Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 31 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 306

Onderwerp: The Keys / Key West

  1. Top | #1

    Standaard The Keys / Key West

    Tijdens onze rondreis in nov gaan we waarschijnlijk 2 nachten naar Key West. Voegt Key Largo dan nog iets toe? Of een andere Key? En zoja, heeft er iemand een hoteltip voor Key Largo?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Je kan Key West niet met Key Largo vergelijken. Key West is echt toeristisch terwijl Key Largo veel meer gericht is op de natuur en de zee.

    Key Largo is een stuk gemoedelijker als Key West.

    Helaas heb ik geen hoteltip op Key Largo. Alle grote ketens hebben daar wel vestigingen dus het moet niet moeilijk zijn om een goede kamer te krijgen

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Key Largo is inderdaad heel anders dan Key West. Het is kleiner en dus ook stiller. Heel veel draait om het John Pennekamp National Park. Dit is een onderwaterreservaat waar je heerlijk kan snorkelen. Zeker de moeite waard.

    We zijn een paar jaar geleden geweest en zijn toen beland in het Howard Johnson. Dat is toen prima bevallen. Met een coupon kun je vaak korting krijgen. Kijk maar eens op http://www.roomsaver.com

  4. Top | #4
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Key West: Harry S. Truman Little White House

    Een leuke bezienswaardigheid in Key West is het Harry S. Truman Little White House. Dit was het vakantiehuis van de voormalig president die gek was op Key West. Tegenwoordig is het een museum (alles is nog in originele staat), maar af en toe wordt het nog gebruikt door de regering. Zo heeft Jimmy Carter er een aantal jaar geleden een privé feest gegeven en heeft Colin Powell er in 2001 er vredesbesprekingen gehouden. De tour die je krijgt is heel leuk en geeft een goed beeld van hoe Truman er in die tijd heeft geleefd. Het echte White House is helaas niet meer toegankelijk voor toeristen, maar dit museum geeft wel de mystiek weer die samengaat met het presidentschap. Ik vond het iig één van de leukste dingen die ik heb gezien in Key West!

    De link: http://www.trumanlittlewhitehouse.com/

  5. Top | #5

    Standaard The Keys / Key West

    Hallo,
    Wij willen tijdens onze rondreis in Florida in ook Key West aandoen. Heeft iemand tips wat we zeker niet moeten missen tijdens onze rit over de Keys?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 04:04.

  6. Top | #6
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Hallo Gerard,

    Ik heb je bericht even verplaatst naar het Florida Keys Forum, daar past ie beter :wink:

    Maar om antwoord te geven op je vraag: er zijn een aantal dingen die je niet moet missen. Ten eerste is de rit sowieso al geweldig; je rijdt eigenlijk over een hele lange brug. Geniet van het uitzicht!
    Op Key Largo kun je geweldig snorkelen in het John Pennekamp park. Ik weet niet of je een stop maakt op Key Largo, maar het is zeker de moeite waard. In Key West moet je natuurlijk niet de zonsondergang missen op de pier. Verder heb je nog een aantal leuke bezienswaardigheden: o.a. het huis van Hemingway en Truman Little White House. Er is net een nieuwe startpagina online gekomen met meer info: florida-keys.pagina.nl

    Veel plezier!

    Daniel

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Halverwege de route naar Key west kom je in Marathon. Hier is een klein museum te vinden. Het Hammock museum. Het geeft je een idee over de geschiedenis van de Keys. Achter het museum ligt een natuurgebied met mangroves waar je kan wandelen. Je kan dan zien wat er op de Keys allemaal in de natuur te vinden is. Halverwege de wandeling kom je bij een vuurtoren.

    Veel plezier

  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    2

    Standaard

    Op Isla Morada ligt het 'theatre of the sea' met dolfijnen (shows, zwemmen), roggen, schildpadden en nog een aantal andere waterdieren. Het is niet heel groot, maar wij hebben ons daar uitstekend vermaakt. Zeker aan te raden als (uitgebreide) tussenstop.

  9. Top | #9
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    In (of op) Key West zou ik zeker de Trolley tour doen. Kom je langs plaatsen die je op eigen houtje misschien mist. Hij is hop-on/hop-off zodat je bij iedere willekeurige halte er even af kunt om dingen nader te onderzoeken of voor een hapje of een drankje. Hierover gesproken :wink: , ga dan even langs (als het nog zo heet) Old Sloppy Joe's (niet de nieuwe) voor een verfrissing. In deze bar, waar volgens de overlevering Hemmingway veel placht te vertoeven, bestaat de aankleding uit duizenden (ook de onze ) visitekaartjes en bankbiljetten van bezoekers aan wanden pilaren en plafond. Heb je meteen wat te lezen :!:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Zevenhoven
    Berichten
    1

    Standaard Key Largo / Key West

    Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om van Key Largo met openbaar vervoer naar Key West te reizen.
    Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen maar weet niet meer waar.
    Het zou zijn, omdat parkeren op Key West erg lastig en duur is.
    Wij gaan met de feestdagen rondreizen in Florida. :?:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •