Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 31 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 306

Onderwerp: The Keys / Key West

  1. Top | #31
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik vind persoonlijk Key Largo veel leuker dan Key West. OP Key LArgo kan je nog echt rust vinden.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  2. Top | #32
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Ja, dat is dan de tweede die ik dat hoor zeggen, wij gaan dan maar 'ns uitgebreid stoppen van de zomer en lunchen e.d. op Key Largo!!
    Ik moet je bekennen dat wij ook als "kuddedier" meteen doorrijden naar Duck Key..... (daar is trouwens ook 'echte rust' volgens mij te vinden)

  3. Top | #33
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Ik vind persoonlijk Key Largo veel leuker dan Key West. OP Key LArgo kan je nog echt rust vinden.
    Hieruit blijkt weer, dat we niet allemaal hetzelfde zijn toch?
    Ik vind juist op Key West de menigte sávonds bij de sunset, en in Duvalstreet hardstikke gezellig.
    Maar ik moet toegeven, dat als je voor je rust gaat, Key West totaal de verkeerde bestemmikng is.
    Ik zit trouwens altijd in het Best Western aan de andere kant van het eiland en daar is het best uit te houden.
    Heerlijk ruim hotel met supergroot zwembad en poolbar.

  4. Top | #34
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Driel (bij Arnhem)
    Berichten
    20

    Standaard

    Mocht je de Everglades gaan bezoeken dan is aan te bevelen om eerst de bus tour te doen tegenover het Miccosukee reservate en vervolgens de boat tour te doen aan de overkant.

    Tijdens de bus tour (ong $20 pp) hoor je een heleboel over de historie met wat leuke anekdotes. Er wordt gestopt bij een uitkijkpost.
    Vervolgens ga je aan de overkant van de weg de boat tour doen. Hier zweef je over het riet/water naar een Miccosukee hammock waar wordt aangelegd en waar je rond kunt lopen. Er zijn daar ook alligators van zeer dichtbij te bewonderen.

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik vind persoonlijk Key Largo veel leuker dan Key West. OP Key LArgo kan je nog echt rust vinden.

    Ik ben ook al een keer in Key West geweest , maar vond het ook erg toeristisch , ik moet zeggen dat ik die zeiltocht op die catamaran en het kijken naar de zonsondergang op die catamaran wel erg leuk vond.
    Helaas ben ik nog nooit in Key Largo geweest , daar wil ik de volgende keer ook wel eens een kijkje gaan nemen.

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Ben nu 2x in Key West geweest en 1x in Key Largo. Key West per fiets kan ik zeker aanraden. Je maakt zelf uit of je de drukte opzoekt. Key Largo is mooi om te snorkelen of een tocht met een glazen bodem boot.

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Ik ben gisteren teruggekomen van een rondreis van 3 weken door Florida en Bahamas!
    Ik ben ook 4 dagen in Key West geweest!
    1 ding wil ik even vermelden: De stranden op Key West staan in de reisgidsen net zo afgebeeld als de stranden op de bahamas maar dit is absoluut niet zo!!!
    Op de stranden ligt een heleboel aangespoeld zeewier (in iedergeval zoiets) en dat stinkt verschrikkelijk, we hebben het een half uur vol gehouden, er was wel een klein stukje strand wat schoon was maar dat lag vol!
    Verder een top vakantie gehad!!!!
    Wil binnenkort nog een reisverslag plaatsen!

    Groetjes,Maureen.

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Ik weet niet waar het mee te maken heeft maar zeewier zie je in mijn beleving meer aan de atlantische kust dan aan de golf van Mexico. Dan zou het dus met de stroming te maken kunnen hebben.
    Vind overigens de stranden van de Keys ook niet de mooiste van Florida, Naples en Sanibel hebben mijn voorkeur.

  9. Top | #39
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Het is idd geen zeewier; het zijn algen. Dit fenomeen wordt ook wel "Red Tide" (rode vloed) genoemd. Wat informatie:
    What is a Florida red tide?
    A red tide is a higher-than-normal concentration of a microscopic alga (plant-like organisms). In Florida, the species that causes most red tides is Karenia brevis. This organism produces a toxin that can affect the central nervous system of fish. At high concentrations (called a bloom), the organisms may discolor the water. However, red tides are not always red. They can appear greenish, brownish, and even purple in color. The water can even remain its normal color during a bloom.
    Het zijn dus schadelijke algen die een gif produceren waar de vissen van doodgaan. De stank die je ruikt is dan ook ws. van dode vissen. Ik weet niet of je de algen zelf ook ruikt...

    Meer informatie kun je hier vinden: http://research.myfwc.com/support/view_faqs.asp?id=13

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard Key West: Hard Rock Café

    Is iemand weleens in hard rock café geweest in key west?
    Wat ik me afvraag: moet je op voorhand reserveren als je er wil gaan eten, of is dat niet nodig?
    Toen ik namelijk ooit eens een poging deed om in Hard Rock Café in Londen te gaan eten, werd ons verteld dat we minstens een uur in de bar moesten wachten voor we een plaats konden krijgen in het restaurant. In Hard Rock Café in Amsterdam daarentegen was dat helemaal geen probleem daar was plaats zat.
    Is die van Key West ook zo druk als die in Londen? En die in Orlando?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •