Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 24 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

  1. Top | #91
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Ik ga het toch voor alle zekerheid halen, je weet nooit wat voor een agent je eventueel aanhoudt langs de weg.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #92
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Moet je een pasfoto meenemen voor zo een int. rijbewijs ?

  3. Top | #93
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Ja, een pasfoto en je eigen rijbewijs.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #94
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Nog even een aanvulling bij het bovenstaande topic;

    Allereerst is er iets in de maak om de IDP rechtstreeks bij de RDW te betrekken, en dan wordt ook de geldigheid uitgebreid naar 3 jaar (volgens internationale verdragen). Op de website van de RDW is er niks over terug te vinden, maar op Vakantiechecklist stond de volgende link; http://www.vakantie-checklist.com/ge...-comments.html

    Dat er meer wegen naar Rome (of Orlando) leiden blijkt uit de volgende link. Je kunt via de RDW een "echtheidsverklaring rijbewijs" aanvragen, een document in het Engels dat aangeeft dat jouw rijbewijs echt is. Voor een paar euro's en net zolang geldig als je eigen rijbewijs. Het stuk gaat weliswaar over emigratie naar Australië, maar zou ook voldoende kunnen zijn voor andere Engelstalige landen, het document geeft immers hetzelfde aan als de IDP, bevestiging in het Engels.
    Misschien iets om nader te onderzoeken (voor diegene met goede contacten).
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 17-02-13 om 00:09.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #95
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    De IDP in België is trouwens 3 jaar geldig en voor "echt" verklaard in het gemeentehuis met desbetreffende stempels.
    Love to Travel

  6. Top | #96
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    De offerte die ik van USA Fun Vacations heb ontvangen noemt nadrukkelijk de noodzaak om een Int. rijbewijs (via de ANWB) in bezit te hebben in Florida. Ik ga er toch maar (weer) een aanschaffen want ook ik heb geen zin in eventuele moeilijkheden aldaar.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #97
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Ik denk dat USAFV achter de feiten aanloopt. Zou ze even mailen of ze van de laatste ontwikkelingen op de hoogte zijn. Ben wel benieuwd naar hun antwoord
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #98
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Interessant om allemaal te volgen. Jaren geleden heb ik een internationaal rijbewijs aangeschaft voor Amerika. Ik verbleef toen in Massachussetts en dat was in '98 de enige staat die een internationaal rijbewijs vereiste. En ja hoor, ik werd stilstaand voor een stoplicht aangereden door een Amerikaanse die een proef rijbewijs had (was duidelijk nog niet toe aan een echte!). De agent die al onze gegevens noteerde wilde natuurlijk mijn rijbewijs zien. Ik gaf hem ook mijn vodje met vertaling (meer stelde het internationaal rijbewijs toen niet voor) en hij bladerde er even door en gaf het toen weer terug met de opmerking dat hij niet wist wat daarmee te doen!
    Ik hoop dus echt dat Florida het niet verplicht gaat stellen want ik vind het zo zonde vh geld en daar heeft die ene ervaring ook aan meegewerkt. Ben ook benieuwd hoe veel Florida agenten een Nederlands internationaal rijbewijs herkennen.
    Maar als het echt moet schaf ik het vodje gewoon weer aan, er zit dan niets anders op.

  9. Top | #99
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjepuk Bekijk Berichten
    10. Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

    U dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst. Een internationaal rijbewijs is alleen noodzakelijk indien het rijbewijs is uitgegeven in niet romaans schrift. In de staten Georgia of Florida in de USA is een internationaal rijbewijs verplicht. Ook de additionele bestuurders dienen in het bezit te zijn van een internationaal rijbewijs in de staten Georgiaen Florida.

    op de site van alamo.nl
    Ik heb in 2011 en 2012 in Georgia een auto gehuurd bij Alamo. Er is toen niet gevraagd om een internationaal rijbewijs bij het ophalen van de huur auto.
    Uit de voorwaarde van Alamo haal ik de volgende tekst:

    1. IDENTIFICIATION REQUIRED FOR RENTAL
      A full valid Driver’s License from the Renter’s country of origin and passport in Renter’s name is required for each rental.
      In addition, for rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also required for each driver of the vehicle.The International Drivers Permit must be issued by the driver’s country of residence.
      Renters cannot be residents of the United States or Canada. Additionally, Renters must present a valid non-US/non-Canadian driver’s license and a valid non-US/non-Canadian Passport.
      Renters must provide a valid credit card unless the Renter meets the debit/cash qualifications set forth herein. If the driver'slicense is in a language other than English, an International Driver’s Permit in conjunction with the Renter’s country ofresidence driver's license is required.


    Dus wil je zeker zijn van je zaak, schaf dan een internationaal rijbewijs aan bij de anwb, voor de prijs hoef je het niet te laten als je het afzet tegen de totale kosten van een vakantie in Florida.

    Better safe then sorry
    Laatst gewijzigd door chippie; 18-02-13 om 10:47. Reden: type mismatch

  10. Top | #100
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Tja ieder voor zich hè??
    Ik geef die 18 euro liever aan zinnige zaken uit, zeker nu de staat Florida al aangeeft dat het waarschijnlijk in strijd is met de Geneva conventie.. en nog meer omdat t mi echt weggegooid geld is voor iets wat maar 1 jaar geldig is.. wat een bureaucratie en geldklopperij.. ik wacht nog wel even tot duidelijk is hoe en wat... heeft er iemand al bij het RDW geïnformeerd??
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •