Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 31 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 306

Onderwerp: The Keys / Key West

  1. Top | #121
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard Re: wie heeft er ervaring met een waterscooter huren in key west?

    wij hebben die tour gedaan bij sunset watersports, echt een aanrader!!!

    http://www.sunsetwatersports.net/

  2. Top | #122
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard Re: 1 Dag Keys

    in één dag op en af is zeker af te raden, het mooie stuk weg begint trouwens pas na key largo.
    Als je maar één dag hebt kun je ook naar key largo, daar kun je ook met een glassbottom boot varen.
    http://www.pennekamppark.com/

  3. Top | #123
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: 1 Dag Keys

    Pennekamp echt aan te bevelen.
    Ik ben er 2 keer geweest, maar als ik in de buurt kom ge ik weer.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 03:27. Reden: full quote eruit

  4. Top | #124
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: wie heeft er ervaring met een waterscooter huren in key west?

    Ben op Dry Tortugas geweest. Dat is echt een aanrader.

  5. Top | #125
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    12

    Standaard Re: 1 Dag Keys

    We hebben heerlijk op het strandje bij Taveniers op Key Largo gezeten. Dat is goed te berijden vanaf Miami. Het is een mooie route ernaa toe, maar hou er op dit moment rekening mee dat een heel stuk de weg bijna is afgesloten, je mag over ongeveer 20 mile maar 30 mile per uur. En dat red je niet eens, het is errug druk onderweg.
    We hebben dit gedaan op 28 september, dus vrij recent.
    \\/26 september vliegen naar Miami:!:

  6. Top | #126
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    10

    Standaard Re: 1 Dag Keys

    We zijn momenteel in Florida en hebben enkele dagen geleden Miami- Key West in 1 ruk afgelegd.

    150 mile is dat zowat, maar daar ben je toch 4 uur zoet mee.

    vooral het laatste gedeelte naar key west is heel mooi ( 7 mile bridge ) en key west zelf is een authentieke verademing tussen het bruisende Miami en het reusachtige attractiepark Orlando in.8)

    Zeker een aanrader voor een volledig dagje a twee dagen. Wij sliepen er twee nachten en verbleven er 2 volle dagen, wat rijkelijk voldoende is.

    PS: bedankt voor de schitterende tips op dit forum, als tegenprestatie houden we alle info bij ( hotels, leuke bars en restaurants) en maken we een reisverslag eens de reis voorbij is.

  7. Top | #127
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Tips n.a.v. ons bezoek

    Hallo,

    Wij zijn vorige week 3 dagen op Key West geweest en het leek me handig een paar dingen te vermelden die we daar, en onderweg ernaartoe, gedaan of meegemaakt hebben.

    Aangaande verblijf: wij zijn hier:
    http://www.courtneysplacekeywest.com/rooms.htm
    geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat het ons uitstekend is bevallen. Heerlijk centraal en helemaal voorzien van het originele Key West-gevoel. Zeer schappelijk geprijst, zeker bij een verblijf van 3 dagen (3=2 - formule).

    Wij hebben o.a. gegeten bij LaTiDa, erg goed. De tip van de eilanders zelf was om juist een beetje van Duval áf te gaan voor de originelere restaurants met zeker goede kwaliteit.

    Ga FIETSEN!!! Laat je auto staan en huur een fiets, het is de manier waarop de eilanders zich zelf verplaatsen, en het is hartstikke relaxt! Bovendien is het eiland zo klein dat met een fiets echt alles prima bereikbaar is. Een leuke ervaring is om met Lloyd's Original Tropical Bike Tour mee te gaan, hij is overal op het eiland bekend. De receptionist van je hotel schrijft je telefonisch in. Verwacht niet dat je langs alle standaard bezienswaardigheden komt, dat moet je nog een andere keer doen, maar hij heeft leuke verhalen te vertellen. Wel een bijdehand kereltje moet ik zeggen ;-) (moet je van houden). Kost 35$ per persoon inclusief de fiets. Ik vond dat stevig aan de prijs, gezien het feit dat hij die ochtend erg populair was met 20 deelnemers, had hij dus een omzet van 700$ in 2 uur. Echter, van elke deelnemer wordt 10$ geschonken aan een vogelopvang waar je langs komt en verder vond ik het de ervaring wel waard.

    Voor wie van duiken/snorkelen houdt is het rif bij Key West zeker wel de moeite waard. Ik heb gedoken met Southpoint Divers, zij zijn gevestigd tegenover het Hyatt hotel aan Front Street. Ik was niet kapot van hun organisatie en zou hen dus niet aan jullie willen aanbevelen. Op andere plekken in andere landen waar ik gedoken heb, vond ik het er vele malen professioneler aan toe gaan, zelfs in landen waar je dat niet zo 123 zou verwachten (bijv. Kenia/Tanzania). Wij werden op de bodem met z'n drieën aan ons lot overgelaten, want de divemaster was druk met een cursist die die dag haar certificaat moest halen. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt. We moesten op beide duiken zelf 2x naar de oppervlakte om even te controleren of we inmiddels niet richting Cuba waren afgedreven. Ik vond de lui aan boord ronduit ongeïnteresseerd en onaardig ("please don't stay down too long, we want to be back in time for happy hour at Sloppy Joe's!"). Op weg naar het rif kreeg de arme dame die haar diploma moest halen te horen: "we'll go down for max 20 minutes, because I expect visibility to be so bad that this won't be a fun dive. Just do what's necessary and then go back up." Aangezien we toen al richting het rif aan het racen waren en ik al had betaald dacht ik: fijn! Leuk dat ik dat van tevoren te horen krijg, maar niet heus! Om nog maar niet te spreken van de angstige blik op het gezicht van de PADI-kandidate... Godzijdank viel het zicht nog enigszins mee en heb ik mezelf prima vermaakt onderwater, maar dat had nagenoeg niets met Southpoint Divers te maken!

    Verder zijn we onderweg naar Key West gestopt bij Bahia Honda National Park. Als je de afrit genomen hebt kom je bij de slagboom. De medewerker tipte ons om bij de eerstvolgende kruising (STOP-bord) linksaf te slaan en door te rijden tot het einde van de 2e parkeerplaats. Daar begint een korte wandeling en het strand is er erg prachtig. We hebben er niet gesnorkeld wegens tijdgebrek, maar dat schijnt daar ook prima te kunnen.

    Tenslotte: op de terugweg zijn we op goed geluk gestopt bij een onooglijk klein eettentje genaamd "La Cucina", bij Mile Marker 108, aan de rechterkant van de weg als je vanuit de richting van Key West komt (en dus richting Miami rijdt). Het ziet er niet uit maar het Italiaanse eten is daar fantastisch en spotgoedkoop! Als je net 2,5 uur in sukkelgang langs de overigens prachtige US1 gereden hebt is dit een prima gelegenheid om de maag te vullen en even uit te rusten!

    Voor de rest hebben we 3 dagen lang alleen maar rondgewandeld, geshopt, gefeest en genoten. Zálig eiland!

    Als pleister op de wonde van de heimwee heb ik het boekje "How to quit your job and move to Key West" mee naar huis genomen ;-)

    Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben,

    Groet,
    Sander

  8. Top | #128
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    63

    Standaard Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    We willen tijdens de twee weken vakantie die we geboekt hebben in een villa in Kissimmee toch een uitstapje maken naar de Keys. Nu dacht ik het volgende:

    dag 1: Orlando - Key Largo via Miami (overnachten in http://www.crshotels.com/hotels/site...argo/index.asp) iemand hier ervaring mee toevallig?
    dag 2: Key Largo - Key West - Key Largo (nog een overnachting hier)
    dag 3: Key Largo - Everglades - Orlando

    Is dit realistisch of heeft iemand een beter idee? Alvast bedankt!

    2011: Florida http://www.flo2011.blogspot.com/
    2010: New York 2x
    2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/

  9. Top | #129
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Op zich is het best wel te doen qua afstand en tijd, maar de eerste en de derde dag zit je wel een fiks aantal uren in de auto. Afstanden kun je gemakkelijk zelf even opzoeken op mapquest of een andere routeplanner.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #130
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Nita, zelf ben ik nog nooit vanuit Orlando naar Key Largo gereden, wel regelmatig van Miami naar Orlanda en v.v. dat is op zich best te doen.

    Zelf maak ik van de reis zelf al een dagje uit, de reistijd is ongeveer 4,5 uur als je aan een stuk rijd maar als je ergens onderweg een bezienswaardigheid, winkelcentrum oid op de route uit kiest is het al gelijk een stuk minder lang. Dan kan je het gevoelsmatig gewoon zien als 2 ritjes van 2,5 uur en ik neem aan dat je dat in Nederland ook wel eens heb gedaan voor een dagje uit.

    In Key Largo slaap ik meestal in de Holiday Inn, op Key West in de Sheraton Suites die laatste kan erg duur zijn maar heeft soms prima aanbiedingen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •