Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 31 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 306

Onderwerp: The Keys / Key West

  1. Top | #21
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb afgelopen zomer in Florida city / Homestead overnacht, maar houd er rekening mee, dat er maar een paar hotels zijn, en als die een beetje vol raken, betaal je het volle pond, of moet je lang zoeken.
    Maar ik heb al een paar keer de Everglades bezocht op doorreis naar Key West.
    Alleen ga ik dan niet helemaal de Everglades in, maar ga ik naar de Alligatorfarm, aan het einde van de Interstate, waar de weg naar de Key's begint.
    Zie: www.everglades.com
    Daar kun je een Alligatorfarm bezoeken, geven ze een prima uitleg, en kun je dan op met een propellerboot een trip door de Everglades maken.

    Als je s"morgens op tijd begint, ben je in de avond ruim op tijd in key West voor het diner.
    Succes, Eric

  2. Top | #22
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo Glenn
    Als je van Kissimmee in een keer naar Key West rijd heb je al een hele dag nodig. Om ook de Everglades ook nog dezelfde dag te doen is onbegonnen werk. Uitzonderingen daargelaten. IK zou indien mogelijk minstens 1 dag extra inlassen. Je kan dan vanuit Homestead of Florida Citty richting flamingo rijden of een bezoek brengen aan Shark Valley. Daarna rustig door naar key west. De weg naar Key west is prima te rijden volgens mij is 4 uur wat overdreven. Volgens streets & trips is het vanaf Florida Citty ongeveer 208 KM en doe je er 2 a 3 uur over
    Harm

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nou Harm, dat lukt echt alleen s'nachts om 2 uur hoor.
    Het is grotendeels een tweebaansweg, met erg veel snelheidbeperkingen en zelfs de nodige stoplichten. Vooral in en rond het weekend kan het overmatig druk zijn met auto's met een oversized boot erachter, de ook afslaand verkeer houd je erg op.
    Ik ben afgelopen zomer 2 keer naar Key West geweest, zowel in juni als in juli, en het jaar ervoor ook, maar ik heb het nog nooit binnen de 3,5 uur gedaan, en de laatste keer terug zelfs meer dan 5 uur !!!
    Succes, Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 04:42. Reden: full quote eruit

  4. Top | #24
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Dat houd dus in dat het van de tijd van het jaar afhangt. Begin mei zit ik voor een week op de Big Pin Key. Ik zal het dus even in de gaten houden.
    volgens mij zijn er niet zoveel stoplichten.alleen moet de brug niet open gaan :lol:
    Harm

  5. Top | #25
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Dat klopt ja, hangt zeker van tijd van het jaar, dag en tijdstip af. Probeer midden van de week te rijden, of maandag heen/zaterdag terug, dus tegen het verkeer in.
    Prettige vakantie, Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 04:42. Reden: full quote eruit

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    22

    Standaard Hoe ver moet je gaan?

    Ik zit in april 1 dag in Miami en 1 dag in de omgeving ervan. Ik wil dan de Keys niet overslaan, maar: hoe ver moet je gaan om al hele mooie dingen te zien: strand, dieren, mooie natuur? Ik hoef vast niet helemaal naar het eind te rijden of wel? Wie heeft wat suggesties of is er al eens geweest?

  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Key Largo heeft alles al in zich. Wil je nog iets meer van de keys zien kan je nog 2 of 3 eilandjes verder rijden zodat je vanaf de bruggen mooi om je heen kan kijken. Voor de natuur en dieren en om het koraal te bekijken via een glazen bodem in een boot kan je op Key LArgo uitermate goed terecht.

    Je kan er ook heerlijk chillen in een hangmat aan de rand van het strand.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #28
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Hoever moet je gaan?

    Bedoel je dat je vanuit Miami in een dag op en neer wilt?
    Dan is Key largo eigenlijk al te ver weg, dan zit je 2 x 2 uur in de auto !!
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 04:14. Reden: full quote eruit

  9. Top | #29
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Als je niet op Key West geweest bent heb je natuurlijk wel wat gemist. Een dagje uit naar Key West vanuit Miami ga je waarschijnlijk niet halen daarvoor heb je te weinig tijd hebben. Het alternatie is dan zoals EBELIX aangeeft. Naar Key Largo rijden daar duiken snorkelen of met een glasbodemboot en een paar eilandjes verder rijden dan heb je enig idee van de Key’s. Het licht er natuurlijk aan waar in Miami je vandaan komt. Het is van miami beach naar key largo 1 tot 1 ½ uur rijden dus 1 tot 3 uur vv. afhankelijk van de drukte op de weg.
    Harm

  10. Top | #30
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Key West vanuit Miami te bezoeken is te doen mits het verkeer meezit (niet in weekend en niet gedurende feestdagen of springbreak. Ik heb het zelf gedaan met nog een stop halverwege om een museum(pje) te bezoeken. Je moet wel beseffen dat je niet veel tijd hebt om alles te bekijken. We waren ook pas om een uur of 11 's avonds terug in ons hotel in Miami Beach.

    Beter is het om een dag en een nacht te verblijven op Key West. Dan proef je pas de echte, aparte sfeer. Ik moet ook bekennen dat het erg touristisch is.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •