Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 24 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

  1. Top | #171
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Misschien toch maar even eentje aanvragen dan

  2. Top | #172

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Ik reis af zonder. Ik gok er op dat het eind april begin mei nog niet doorgevoerd is.

  3. Top | #173
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Ik gok ook dat ze er eerst een reclame-campagne tegenaan gooien om het grote nieuws te vertellen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #174
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mblokland Bekijk Berichten
    Inmiddels is de wet het "florida house" unaniem gepasseerd en wordt verwacht dat de senaat de wet ook aanneemt.
    "De wet" die is aangenomen, voor de duidelijkheid, is
    a bill repealing a law from last year that requires foreigners visiting the state to have international driving permits
    (aldus het artikel). Dit besluit herroept de wet van vorig jaar; volgens mij betekent dat juist dat de verplichting om een internationaal rijbewijs te hebben, wordt opgeheven.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 23-03-13 om 21:05. Reden: het is niet de maar het besluit

  5. Top | #175

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Nu je het zegt...
    Ik ga er eens even een Amerikaanse Nederlander naar laten kijken...

  6. Top | #176
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    "De wet" die is aangenomen, voor de duidelijkheid, is (aldus het artikel). De besluit herroept de wet van vorig jaar; volgens mij betekent dat juist dat de verplichting om een internationaal rijbewijs te hebben, wordt opgeheven.
    Helemaal waar dat staat er idd.

    Wetgevers in Florida hebben ingestemd met een wetsvoorstel tot intrekking van een wet van vorig jaar dat buitenlanders een bezoek aan de staat om internationaal rijbewijs vergunningen hebben vereist.

  7. Top | #177
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Cool. Daar hebben we wat aan.
    Kort en concluderend dus: er was een wetsvoorstel dat buitenlanders verplichtte tot een internationaal rijbewijs. Maar omdat dit voorstel mogelijk in strijd was met internationale afspraken is er nu een wet aangenomen die het voorstel herroept.
    Géén internationaal rijbewijs nodig dus!

    Hiep hiep.............................................. ...................HOERA!!

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  8. Top | #178
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Heb ik de goede 'gok' (al zag ik het zelf niet zo) genomen ! Mooi nieuws !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #179
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Ik heb een twee jaar oude meegenomen voor eventuele vertaling.

  10. Top | #180
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

    Door de onoplettendheid van Blokland, aan wie door mij al eerder vriendelijk is gevraagd de berichten zelf eerst goed te checken voor er hier op het forum onnodig onrust of twijfel wordt gezaaid met onjuiste of onvolledige informatie, kunnen we de hele discussie weer over doen...zo lijkt het als ik naar de laatste berichten in dit topic kijk. En dat is jammer, want het ene misverstand dreigt zich op het andere te stapelen nadat we de zaak hier toch helder hadden, dacht ik. Dank zij Koen, die gelukkig de moeite nam om het bericht van Blokland te controleren en ons te waarschuwen, weten we nu dat de overheid ons niet meer om een internationaal rijbewijs (IR) zal vragen, tenzij de Senaat alsnog roet in het eten gooit. Case closed, zo lijkt het. Want er is meer info die van belang is bij het maken van de afweging of je een IR meeneemt of niet:

    Het kwam al eerder aan de orde; het is verwarrend en vervelend, maar los van de eisen die de overheid stelt, kunnen de verhuurbedrijven in Florida formeel op grond van hun voorwaarden een Internationaal Rijbewijs eisen bij de afgifte van de auto. Dit is overigens al jaren zo en het zal waarschijnlijk niet zo 1,2,3 veranderen. Reisorganisaties zullen je hier dan ook terecht op blijven wijzen. Daarom mag deze info ook op het forum niet ontbreken, velen gebruiken dit immers als naslagwerk. En ja, het is algemeen bekend dat er zelden of nooit om wordt gevraagd. Maar omdat het nu eenmaal in sommige voorwaarden staat, is het iets te kort door de bocht om hier op het forum te stellen dat je het Internationaal Rijbewijs helemaal niet nodig zou hebben. Ik zou er altijd de voorwaarden van de verhuurmaatschappij met wie je zaken doet, op nalezen zodat je bij de balie niet verrast wordt als een Pietje Precies toch om een IR vraagt. Vraag het bij twijfel vooraf desnoods even na bij je verhuurder.
    Vervolgens kan een ieder op grond van de verkregen persoonlijke informatie, zelf beslissen of hij/zij het Internationaal rijbewijs meeneemt of niet......





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •