Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 22 van de 24 EersteEerste ... 122021222324 LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 220 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

  1. Top | #211

    Standaard internationaal rijbewijs wel of niet nodig

    Wij gaan deze maand naar Florida en wij dachten dat een B- rijbewijs voldoende was.
    Nu lees ik via usareisen :

    Führerschein
    Für eine Mietwagenübernahme in den USA oder Kanada wird ein gültiger nationaler Führerschein benötigt (auch EUFührerschein).
    Einige Vermieter akzeptieren osteuropäische Führerscheine nur in Verbindung mit einem internationalen
    Führerschein. Wir empfehlen jedoch allen Kunden einen internationalen Führerschein mitzuführen.
    Iemand hier ervaring mee? Wij hebben via hen bij Dollar geboekt.
    Ik dacht dat er in het engels " driving licence" op moest staan en dat het dan goed was....
    Maar we willen natuurlijk niet daar ineens voor verassingen komen te staan, dus als het nodig is halen we allebei nog een internationaal rijbewijs erbij. ( Was in Zuid Afrika, Thailand niet nodig)
    Laatst gewijzigd door Njit; 06-10-13 om 22:31.

  2. Top | #212
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: internationaal rijbewijs wel of niet nodig

    Even met de zoek functie van dit forum naar "internationaal rijbewijs" zoeken en de reacties spatten van je scherm.
    Ik kan je vast verklappen dat het voor Florida weggegooid geld is.

  3. Top | #213
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: internationaal rijbewijs wel of niet nodig

    Niet verplicht in Florida en in de praktijk vraagt niemand er naar in in Florida.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #214
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: internationaal rijbewijs wel of niet nodig

    Bij ons (alamo) niemand die er naar vroeg

  5. Top | #215
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: internationaal rijbewijs wel of niet nodig

    Dit is al zovaak besproken... nee het is niet nodig. Bij mij heeft er nog nooit iemand om gevraagd.
    Ik snap de tekst van USAreisen wel, er staat dat ze het aanraden (niet dat het verplicht is!). Opzich logisch, want MOCHT er nou toch iemand om vragen dan kunnen hun altijd zeggen 'told you so'.

  6. Top | #216

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Ter bevestiging voor de mensen die twijfelen: http://www.dailymail.co.uk/travel/ar...n-new-law.html (ik heb zelf ook heel lang gezocht naar het antwoord..)
    Smile today! Tomorrow could be worse...

  7. Top | #217
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Destijds kreeg ik van mijn reisbureau (goede service !!!) een mailtje dat het wellicht verstandig was om een int. rijbewijs aan te schaffen, na een tijdje werd dit weer ingestokken, niet nodig (voorlopig) dus.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  8. Top | #218
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    33

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Mooi om te lezen dat het niet nodig is. Scheelt weer een ritje richting de ANWB

  9. Top | #219
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Kost onnodig geld en is maar 1 jaar geldig.
    Wij hadden het vorig jaar wel gedaan maar doen het dit jaar ook niet meer.

  10. Top | #220
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Hoi allemaal, zie dat de laatste reactie ivm internationaal rijbewijs dateert van januari 2014. Een kennis van ons zei dat het inmiddels wel weer verplicht is in Florida?! Wij gaan over 2 weken weer. Wie kan me updaten? Alvast bedankt!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •