Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 87 van de 87

Onderwerp: Florida-regen: en dan ....?

  1. Top | #81
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    Als ik het weer van de laatste jaren bekijk tijdens onze vakanties, zit ik me werkelijk af te vragen waarom het nog Sunshine State heet! Florida prima, weer is kloten en zeer onbetrouwbaar, zeker als je centraal in Florida bivakkeert. En bij slecht weer is er hier ook geen kloten aan en kun je nagenoeg niets. Het weer heeft mijn liefde voor Florida behoorlijk doen afnemen.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 09-08-19 om 09:29.

  2. Top | #82
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    Europa doet het niet beter. En voor mij blijft US telkens weer een belevenis. Als kind altijd van gedroomd, en nu er echt kunnen zijn. Hoe mooi is dat wel niet?
    Maar ik begrijp je wel. Slecht weer op vakantie is nooit leuk.

  3. Top | #83
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    We zijn nu ruim 10 dagen hier en ja het regent wel maar moet zeggen dat het vorig jaar erger was. ( toen waren we er half tot eind juli) Tot nu toe hebben we alles kunnen doen wat we wilden en hebben ons nog nergens door laten tegen houden. Komende dagen weer kijken hoe het gaat want niks zo onvoorspelbaar als het weer natuurlijk. Wel is het natuurlijk zo dat er hier minder te doen is als het regens, alles of bijna alles is op mooi weer ingericht.

  4. Top | #84
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    In Florida is het sowieso leuk, ook als het regent, maar ik persoonlijk heb liever een blauwe lucht en een zonnetje.
    In 2017 weekje in juni geweest, 4 dagen verregend, en dan niet een buitje, nee, hele dag regen, en een vervelende rit over de A1a, die blank stond.
    Afgelopen mei had ik wel goed weer, behalve 2 dagen in Orlando, en net de dag dat ik naar Discovery Cove zou gaan... In Seaworld compleet weggeregend, en de volgende dag DC moeten annuleren.
    Die ga ik nu inhalen in februari. Ga normaal in de winter, en heb dan ook weleens wat minder weer maar dan is het weleens bewolkt met wat spatjes regen (of een nachtvorstje her en der haha, maar dan is het overdag gewoon strakblauw met 20 graden)
    Voor mij dus niet meer in de zomer! Maar goed, sommigen moeten wel in deze periode willen ze naar Florida gaan.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #85
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    We zijn de laatste 4 keer in september geweest, en telkens blij met het weer. Niet te warm, en soms een bui. Maar geen grote hoeveelheden.

  6. Top | #86
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Berichten
    30

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    Wij hebben de zes keer dat wij geweest zijn nooit een hele dag regen gehad, vorig jaar zelfs helemaal geen druppel was wel in september/oktober, de andere keren maart/april/mei. Een keer in juni/juli toen wel regelmatig een late middag hoos.

  7. Top | #87
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Florida-regen: en dan ....?

    Stilletjes lachen de Floridianen zich rot om die Europese toeristen die in het heetste en natste seizoen komen. Wil je geen regen, dan moet je niet in de regentijd gaan. Jammer alleen dat onze schoolvakanties geen rekening houden met de seizoenen in Florida.

    Ik ben dol op de regentijd, inderdaad niet de meest comfortabele tijd maar om het tropisch gehalte. Vanaf onze veranda de tropische stortbuien bekijken is onze favoriete bezigheid. Ik heb gemakkelijk praten, want we gaan zo vaak dat we onze vakanties niet volstouwen met uitstapjes. Als je een keer in je leven de droomreis maakt, tja, dan wil je Disney zien, en Universal, en de Everglades, en Miami Beach, en de Golfkust, en..., en... Dan kunnen de tropische plensbuien wel roet in het eten gooien.

    Onze eerste reis naar Florida was op het staartje van het regenseizoen, in oktober, en we zijn regelmatig weggeplensd, en toch zijn we helemaal verliefd geworden op de sunshine state. En de naam is misschien een beetje misleidend: in Florida valt op jaarbasis 2x zoveel regen dan in Nederland. Daarentegen zijn er ook veel meer zonuren, dat maakt de naam dan weer goed.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •