserveringen maken voor alles betreffende watersport, snorkelen enz om teleurstelling te voorkomen, na half April is dit niet meer nodig alleen voor de trip naar de Dry Tortugas.

    Dit zijn de drie basis mogelijkheden op Key West, ik begrijp dat je waarschijnlijk vragen hebt over de prijzen en eventueel van welk bedrijf te huren, maar met respect voor het forum wil ik je vragen om daar rechtstreeks over te e-mailen naar aquasportkw@bellsouth.net , dat kun je gewoon in het Nederlands doen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •