Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 31 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 306

Onderwerp: The Keys / Key West

  1. Top | #131
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Wat Mafo zegt, geldt ook voor het gedeelte Key Largo - Key West. Onderweg zijn er een paar mooie plekken om even te stoppen en zo de rit op te breken, zoals het strand op Marathon of Bahia Honda. Al is op dit gedeelte het uitzicht natuurlijk alleen al veel leuker.

    Is het trouwens geen overweging om te vliegen en zo 2 nachten in Key West zelf door te brengen? Op die manier zie je meer van je eindbestemming. Ik heb alleen geen idee van de kosten...

  2. Top | #132
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Ik zou toch ook kiezen voor twee nachten op Key Largo, van daaruit een lange dag neer Key West is goed te doen.
    Het Holiday Inn is trouwens inderdaad een prima aanrader, echt een leuk en gezellig hotel op KL.
    Eric

  3. Top | #133
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    63

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!

    Sander: heb gekeken naar binnenlandse vluchten van Orlando naar Key West v.v. maar vond deze vrij prijzig

    Bovendien is het net zoals Mafo zegt, gewoon van de rit een dagje uit maken op zich en dan scheelt dat ook al. We willen als het kan ook Miami (ArtDeco district) en de Everglades voor een deel meepikken, dus wordt het denk ik gewoon vroeg opstaan die dagen

    Het Holiday Inn op KL ziet er leuk uit, lijkt me ook wel wat...

    2011: Florida http://www.flo2011.blogspot.com/
    2010: New York 2x
    2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/

  4. Top | #134
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Zo een kaart is gratis hoor Nita, gewoon aanvragen op www.6c.com via de kaart en het nummer gebruiken bij het boeken. Je spaart punten en soms krijg je wat extras, ik heb zelf nu 2 keer geslapen in de Holiday inn op Key Largo maar helaas nooit een upgrade gehad.


    Zwembad 's avonds met fakkels

  5. Top | #135
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nita Bekijk Berichten
    Bovendien is het net zoals Mafo zegt, gewoon van de rit een dagje uit maken op zich en dan scheelt dat ook al. We willen als het kan ook Miami (ArtDeco district) en de Everglades voor een deel meepikken, dus wordt het denk ik gewoon vroeg opstaan die dagen
    Als je door Florida City komt en daar de ingang van het Everglades National Park neemt, dan is de eerste wandeling, die van de Anhinga Trail, naar mijn mening ook meteen de mooiste. Ik denk dat als je anderhalf uur uittrekt om de US1 hier te verlaten, naar het begin van de Anghina Trail te rijden, daar een half uurtje rond te lopen en weer terug naar de US1, dat je net een leuke indruk van de Everglades hebt opgedaan en de alligatoren lagen toen wij er waren bij honderden voor je klaar ;-)

  6. Top | #136
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Airboat tours worden bij mijn weten niet aan die kant gehouden of georganiseerd, want dat mag alleen net buiten de officiële grenzen van het park. Maar ik kan me vergissen hoor! Maar ik denk dat je die kans wel krijgt, al eerder op de route van Orlando naar beneden. Daar waar je de Tamiami trail kruist in de buurt, zitten er meerdere.
    Je loopt die Anhinga trail over een systeem van steigers met aan weerszijden balustrades. Ik heb het mensen met buggy's en kinderen van 3 zien doen, dus het is volledig veilig.

  7. Top | #137

    Standaard Re: Uitstapje naar de Keys en Everglades vanuit Orlando

    Onze dingen ivm de Keys en de Everglades:

    Vanuit Naples zijn we terug gereden naar de Everglades om daar de Shark Valley te doen. Dit is alligators bekijken per fiets. Heel leuk; goed georganiseerd, en je ziet er heel veel. We hebben ook een Airboat gedaan; en dat is zeker leuk; maar je ziet gewoon geen alligatoren. We hebben er 1 gezien. En dat was volgens mij ne commerciële. Waarom? Omdat die Airboats teveel lawaai maken; en die beesten hebben volgens mij ook zoiets van, laat maar. Met de fiets hebben we er op 3 meter benaderd, en prachtige foto's geschoten. Ik denk dat we er wel een 100 gezien hebben in totaal, van klein tot groot. En diverse vogels; vissen. Link naar Shark Valley: http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
    Het huren van de fietsen kost $ 6,5 per uur. Je kan een mandje vragen voor je tas. Pak zeker genoeg water mee, want je zweet er goed van. We hebben stevig doorgetrapt; en regelmatig gestopt, ook bij het panoramisch zicht vanuit de toren, en op 2 uurtjes hebben we de tocht gedaan (2 volwassenen). Er zijn in totaal 68 fietsen, dus als ze allemaal verhuurd zijn; kan het zijn dat je een half uurtje moet wachten. Shark Valley ligt op de 41 (Tamiami Trail) ongeveer 1,5 uur van Naples). Naast Shark Valley ligt een zogenaamd Indianen dorp; maar dat is puur commerce. Indianen leven zo al lang niet meer, die hebben ook allemaal stroom; kabeltv en stromend water.

    We hebben de airboot tour gedaan bij de Buffalo Tigers. Dit was ons aangeraden door mensen van Miami zelf. Link: http://www.buffalotigersairboattours.com/ De gids heeft veel uitleg gegeven, en we zijn ook naar een eilandje geweest waar er enkele wasbeertjes zaten; die je zelfs eten mag geven. Heel leuk en leerrijk. We zijn daar naartoe gereden vanuit Miami, en hebben er ongeveer 40 minuten over gedaan, denk ik. We zijn ook een dag naar Key West geweest; waar we heerlijk gegeten hebben in een Europees denkend vis-restaurantje, genaamd "Seven Fish", http://www.7fish.com/; Heerlijk eten; goede bediening; en goede prijzen. En ver weg van de toeristische rotzooi.

    De dag erna zijn we in het Dolphin Research Center gaan zwemmen met de dolfijnen. Was heel leuk; leek alleen heel kort. http://www.dolphins.org

    Koop een "Capitool Reisgidsen over Florida". Hier vind je heeeeeeeeeel veel info in, over ALLE onderwerpen. Super gids

    Ik vergat nog een ding. Neem goede oorstopjes mee. Helpen in het vliegtuig tegen het continue gebrom van de motoren; je slaapt er beter mee en het helpt tegen het onmenselijke lawaai van de airboats. Die dingen hebben geen uitlaatdemper (denk ik); en dan nog een grote propeller die je vooruit stuurt. Veel lawaai dus, en niet alleen voor kleine kinders.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-08-11 om 23:46.

  8. Top | #138

    Standaard Key West: Zeilen

    Wij willen met 2 volwassenen en 2 kinderen een zeiltrip maken vanuit Key West. Wie heeft er tips met kindvriendelijke bedrijven/trips.
    Gr. Francoise:-P

  9. Top | #139
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Zeilen vanuit Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swassie Bekijk Berichten
    Wij willen met 2 volwassenen en 2 kinderen een zeiltrip maken vanuit Key West. Wie heeft er tips met kindvriendelijke bedrijven/trips.
    Gr. Francoise:-P
    Bedoel je zomaar een paar uurtjes of ?

  10. Top | #140

    Standaard Re: Zeilen vanuit Key West

    Ja, een half dagje of eventueel een sunset cruise



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •